Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

کارشناس ارشد مشاوره در ابرکوه:

داشتن اهداف بزرگ، تحرک و مطالعه از عوامل ایجاد سلامت روانی برای دوران سالمندی است


کارشناس ارشد مشاوره در ابرکوه گفت: سالمندی نیز یکی از دوره های زندگی انسان است که باید با پرداختن به اموری مانند تحرک، باغبانی و مطالعه کردن این زمان را با امید و نشاط سپری کرد.

سیدمحمدرضا قائم محمدی کارشناس ارشد مشاوره در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه به بررسی چگونگی داشتن سالمندی خوب به مناسبت هفته سالمند پرداخت و اظهار کرد: دوران سالمندی هم مثل دیگر دوره های زندگی، دوره ای با ویژگی ها و شرایط خاص خودش است با اندکی تقاوت؛ کاهش توانایی های جسمی، آغاز انواع بیماری ها و ضعف ها در این دوران، طبیعی است اما باید سالمندی خوبی را گذراند.

وی به بیان نکاتی برای داشتن بهترین دوران سالمندی اشاره کرد و گفت: اولین نکته مهم این است که باید نگاه افراد به این دوره از زندگی نگاه مثبت باشد؛ چرا که این زمان هم، از نعمت های خداوند متعال است که به هر کس داده نمی شود و خیلی ها به آن نرسیده اند؛ نگاه مثبت یعنی اینکه این دوره را زمان پختگی و کمال دانسته و بخاطر داشتنش با همه سختی هایش شاکر درگاه احدیت باشیم.

قائم محمدی داشتن اهداف بزرگی برای این دوره را یکی از نکات مهم عنوان کرد و افزود: انسان هایی که برای همه دوران زندگی خود حتی سالمندی، اهداف بزرگی دارند عمر طولانی تری خواهند داشت.

کارشناس ارشد مشاوره در ابرکوه، لزوم داشتن تحرک در دوران سالمندی را لازم دانست و افزود: حرکت باعث زنده ماندن انسان می شود و تا وقتی حرکت می کنیم پایدارتر و سرزنده تر خواهیم بود؛ یک سالمند باید با انجام کارهای کوچکی مانند نان خریدن و .... خود را از افتادن نگاه دارد.

قائم محمدی با تاکید بر اینکه سالمندان نباید ارتباطات خود را کم کنند، بیان کرد: افرادی که پا به سن گذاشته اند باید تا می توانند ارتباط خود را با دوستان، اقوام، فرزندان و... حفظ کنند.

وی بر توجه به سلامت جسمی دوران سالمندی تاکید کرده و انجام اقدام پزشکی برای رفع ضعف و بیماری این دوران را ضروری برشمرد و همچنین مراقبت و توجه به تغذیه سالم در این زمان را مهم عنوان کرد.

کارشناس ارشد مشاوره در شهرستان ابرکوه مطالعه کردن را از عوامل دچار نشدن سالمندان به بیماری فراموشی و آلزایمر دانست و گفت:  باغبانی و سر وکله زدن با درختان و طبیعت، سلامت روانی و نهایتا جسمی را افزایش می دهد؛ داشتن امید، سرزندگی و نشاط در این دوره بسیار مهم و در افزایش طول عمر موثر است.

وی در پایان مصرف دخانیات و الکل را سمی برای سلامت دوران سالمندی برشمرد و گفت: این مخدرات خیلی زود یک سالمند را از پای در می آورد؛ سالمندان اگر در پی شادی هستند نباید آن را به داشتن پول و یا مصرف اینگونه مواد گره بزنند.

انتهای پیام / ک




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد