Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره منابع طبیعی ابرکوه:

رفع تصرف از 14 هزار مترمربع زمین های منابع طبیعی ابرکوه


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه گفت: در یک عملیاتی تصرف و تجاوز زمین به مساحت 14هزار و 502 متر مربع از اراضی ملی واقع در روستای عزیز آباد این شهرستان رفع شد.

به گزارش سرو ابرکوه، سید احمد هدایت رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اظهار کرد: این اراضی مرتعی با هدف حفاظت از اراضی ملی و انفال و در راستای اقدامات پیشگیرانه و در اجرای تبصره یک ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع رفع تصرف شد.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد جدی با پدیده تخریب و زمین خواری افزود: با هرگونه تخریب، تصرف و سوء استفاده از اراضی ملی (انفال) و زمین خواری به شدت برخورد می شود.

این مسئول بابیان اینکه پیشگیری از تصرفات و تخلفات به اراضی ملی به عنوان یکی از اقدامات اولویت دار این اداره است، خاطرنشان کرد : به منظور حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی، با پیگیری واحد حقوقی و یگان حفاظت این اداره و مساعدت و همکاری پرسنل نیروی انتظامی، در صورت مشاهده هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه، از کشاورزان سخت کوش و زحمتکش شهرستان خواست که قبل از غرس اشجار و کشت و هرگونه عملیات زراعی در اراضی آیش و مراتع جهت مشاوره و اخذ مجوز های قانونی لازم در این زمینه به این اداره مراجعه کنند.

هدایت خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی 1504 به عنوان سامانه یگان حفاظت که رایگان است آماده دریافت گزارشات مردمی درخصوص تخریب و تصرف غیر قانونی در اراضی ملی و مرتعی است.

480هزار هکتارمساحت عرصه های منابع طبیعی، شامل اراضی بیابانی، کویری و مرتعی می باشد که با توجه به شرایط اقلیمی خاص شهرستان ابرکوه 300 هزار هکتار اراضی بیابانی و 180 هزار هکتار مرتع است.

انتهای پیام / ف




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد