Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در راستای اجرای طرح اولیه؛

سرو 4000 ساله ابرکوه، هوشمندسازی می شود


معاون گردشگری میراث استان گفت: در اجرای طرح اولیه اولین فاز هوشمندسازی آثار و نقاط گردشگری در بنای تاریخی یزد، 12 نقطه گردشگری استان از جمله سرو ابرکوه، هوشمند سازی می شود.

به گزارش سرو ابرکوه، سيد مصطفي فاطمي معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در اين مورد عنوان کرد: مراحل آزمایشی این سامانه در ایام نوروز سال 95 اجرا شد که با استقبال گسترده گردشگران داخلی و خارجی روبرو شد.

وي در اين باره افزود: هوشمندسازی اماکن استان یزد، طرح عظیم راهنمای علمی گردشگری است که طی آن تمامی آثار و اماکن تاریخی و فرهنگی و مسیرهای گردشگری استان طی زمان‌بندی مشخص تحت پوشش سامانه جای نما قرار می‌گیرند.

فاطمي خاطرنشان كرد: جای نما، سامانه جامع راهنمای اماکن گردشگری است که براساس تحقیقات و بررسی‌های گسترده در زمینه ارتقای سطح کیفی و علمی سازی گردشگری و انتقال درست فرهنگ و تاریخ عظیم کشورمان به صورت تخصصی، به گردشگران داخلی و خارجی این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به اینترنت و در هر زمان ممکن، اطلاعات تاریخی اماکن و آثار تاریخی را دریافت كنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از امکانات سامانه، ارائه اطلاعات و جزییات نقطه به نقطه اماکن و آثار تاریخی با کاربری آسان با سرعت بالا با قابلیت پیاده‌سازی برای تمامی موارد تاریخی ثبتی توسط میراث فرهنگی و تمامی آثار و اشیای موجود در موزه‌ها داخل شهر یا مناطق طبیعی و خارج شهری بدون نیاز به اینترنت با قابلیت چند زبانه برای نمایش نامحدود اطلاعات به صورت متن، تصویر و صوت است.

فاطمی اظهار كرد: اجرای اولیه این طرح در 12 نقطه گردشگری استان از جمله مسجدجامع کبیر یزد، امیرچقماق، باغ دولت آباد، آتشکده و دخمه زرتشتیان، قبه دوازده امام، مدرسه ضیائیه، موزه آب، خانه لاری‌ها، پایاب قنات زارچ، آب انبار رستم گیو، نارین قلعه میبد، سرو ابرکوه و ارگ حکومتی اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، گفتنی است؛ "حسن اسدپور" جوان کارآفرین و مجری این سامانه و گروه متخصص و جوانش، با هدف بالا بردن سطح کیفیت گردشگری و انتقال کامل و صحیح فرهنگ و تاریخ کشورمان به صورت شبانه‌روزی در راستای اجرا و پیاده سازی این طرح در تلاش و تکاپو است.

انتهاي پیام/ ک




رای شما
میانگین (2 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد