Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس شورای عالی استان های کشور در جمع شورای شهر ابرکوه و مهردشت:

شورائیان سکوت کنند، مجلس شورا را منحل می کند/ به جای نظام پوسیده اداری، نظام شورایی را تقویت کنیم


رئیس شورای عالی استان های کشور در جمع شورای شهر ابرکوه و مهردشت گفت: اگر شورائیان سکوت کنند مجلس شورا را منحل می کند زیرا با هر اصلاحیه بخشی از اختیارات شورا محدود و یا حذف می شود.

به گزارش سرو ابرکوه، غلامرضا بصیری پور رئیس شورای عالی استان های کشور طی سفر یک روزه خود به ابرکوه با اعضای شورای اسلامی شهر ابرکوه و مهردشت و همچنین حسین حاتمی شهردار ابرکوه دیدار و گفتگو کرد.

بصیری پور در ابتدای این نشست ضمن بیان اینکه در سراسر کشور 117 هزار عضو شورایی وجود دارد اظهار کرد: این رقم قابل توجه نشان دهنده ظرفیت بالای نیروی انسانی در شوراها است که اگر باهم هماهنگ و متحد باشند و همچنین مورد حمایت دولت قرار گیرند، می توانند نقش کلیدی در حفظ و تقویت نظام داشته باشند.

وی تصریح کرد: امروز در شرایطی هستیم که اگر شورائیان سکوت کنند، مجلس حتما شورا را منحل خواهد کرد، زیرا هر زمان مجلس خواسته است اصلاحیه ای در رابطه با شوراها داشه باشد، یکسری از اختیارات آن را نیز کم و محدود می کند؛ لذا باید ارتباط شورا و مجلس بسیار قوی شود و مجلسی، شورا باور داشته باشیم.

رئیس شورای عالی استان های کشور در رابطه با اختیارات شوراها گفت: 9 اصل از اصول قانون اساسی مربوط به شوراها می شود که همین امر حیطه اختیارات آنان را گسترده کرده است؛ حال اینکه چرا اقدامات لازم در جهت توسعه شوراها صورت نگرفته است می تواند ناشی از خودباور نبودن شورائیان، وجود موانع متعدد و یا دخالت دیگران و خط دادن به اعضای شورا می باشد.

بصیری پور نقش شهرداری ها را در توسعه کشور حائز اهمیت بر شمرد و افزود: مجموعه شهرداری های کشور بیش از 130 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد که می توان گفت هیچ تشکیلاتی در سطح کشور چنین بودجه ای نداد؛ لذا شهرداری ها باید این اعتبارات را به بهترین شکل در جهت توسعه استفاده کنند.

این مقام مسئول در خاتمه یادآور شد: تجربه های موفق در جمهوری اسلامی ایران با نقش آفرینی های مردم به وجود آمده است اما ما به جای اینکه نظام شورایی را در کشور تقویت کنیم روز به روز در صدد تقویت نظام متمرکز پوسیده اداری هستیم.

انتهای پیام/م.ف
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد