Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره ثبت‌احوال ابرکوه:

صدور 16 هزار و 107 قطعه کارت ملی هوشمند در ابرکوه تا کنون


رئیس اداره ثبت‌احوال ابرکوه گفت: تاکنون در ابرکوه 16 هزار و 107 قطعه کارت ملی هوشمند صادرشده است و تا پایان سال 97 این طرح در کشور به مرحله نهایی می‌رسد.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه، آخر هفته گذشته به مناسبت سالروز ثبت‌احوال، با رئیس و تعدادی کارکنان اداره ثبت‌احوال شهرستان دیدار کرد.

تثبیت آمار جمعیتی کشور مبنای ایجاد دولت الکترونیک است
حجت‌الاسلام حسینی با توصیه به اینکه تعدادی از کارکنان اداره برای پاسخگویی به ارباب‌رجوع سر پست خود بمانند و در جلسه حاضر نشوند، اظهار کرد: وظیفه سازمان ثبت‌احوال تثبیت آمار جمعیتی کشور است، که مبنای برنامه‌ریزی صحیح دولت برای مصالح کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت کشور است.

امام‌جمعه ابرکوه عنوان کرد: بنابراین تلاش این مجموعه به سهم خود، موتور محرکه توسعه همه‌جانبه کشور است و می‌تواند مبنای زیرساخت دولت الکترونیک باشد.

حسینی ضمن تشکر از کارکنان خدوم این اداره افزود: ثبت‌احوال رسالتی کلیدی دارد، که باید متناسب با آخرین فن‌آوری‌های روز جهان؛ هویت اشخاص، پایگاه‌های اطلاعاتی و آماری جمعیت کشور را به‌روز کند تا شناسایی افراد تسریح شود.

وی نسبت به کاهش آمار ازدواج و طلاق در شهرستان ابراز تأسف کرد و گفت : امیدوارم جوانان در امر ازدواج که فریضه دینی است مشوق یکدیگر باشند و با بهانه‌های تلقینی از این سنّت نبوی پرهیز نکنند. همچنین با تقویت روحیه سازگاری و پایین آوردن سطح توقعات که برخواسته از دوران خام جوانی است، در کاهش آمار مسئله شوم طلاق سهیم شوند.

پایان سال 97 صدور کارت ملی هوشمند در کشور به مرحله نهایی می‌رسد
غلامرضا شفیعی رئیس اداره ثبت‌احوال ابرکوه ضمن ارائه گزارشی، عنوان کرد : ثبت ولادت و صدور شناسنامه، وفات و صدور گواهی، ازدواج و طلاق، نقل تحوّلات، ایجاد پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور و صدور کارت شناسایی ملی، جمع‌آوری و انتشار آمارهای انسانی، از مأموریت‌های این مجموعه است.

شفیعی افزود : ماهانه در کشور تعداد 2 میلیون و نیم قطعه کارت هوشمند صادر می‌شود که تاکنون 30 میلیون کارت صادرشده است. در شهرستان ابرکوه نیز تاکنون 16 هزار و 107 قطعه صادرشده است و تا پایان سال 97 این طرح در کشور به مرحله نهایی می‌رسد.

انتهای پیام/ ف




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد