نمایشگر دسته ای مطالب نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

طرح ویزیت رایگان بیماران در بیمارستان خاتم الانبیاء برگزار گردید

طرح ویزیت رایگان بیماران در بیمارستان خاتم الانبیاء برگزار گردید



به گزارش سرو ابرکوه: طرح ویزیت رایگان بیماران، طرحی است که از طرف بسیج جامعه پزشکی با همکاری بیمارستان خاتم الانبیاء و شبکه بهداشت و درمان که هر چند وقت یک بار برگزار می شود. صبح پنج شنبه در تاریخ 26/11/91  همزمان با برگزاری این طرح  امام جمعه محترم و چند تن از فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج در محل حاضر شده و از طرح بازدید نمودند و با چند تن از بیماران و مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان گفتگو کردند و همچنین با تیم پزشکی حاضر  در حین انجام کار دیدار کردند و به آنها خسته نباشید و خدا قوت گفتند و به خاطر زحماتشان تشکر کردند و از خداوند توفیق برای آنها را طلب کردند.

سید علی محمد حق دوست ( مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان ابرکوه ) در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه در مورد چگونگی اجرای این طرح خدا پسندانه و خیر خواهانه و هدف آن، زمان های برگزاری آن، نحوه اطلاع رسانی در سطح شهرستان، نحوه اعزام تیم پزشکی، مشکلات موجود در اجرای طرح و نحوه تامین هزینه اظهار داشت:

این برنامه، یک طرح کشوری است و از طرف سازمان بسیج جامعه پزشکی کل کشور ارائه گردیده است که مسئولیت برگزاری این طرح و تامین هزینه های آن به عهده سازمان مذکور می باشد و هدف اجرای طرح، رفع مشکلات مردم شهر که بعضا به خاطر کمبود یا نبود پزشک متخصص و یا کم بضاعتی برخی افراد در پرداخت هزینه ها  و مشکل رفتن به شهر های اطراف به علت بیماری های مختلف که نیاز به مراجعه به پزشک متخصص دارد، می باشد.

متخصص پوست و مو

متخصص ارتوپدی

متخصص چشم

به نحوی که ما در مورد پزشک عمومی از پزشکان همین شهر و در مکان های مختلف و به دفعات بیشتر استفاده می کنیم ولی در مورد پزشک متخصص هر ماه یک بار یک تیم پزشکی از استان یزد به ابرکوه اعزام می گردد که این تیم متشکل است از متخصصین در زمینه های: ارتوپد، چشم، پوست، گوش، حلق و بینی و... می باشد. ناگفته نماند این طرح نه تنها در سطح شهر بلکه در روستاهای اطراف نیز اجرا گردیده و در آینده نیز اجرا خواهد شد.

.

بازدید مسئولین از اجرای طرح

بازدید مسئولین از اجرای طرح

نحوه اطلاع رسانی در سطح شهرستان به سه صورت است:

از طریق ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه با اعلام در مساجد و تکایا و دیگر مجامع عمومی، از طریق نصب تبلیغات بر روی دیوار ها و تابلوها در سطح شهر، از طریق اعلام مرکز بهداشت و خانه های بهداشت در روستاهای اطراف.

حقدوست در رابطه با مشکلات کنونی بیمارستان خاتم الانبیاء و تاثیر اجرای این طرح میگوید :

با توجه به اینکه یکی از مشکلات بیمارستان خاتم الانبیاء کمبود کادر پزشک متخصص در زمینه های مختلف مخصوصا در مورد چشم، گوش، حلق و بینی و ارتوپدی است ما توانسته ایم با همکاری  دکتر قادری؛ رئیس بسیج جامعه پزشکی استان یزد، دکتر اکبری؛ ریاست بیمارستان خاتم الانبیاء، دکتر عسکرنژاد؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان و دیگر عزیزان گوشه ای از مشکلات مردم را پوشش داده و گامی در راه حل مشکلاتشان برداریم که امیدواریم با یاری خداوند بتوانیم خدمات بهتری را به مردم شریف شهرستان ارائه کنیم.

تنها مشکلی که فی الحال در اجرای طرح وجود دارد این است که برگزاری آن در ماه فقط به صورت یک روز است و تیم پزشکی که به اینجا اعزام می شود فرصت کمی برای ویزیت بیماران دارند.

وی خاطرنشان کرد که پزشکانی که به صورت یک تیم پزشکی به اینجا اعزام می شوند هیچ گونه حق الزحمه ای دریافت نمی کنند و داروهای مورد نیاز بیماران نیز از طریق ناحیه مقاومت بسیج تامین می گردد.

حقدوست در پایان صحبت هایش از تمام کسانی که در اجرای این طرح همکاری صمیمانه داشته اند تشکر و سپاسگذاری کرد.