Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

شهردار ابرکوه:

عدم تکمیل پروژه "حفاظت از سرو ابرکوه" ربطی به شهرداری ندارد


شهردار ابرکوه در رابطه با وضعیت نیمه تمام طرح مسدود کردن معابر اطراف درخت تنومند سرو گفت: طرح مسدود شدن معابر اطراف این اثر ارزشمند شهر، توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست مطرح شد و مدیریت کلی این طرح با اداره مذکور می باشد.

چندی پیش شهروندان ابرکوه، شاهد این ماجرا بودند که شهرداری اقدام به مسدود کردن معابر اطراف سرو که کهنسال ترین درخت و یکی از شاخصه های گردشگری و توریستی شهرستان کرد.

اما این طرح هنوز ناتمام مانده و بعد از مسدود نمودن مسیرها، هنوز هیچ گونه اقدامی در جهت اتمام این طرح صورت نگرفته است.

از آنجایی که از یک طرف مسدود شدن این راه ها معضلاتی در عبور و مرور مردم این منطقه به وجود آورده و از طرف دیگر، بخاطر اینکه در آستانه نوروز و بازدید مسافرین و گردشگران از شهر تاریخیمان، به ویژه این اثر ملی هستیم؛ در رابطه با تکمیل این پروژه با شهردار ابرکوه گفتگویی داشتیم.

مهندس حسین حاتمی درگفتگو با سروابرکوه اظهار داشت: زمانی که کارشناسان حفاظت محیط زیست کشور از این اثر ملی بازدید کردند، به خاطر جلوگیری از آسیب رسیدن و نابودی درخت سرو، طرح مسدود کردن معابر اطراف این درخت را مطرح نمودند، و این طرح با عنوان "طرح ملی حفاظت از درخت سرو ابرکوه" به تصویب رسید.

حاتمی افزود: در راستای اجرای این طرح شهرداری اقدام به آزاد سازی بیش از 5 هزار متر مربع زمین نمود و از منبع اعتبارات خود نیز یک راه دسترسی ایجاد کرد تا با مسدود کردن مسیر طرح، مشکل رفت و آمد مردم تا حدودی برطرف شود.

شهردار ابرکوه تصریح کرد: اگر می بینید که این طرح نیمه تمام مانده است، قصور از ناحیه شهرداری نبوده و شهرداری در حیطه وظایف و با استفاده از امکانات و اعتبارات خود، تا حد امکان از طرح ملی حمایت از درخت سرو حمایت کرده است. ما با توجه به اقدامات که شهرداری انجام داده است، اداره حفاظت محیط زیست هیچ گونه اقدامی در راستای پرداخت مطالبات شهرداری انجام نداده است.

وی خاطر نشان کرد: تکمیل این طرح و پرداخت مطالبات شهرداری، پیگیری مسئولین شهرستانی را می طلبد؛ چنانچه مطالبات دستگاه اجرایی شهرداری تامین شود و اداره حفاظت محیط زیست نیز همکاری های لازم را مبذول دارد، شهرداری آماده انجام هر گونه همکاری با نهادهای ذی ربط می باشد.

.

سرو-ابرکوه. سرو-ابرکوه-4. سرو-ابرکوه-3. سرو-ابرکوه-2. سرو-ابرکوه-1




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد