Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

شهردار مهردشت:

عدم وجود اورژانس، آزمایشگاه و داروخانه شبانه روزی عمده مشکلات درمانگاه مهردشت می باشد


شهردار مهردشت در جمع پرسنل درمانگاه گفت: مهمترین مشکلات درمانگاه مهردشت که شهروندان را دچار معضلات فراوان کرده است، عدوم وجود اورژانس، آزمایشگاه و داروخانه شبانه روزی می باشد.

به گزارش سروابرکوه، محمدرضا باقی پور شهردار مهردشت ابرکوه، در مراسم تجلیل ازپرستاران و پرسنل مرکز درمانی مهر آباد به بیان مشکلات این مرکز پرداخت و گفت: بزرگ ترین کمبود و نیاز مرکز درمانی مهرآباد، فقدان بخش اورژانس است. طی سال های اخیر تعدادی از بیماران قلبی که در اثر سکته می بایست سریعا به مراکز درمانی منتقل شوند، به علت طولانی بودن مسافت تا اورژانس ابرکوه و نرسیدن به موقع جان خود را از دست داده اند.

باقی پور افزود: بسیاری از مردم به علت مجهر نبودن آزمایشگاه به تجهیزات و دستگاه های لازم از قبیل دستگاه نوار قلب، دستگاه EKG ، دستگاه آتو آنالیز و ... برای انجام آزمایشات گوناگون باید به ابرکوه مراجعه نمایند که این موضوع از نظر فرهنگ و عرف مهردشت، مسائل مادی و ایاب و ذهاب مشکل ساز است.

وی بیان داشت: در گذشته تنها داروخانه مهردشت در درمانگاه بود، اما هم اکنون نزیک به 6 ماه است که با تلاش مسئولین و دلسوزان مهردشت، داروخانه ای در سطح شهر بازگشایی شده و عمده مشکلات مردم برطرف شده است. اما مسئله ای که در این زمینه وجود دارد شبانه روزی نبودن داروخانه است. مردم برای تسکین دردهای شبانه خود یا باید تا صبح درد را تحمل کرده یا اینکه برای تهیه دارو مسافت مهردشت تا ابرکوه را به هر طریق ممکن طی کنند.

شهردار مهردشت گفت: عدم وجود فضای مناسب و کافی، معضلی است که مراجعین درمانگاه آن را تحمل می کنند. مراجعین به علت کمبود فضای ساختمان این مرکز باید ساعت ها منتظر بمانند، در حالی که در محوطه مکان مطلوبی جهت این کار تعبیه نگردیده است.

باقی پور اظهار داشت: با وجود اینکه مهردشت بیش از 13 سال است که به شهر تبدیل گشته است، اما بعضا مردم این منطقه هنوز با فرهنگ روستایی زندگی می کنند که این موضوع خود زمنیه ساز بسیاری از مشکلات گردیده است؛ لذا برای ارتقاء سطح فرهنگی مردم و رفع مشکلات خانوادگی، اجتماعی، اخلاقی، اعتیاد و ... نیاز به مرکزی دائمی جهت ارائه مشاوره به شدت احساس می شود.

شهردار مهردشت ضمن بیان مطالب فوق در پایان تصریح کرد: جان انسان ها محترم است، هیچ جانی عزیزتر از دیگری نیست و همه در پیشگاه خداوند یکسان هستند. ضمن اینکه احترام به حقوق شهروندان یکی از عمده وظایف مسئولین می باشد و آنان در هر جایگاه و مقامی وظیفه تامین رفاه، آسایش و امنیت مردم را به عده دارند.

در چنین شرایطی، چرا شهری که سال هاست برچسب "شهر" بر آن خورده باید دارای امکانات روستایی باشد و در نتیجه این قصور و کوتاهی شهروندانش جان خود را از دست داده و بنیان خانواده ها متلاشی شود؟؟؟




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد