Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در نشست مدیر کل ارشاد استان با هیأت مدیره بنیاد امیرالمومنین(ع) مطرح شد

عده ای در استان یزد نمی خواهند بنیاد امیرالمومنین(ع) ابرکوه مطرح شود/ تمرکز بر روی کارکردهای عملی قرآن، سخت تر از تربیت حافظ و قاری است


رئیس بزرگترین مجتمع قرآنی کشور در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان یزد گفت: عده ای کوته بین در استان نمی خواهند بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین(ع) شناخته شود.

به گزارش سرو ابرکوه، علی غیاثی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به همراه دهبیدی پور معاون مالی این اداره، از بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین(ع) بازدید کردند و طی نشستی با هیأت مدیره این مرکز، مشکلات آن را بررسی کردند.

بازدید 13 موسسه قرآنی خارجی از بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین(ع)
در این بازدید و نشست، که هیئت مدیره بنیاد نیر حضور داشتند، مجتبی عزیزی رئیس بزرگترین مجتمع قرآنی کشور ضمن ارائه شرح وظایف مجتمع تحت مدیریت خود، اظهار کرد: بنیاد قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) با حمایت مردمی و پشتیبانی خیرین نیکوکار در سال 71 تأسیس شده و به جرأت می توان گفت کمک های دولتی به این مجتمع کمتر از 5 درصد بوده است که این موضوع زیبنده کارگزاران دستگاه های دولتی نیست.

عزیزی تصریح کرد: مجتمع قرآنی مذکور تا کنون 8 مرتبه موفق به کسب رتبه اول کشوری شده است و به علت نمونه بودن و عملکرد موفقیت آمیز، تعداد 97 موسسه سراسر کشور، از آن مشاوره می گیرند؛ اما متأسفانه در استان یزد غریب مانده و عده ای کوته بین نمی خواهند این مجتمع شناخته شود، اما به لطف خداوند متعال علاوه بر بازدید مسئولین رده بالای دولتی، موسسات قرآنی سراسر کشور؛ تاکنون 13 موسسه قرآنی خارج از کشور نظیر نیجریه، ترکیه، سنگال، روسیه، پاکستان و... از آن بازدید کرده اند.

افراد جامعه در رسیدن به نقطه صفر معنوی مسابقه گذاشته اند
در ادامه عبدالرحیم بصیری یکی از اعضای هیأت مدیره بنیاد امیرالمومنین(ع)، ابراز کرد: متأسفانه افراد جامعه امروز در رسیدن به نقطه صفر معنویت با هم به رقابت می پردازند؛ لذا با اجرای طرح هایی از جمله «امید به زندگی با رویکردی معنوی» و همچنین تشویق نوجوانان به حضور در مدارس حفظ یکساله سفیران بهشت، تلاش می کنیم که آنان گرایش های منفی را کنار گذاشته و به راه های مثبت هدایت شوند.

موازی کاری و عدم نظارت مشکل موسسات قرآنی 
حجت الاسلام فتاحی یکی دیگر از اعضای هیأت مدیره بنیاد قرآن بیان کرد: همه افراد تلاش می کنند به کیفیت مطلوب برسند، اما گاهی عدم نظارت و موازی کاری های بیش از اندازه موجب می شود،کمیّت ها افراد را از این مهم غافل کند.

در خاتمه غیاثی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ابراز تأسف از اینکه تا کنون موفق به بازدید از بزرگترین مجتمع قرآنی کشور نشده است، گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه فعالیت های قرآنی، موازی کاری است به طوری که همه کار خود را انجام می دهند بدون اینکه کمترین ارتباطی با یکدیگر داشته باشند.

غیاثی تصریح کرد: یکی از خلاء های موجود در راستای فعالیت های قرآنی، عدم تمرکز بر روی کارکردهای عملی قرآن در زندگی است؛ زیرا این کار سخت تر از تربیت حافظ و قاری قرآنی است.

انتهای پیام/م.ف




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد