Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه بخش بهمن:

علت تصمیم ترامپ در برجام منحرف کردن اذهان عمومی از انتقال سفارت آمریکا است


امام جمعه بخش بهمن گفت : علت تصمیم زود هنگام ترامپ در برجام، به خاطر منحرف کردن توجه و اذهان عمومی به انتقال سفارت آمریکا به تلاویو و موج اعتراضات است.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن، در خطبه های نماز جمعه بخش بهمن به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان پرداخت و گفت: آنچه امروز روشن است این است که هدف آمریکا از این دشمنی مساله انرژی هسته ای، موشک بالستیک و مساله حقوق بشر نیست، بلکه هدف آن ها بر اندازی نظام اسلامی است.

حجت الاسلام تاکید کرد: دشمن می خواهد نظام جمهوری اسلامی نباشد، چون جمهوری اسلامی ابهت و اقتدار آن ها را در دنیا خرد کرد و شکست و دست آن ها را از منابع عظیم کشور قطع کرد.

وی افزود: آمریکایی ها از این شکست و ذلت عصبانی اند، چون جمهوری اسلامی مثل عربستان نوکر ومطیع آن ها نیست چرا که دلارهای نفتی آنها را گرفته است.

خطیب جمعه بخش بهمن به مساله برجام و خروج آمریکا از آن اشاره کرد و گفت: هدف جمهوری اسلامی از پذیرش برجام و پایبندی به آن، رفع تحریم ها و گشایش در اقتصاد کشور بود که محقق نشد.

علیزاده تاکید کرد: رئیس جمهور بی عقل آمریکا با بدعهدی هر چه تمام از برجام خارج شد که البته این را به فال نیک می گیریم چون سال هاست اقتصاد کشور معطل برجام و ماندن و خارج شدن آمریکا از برجام شد.

وی افزود: خروج آمریکا از برجام شاید در کوتاه مدت مشکلاتی درست کند که آن هم با تلاش دولتمردان قابل حل است، اما در میان مدت و بلند مدت موجب آرامش و ثبات اقتصاد کشور می شود.

علیزاده با تاکید بر اینکه خروج آمریکا از برجام درس های مهمی برای مردم و مسئولان کشور دارد گفت: یکی از مهمترین درس های برجام این است که به دشمن و وعده هایش نباید اعتماد کرد چون هر کجا ما به دشمن و وعده های آنها اعتماد کردیم ضربه خوردیم.

برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان باید ظرفیت های داخلی را محکم کرد
وی بیان کرد: دولتمردان ما بدانند که تنها مسیر پیشرفت کشور، بهره گیری از ظرفیت های داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی است چون امروز جنگ، جنگ اقتصادی است هرچه بنیان اقتصادی کشور محکم تر باشد برنامه های دشمن برای ضربه زدن ناکام خواهد ماند.

خطیب جمعه بخش بهمن افزود: جهت ادامه برجام و ماندن ایران در برجام با دیگر کشور های عضو، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید از طرف های مقابل تضمین های جدی و محکم گرفته شود چون ما به آنها هم اعتماد نداریم.

نباید به بهانه برجام به شکاف میان مردم و مسئولان دامن زد
حجت الاسلام علیزاده تاکید کرد: اتحاد و یکپارچگی ملت ایران در این برهه زمان مهم است، چون یکی از اهداف اصلی آمریکا در خروج از برجام دامن زدن به اختلافات داخلی و ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان است؛ بزرگترین تهدید برای ملت ما دو قطبی شدن درقالب مخالف وموافق است ما به مسئولان انتقاد داریم اما نوک پیکان حمله باید متوجه دشمن خارجی شود.

علیزاده در بخش دیگر از سخنان خود به انتخابات لبنان و پیروزی جریان مقاومت در این کشور اشاره کرد و گفت: جریان مقاومت لبنان با کسب 67 کرسی از 128 کرسی نشان از شکست طرح های عربستان و آمریکا در این کشور دارد چرا که برنامه های گسترده ای برای شکست جریان مقاومت در لبنان انجام داده بودند و عربستان با پول های هنگفت خود سعی داشت حزب الله را حذف کند.

وی انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را امری بیهوده برشمرد و گفت: رژیم صهیونیستی از درون خود قدرتی ندارد و امروز با کوچکترین صدا خودش را می بازد که نمونه آن حملات روز گذشته سوریه به مواضعی در اسرائیل بود که لرزه بر اندام آنها انداخت.

خطیب جمعه بخش بهمن حمایت بی قید و شرط آمریکا از اسرائیل و دیگری حمایت نکردن دولت های عربی و اسلامی از مردم فلسطین را دو عامل در پایداری رژیم جعلی صهیونیستی عنوان کرد.

علت تصمیم زودهنگام ترامپ در برجام، عدم توجه اذهان عمومی به انتقال سفارت آمریکا به تلاویو و موج اعتراضات است
وی افزود: انتقال سفارت آمریکا به قدس هم که با حمایت آمریکا و آل سعود انجام میشود براى به رسميت شناختن اين رژيم براى هميشه است اما اینکه چرا انتقال سفارت به قدس همزمان با خروج از برجام انجام میشود و چرا ترامپ تصمیم برجامی خودش را جلو انداخت شاید یک دلیلش این باشد که بتواند افكار عمومى بين‏المللى را به موضوعى حساس و جنجال برانگيز مشغول سازد و مانع از شكل‏گيرى موج آمريكا ستيزى در جهان پس از انتقال سفارتش به قدس شريف شود.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود به مساله کوچک سازی بزرگترین حوزه انتخاباتی کشور پرداخته و تصریح کرد: مصوبه کمسیون شوراها این است که بافق و مهریز و بهاباد یک نماینده داشته باشد و ابرکوه و خاتم هم یک نماینده، اما دست هایی در تلاش است که تفت هم جزء ابرکوه و خاتم قرار بگیرد.

علیزاده افزود: ما معتقدیم که مشکل تفت هم باید حل شود، اما نه به بهای اینکه برای ابرکوه مشکل ایجاد شود و اینجا حسن تدبیر مسئولین لازم است.
آغاز ماه مبارک و لزوم بهره مندی مردم از این ماه شریف و روز خانواده مطالب دیگری بود که علیزاده اشاره مختصری به آن داشت.

انتهای پیام/ ک




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 2.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد