Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

درجلسه شورای فرهنگ عمومی ابرکوه مطرح شد

فتنه 88 تبعات سنگینی برای نظام داشت/ نمایندگان مجلس در بودجه فرهنگی کشور تجدید نظر کنند


در هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه بر ضرورت توجه مراکز فرهنگی شهرستان به بالا بردن بینش سیاسی مردم با بررسی مسئله 9 دی تاکید شد.

به گزارش سرو ابرکوه، روز گذشته هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور مسئولان شهرستان در دفتر امام جمعه ابرکوه برگزار شد.

فتنه 88 تبعات سنگینی برای نظام داشت/ بالا بردن بصیرت مردم باید اولویت برنامه های فرهنگی باشد
حجت الاسلام رضا شریفی ناظر شورای فرهنگی عمومی شهرستان از استان یزد، در این جلسه با بیان اینکه رهبر انقلاب پدید آمدن جریان فتنه را ناشی از عدم بصیرت عوام و خواص مطرح فرمودند، گفت: فتنه سال 88، تبعات و خسارت بسیار بدی برای نظام داشت که بخشی از آن با بوجود آمدن جریان 9 دی و حضور حماسی مردم جبران شد.

نمایندگان مجلس برای اصلاح و تجدید نظر در بودجه فرهنگی کشور تلاش کنند
وی با تاکید بر اینکه باید همه دستگاه های فرهنگی کشور بر بالابردن بصیرت مردم تلاش کنند افزود: یکی از هجمه های دشمن کم کردن بودجه فرهنگی کشور است، زیرا وقتی فرهنگ رشد کند دشمن متضرر می شود و امیدواریم نمایندگان مجلس به گونه ای در خصوص برنامه ریزی در مورد بودجه کشور عمل کنند که صلاح نظام و شیعه رقم بخورد.

حجت الاسلام محمدرضا عرشیان معاون فرهنگی دادگستری کل استان یزد، نیز در این جلسه با انتقاد از اینکه چرا برخی از مسئولان، قوای نظام را مورد هجمه قرار می دهند گفت: آنچه دشمن از ابتدای انقلاب تا امروز و آینده با جدیت دنبال می کند، خدشه دار کردن صلابت، استواری نظام و همچنین جلوگیری از رشد و تعالی آن است.

وی با تاکید بر اینکه قوه قضاییه رکن خطیر نظام اسلامی است که بیشترین مسئولیت را نسبت به دو قوای دیگر دارد برعهده دارد افزود:  این قوه به همین دلیل همیشه زیر هجمه دشمن بوده و امروز مکلف است وخود را موظف می داند که در مقابل یقه سفیدها، مفسدها منحرف ها وکسانی که در راستای تضعیف نظام و سودجویی های شخصی خود هستند برخورد کند.

دشمن می داند که اگر قوه قضائیه تضعیف شود ضربه سنگینی بر نظام فرود می آید
عرشیان اذعان کرد: این افراد به همان میزان که  اعتبار خود را در خطر می بینند، تهمت هایی می زنند و سخنان کذب را علیه ریس قوه قضاییه بیان می کنند در حالیکه همه می دانیم امنیت و آرامش کشور امروز مدیون تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی، بسیج، اطلاعات و دستگاه قضات است و لذا دشمن احساس می کند اگر دستگاه قضات تضعیف شود، سایر ارکان نظام تضعیف شده است.

وی تاکید کرد: دشمن درصدد است با سم پاشی ونسبت های دروغ علیه ریاست قوه قضاییه، حقایقی که وجود دارد را بپوشاند و در پرونده هایی که همه ملت درخواست دارند رسیدگی شود، ایجاد تردید کنند.

حرکت خودجوش مردمی در دفاع از نظام مهمترین ویژگی حماسه 9 دی بود
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه نیز در این جلسه اظهار کرد: 9 دی سالروز خلق یکی از زیباترین حماسه سیاسی توسط ملت، ناکام شدن جریان فتنه و باطل کردن سحر اندیشه های شیطان بزرگ و ایادی او در داخل وخارج است.

وی مهمترین ویژگی این حماسه تاریخی را حرکت خود جوش مردمی در جهت کوبیدن تبر حق بر فرق باطل عنوان کرد و گفت: حرکت 9 دی مصداق جاء الحق و ذهق الباطل بود؛ اگر جا الحق آمد و میدان دار شد، ذهق الباطل محقق می شود، اگر مردم در صحنه باشند باطل هیچ گاه فرصت خود نمایی را نخواهد یافت.

وی همچنین به سالروز ورود رهبر انقلاب به شهرستان ابرکوه در 15 دی ماه اشاره کرد و گفت: این روز تاریخی زیباترین خاطره ماندگار تاریخ ابرکوه پس از سفر پر از میمنت حضرت ثامن الحجج(ع) به ابرکوه است و باید بتوانیم دستاوردهای مادی و معنوی این سفر را حفظ کنیم.

علی فاتحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه به بیان برنامه های 9 دی در ابرکوه پرداخت و گفت: امسال روز 9 دی مصادف با جمعه است و پیشنهاد می شود که نماز جمعه در ورزشگاه شهید پور اکبری اقامه شود؛ همچنین مراسم 15 دی در شامگاه این روز و در یکی از مساجد مرکزی شهرستان که گنجایش حجم بالای جمعیت را دارد برگزار شود.

وی برگزاری رژه موتوری، اجرای تبلیغات با بلندگو، برپایی ایستگاه صلواتی و اجرای برنامه های پیاده روی خانوادگی روز جمعه در محل سخنرانی رهبر انقلاب در استادیوم شهید پوراکبری از دیگر برنامه های پیشنهادی عنوان کرد.

انتهای پیام/ک




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد