Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

به همت کمیته امداد ابرکوه؛

مادران نمونه سرپرست خانوار تقدیر شدند


کمیته امداد شهرستان ابرکوه از مادران نمونه و دانش آموزان نخبه تحت حمایت این نهاد قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سروابرکوه، همایش تحصیلی دانش آموزان با موضوع پیوند دانش آموز با مادر تحت حمایت در مجتمع فرهنگی تربیتی شهید چمران کمیته امداد ابرکوه برگزار گردید.

در این همایش، بعد از قرائت زیارت عاشورا به مناسبت گرامیداشت ایام محرم، عبدالرحیم بصیری کارشناس مشاوره گفت: عوامل موفقیت تحصیلی در خانواده ها 2 اصل است، اول لیاقت و شایستگی فرزندان و سپس ایجاد محیط های مساعد برای مطالعه آنان.

بصیری ادامه داد: 5 راهبرد کلی موفقیت برای این دو اصل وجود دارد که اولین آنها برنامه ریزی می باشد، برنامه ریزی بسیار در پیشرفت تحصیلی دانش آموز موثر است اما هدف و انگیزه که دومین راهبرد است باید در دانش آموز ایجاد شود.

کارشناس مشاوره اظهار داشت: سومین راهبرد موثر در درس خواندن برای دانش آموزان روش صحیح مطالعه است، روش درس خواندن را باید به دانش آموز یاد داد، خلاصه برداری کردن و تشخیص درست مطالب از روش های صحیح مطالعه است.

بصیری افزود: چهارمین راهکار ابراز وجود در کلاس درس است. دانش آموز باید سرکلاس خود را نشان دهد و اگر فرزند شما این را نمی داند باید به او تذکر داد تا اعتماد به نفس او افزایش یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آخرین راهبرد کلی موفقیت در این دو اصل، این است که دانش آموز باید آمادگی برای امتحان داشته باشد و به همین منظور باید محیط مساعد فیزیکی را برای او مهیا کرد تا موفق شود.

در ادامه برنامه از 4 نفر از مادران نمونه سرپرست خانوار که دارای فرزندان موفق تحصیلی و برنده در جشنواره مسابقات ورزشی و قرآنی بودند با اهداء هدیه و لوح تقدیر، قدردانی شد.

همچنین از 3 نفر از دانش آموزان نخبه نیز با اهداء هدایایی تقدیر به عمل آمد.

.

20.




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد