Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد:

مبارزه با رانت خواری گزینه اول استانداری درسال 93/ زمان انتخابات میان دوره ای تفت ومیبد/ صفحه فیسبوک هم دارم


معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در نشتسی با خبرنگاران گزینه اول معاونت سیاسی امنیتی استانداری یزد در سال 93 را مبارزه با فساد مالی، رانت خواری و سوء استفاده از بیت المال برشمرد.

به گزارش سروابرکوه به نقل از یزدرسا، محمد علی طالبی معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد صبح امروز در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که در سالن موحدین استانداری یزد برگزار می شود با یادآوری انتخابات 24 خرداد 92 گفت: دولت تدبیر و امید در 24 خرداد رأی اعتماد گرفت و کار خود را چند ماه بعد شروع کرد و مردم به تغییر رویه ها رأی دادند و هم در استانداری و در سطح کشور مدیرانی تغییر کردند که  بر اساس آن محورهای عمده فعالیت هم تغییر خواهد کرد.
  صفحه فیسبوک هم دارم معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد در پاسخ به خبرنگار یزد رسا مبنی بر اینکه صفحه فیس بوک خود در فضای مجازی را تایید می کنید یا نه؟ گفت: بنده صفحه شخصی فیس بوک دارم و معتقدم که فیس بک نقاط مثبت و منفی زیادی دارزد که در مصاحبه ای با یکی از نشریات استان به صورت کامل آن را تشریح کرده ام.  

مبارزه بافساد مالی ورانت خواری گزینه اول استانداری درسال 93

وی به تغییر محورهای کاری در حوزه های سیاسی، امنیتی و اجتماعی در سال آینده اشاره کرد و افزود: یکی از محورهای عمده ای که در سال آینده دنبال می شود مبارزه با فساد مالی، رانت خواری و سوءاستفاده از بیت المال خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد تصریح کرد: در استان یزد این مأموریت به عهده معاون سیاسی امنیتی گذاشته شد و یک کمیته ای با دستگاههای نظارتی استان ایجاد کردیم و مبارزه با سوء استفاده از بیت المال و تداوم رویه ها را در دستور کار داریم.

صیانت از حقوق شهروندی با ایجاد کمیته صیانت

طالبی صیانت از حقوق شهروندی را جزء دغدغه های استانداری دانست و افزود: ما باید ازحقوق شهروندی صیانت کنیم و دولت قانون صیانت از حقوق شهروندی را به مجلس داده است و به دنبال سازوکارهایی هستیم تا براساس دستور وزارت کشور این کمیته صیانت که جزء برنامه های اصلی ماست  فعال شود.

افزایش فعالیت تشکل ها، احزاب ، نشاط اجتماعی و امنیت پایدار در استان یزد

وی برنامه دیگر معاونت سیاسی را افزایش فعالیت تشکل ها و حمایت از احزاب عنوان کرد و افزود: حضور احزاب و تشکل ها باعث رشد سیاسی مردم خواهد بود و بدون احزاب مشارکت سیاسی شکل نخواهد گرفت و در این زمینه  سعی می کنیم از طرف ارگانها زمینه مشارکت تشکلها و احزاب را فراهم کنیم که در این رابطه به دنبال سازوکارهای تداوم فعالیت آنها هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یکی دیگر از گزینه های روی میز معاونت سیاسی امنیتی استانداری را ارتقای نشاط سیاسی و اجتماعی در استان برشمرد و افزود: این موضوع یکی از ضروریات حوزه سیاسی  و اجتماعی است.

دکتر طالبی تصریح کرد: افزایش نشاط اجتماعی با فراهم کردن زمینه حضور انجمن های فرهنگی و هنری و فعال شدن دستگاهها بر اساس سند راهبردی در حوزه اجتماعی مد نظر خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار از" امنیت پایدار" به عنوان یکی دیگر از گزینه های با اهمیت سال آینده نام برد و افزود: امنت پایدار به عنوان یکی دیگر از اهداف است که  توجه و اهتمام بیشتر دستگاههای مسؤول و مشارکت مردم را می طلبد و چند طرح نیز در زمینه مشارکت مردم سال آینده دنبال می شود.

تلاش برای حضور بیشتر بانوان در صحنه

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در بخشی از سخنان خود مشارکت بانوان را در استان مورد تأکید قرار داد و افزود: استاندار یزد به حضور بیشتر بانوان در تمام عرصه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و غیره تأکید دارد و در موضوع دادن مسؤولیت به افراد

اگر شرایط یکسان باشد اولویت به خانم ها داده می شود تا  شاهد حضور بیشتر بانوان در صحنه باشیم.

دکتر طالبی یکی از چالش های استان را هویت محله ای و منطقه ای در تقسیمات کشوری دانست و افزود: استان یزد درتقویت هویت ملی و به حداقل رساندن اختلافات محله ای و قومی و زبان و مذهب دارای بیشترین همبستگی است و برخی هویت های محلی باعث ایجاد تنش در استان می شود که مدیریت خواهیم کرد.

زمان انتخابات میان دوره ای تفت و میبد

وی انتخابات میان دوره ای در حوزه تفت و میبد  را هم یاداور شد و گفت: این انتخابات 30 آبان برگزار می شود و دو شهرستان درگیر این انتخابات خواهند بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار موضوع اتباع بیگانه را که چندی است در رسانه ها پیگیری می شود یادآور شد و اظهار داشت: موضوع اتباع بیگانه نیاز به بازتعریف و مدیریت دارد و باید آثار منفی حضور آنان را کاهش دهیم و با این مدیرت بسیاری از دغدغه های مردم را مرتفع کنیم .

طالبی  موضوع تهیه اسناد مختلف را طی سال های گذشته از جمله "مدیریت اجتماعی فرهنگی"، " ارتقاء اجتماعی"،" ارتقای امنیت عمومی"و... را یادآوری کرد و اظهار داشت: تعدادی اسناد تهیه شده است که با بازنگری اسناد و تکمیل آن در سال آینده اجرایی شدن آن را خواهیم داشت.

بهبود وضعیت ادارات مهم تر از تغییر مدیران است/ تجربه و تخصص و همراهی با دولت

وی در مورد بحث چالش برانگیز تغییر مدیران در دولت تدبیر و امید  بیان کرد: الان بحث تغییر مدیران بر اساس ضرورت ها صورت می گیرد و بهبود مهم تر از تغییر است و اگر احساس بهبود فرایند در ادارات احساس شود ما به تغییر کمک می کنیم و استانداری سیاستش این است که کمتر دخالت کند و موضوع تغییر مدیران را وزارتخانه ها بر عهده دارند و بنا به دستورهیأت دولت انتخاب مدیران با هماهنگی استانداران صورت می گیرد.

معاون سیاسی استاندار یزد، گزینه های انتخاب مدیران در دولت تدبیر و امید را دارابودن تخصص و تجربه لازم برای حوزه کاری و توانایی همراهی با دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: برخورداری از روحیه مردم داری نیز در انتخاب ها لحاظ می شود وموضوع در دست استانداری و با هماهنگی وزارت کشور انجام می شود.

فرمانداران استان یزد باید از کادر وزارت کشور  و فرمانداری ها باشند

بر اساس این گزارش، انتخاب فرمانداران یکی دیگر از موضوعات با اهمیتی به شمار می رفت که دکتر طالبی درباره آن گفت: انتخاب فرماندار برای 9 شهرستان استان یزد انجام شده است که دو فرماندار حکم خود را دریافت کرده اند و بقیه در حال فرایند صدور حکم هستند.

وی گزینه های استاندار دولت تدبیر و امید را درباره انتخاب فرمانداران اینگونه بیان کرد: آن چیزی که در انتخاب فرمانداران و بر اساس تأکید وزارت کشورمهم بوده اینکه از کادر خود وزارت کشور و فرمانداری ها باشند تا نیروهای خارج از سازمان وارد سیستم استانداری نشوند وتا کنون  تنها سه فرماندار وزارت کشوری داشته است و تدبیر این است که صددردصد فرمانداران وزارت کشوری باشند .

وی خصوصیات  مد نظر انتخاب فرمانداران را برخورداری از روحیه اعتدال و توان تعامل با همه گروهها و جناح های سیاسی شهرستان را ذکر کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد خاطر نشان کرد: در سال آینده چالش خاصی را در زمینه مسایل اجتماعی، سیاسی و امنیتی نخواهیم داشت و مسایلی که به بحران تبدیل می شود نداریم.

دکتر طالبی پیگیری بحران آب در استان را نیز یادآور شد و افزود: درزمینه آب با یک مشکل جدی برای تأمین آب آشامیدنی مردم روبروییم که هشدار داده شده است .

وی صرفه جویی آب را در استان خواستار شد و گفت: در تقسیمات کشوری تصمیمات غیر کارشناسی در طول چند سال گذشته اتفاق اقتاده و قول های فراقانونی مشکلاتی را برای استان بوجود آورد ه است که این پیگیری می شود و با تصویب قانون تقسیمات کشوری یک فرایند کاملا قانونی و بدور از سلایق است .

شخص معاون سیاسی حامی خبرنگاران است

طالبی سخنان قبلی خود در مورد رسانه ها را از زمان تقبل مسؤولیت یاداور شد و افزود: شخص معاون سیاسی حامی خبرنگاران و رسانه هاست و تمام توان خود را در این زمینه خواهد گذاشت

وی اظهار امیدواری کرد: با ایجاد فضای مناسب شاهد بالا رفتن حضور بیشتر نقش خبرنگاران در روند اجرایی استان باشیم و این موضوع در گرو فعالیت رسانه ها در تهیه گزارشات و نقدهای سازنده خواهد بود.

طالبی با بیان این مطلب که فضای مناسب را برای نقد ایجاد می کنیم ؛ اظهار امیدواری کرد: با به کار بستن نقدها شاهد افزایش خدمات به مردم باشیم و این مستلزم همراهی خبرنگاران با استانداری و ایجاد سازوکارهای مناسب هست .

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد با تأکید بر این مطلب که نمی خواهیم جلسه ای را بدون حضور خبرنگاران برگزار کنیم با مطرح کردن یک پیشنهاد بی سابقه مبنی بر اینکه خبرنگاران یک تیم منتخبی از خود را برای شرکت در نشست های استانداری و جلسات تودیع و معارفه معرفی کنند افزود: این پیشنهاد به دلیل کمبود فضای حضور همه خبرنگاران در یک سالنی که ظرفیت چند نفر را دارد مطرح می شود.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد