Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم:

مجادله غیر احسن فعلی بین مسئولین، مصلحت سوز است


عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم گفت: باید جدال مقدس و احسن، ابتدا برای مردم و مسئولین تعریف و تبیین شود تا هر فرد بتواند عملکرد صحیح و موثری داشته باشد.

به گزارش سرو ابرکوه، با حضور فرمانده ناحیه ابرکوه، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و پرسنل ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه جلسه درس اخلاق آیت الله ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه برگزار شد.

آیت الله علیدوست در این جلسه، به بحث مجادله در سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و افزود با تدبر در آیات و روایات متوجه می شویم که مجادله بر دو نوع است؛ احسن و غیر احسن، مقدس و نا مقدس که باید هر فرد با بینش و بصیرت ناشی از مطالعه، تدبر و تحقیق به این فهم برسد که چه مجادله ای مقدس و چه مجادله ای نا مقدس است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ و قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، حکومت های مختلف شیعی زیادی از جمله در شامات، عراق، آفریقا، طبرستان و ... تشکیل شده است و بدلیل نانهادینه بودن مجادله باعث تضعیف حکومت و بعد تغییر و نهایتا سقوط آن شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه  اذعان کرد: قبل از انقلاب اسلامی و در زمان انقلاب مشروطه نیز این جدال بوجود آمد و تبدیل به 2 طیف مشروطه طلب و مشروعه خواه شد و مردم را به دو دسته تقسیم کرد؛ کار به جایی رسید که بر روی هم اسلحه کشیدند و حتی خون طرف مقابل را هدر دانستند و عملا انقلاب مشروطه منحرف و شکست خورد.

این اندیشمند ابرکوهی تاکید کرد: پس امروز باید با تدبر، تحقیق و عبرت از تاریخ و با شناخت جدال های غیر احسن و نامقدس از آن دوری کنیم و مجادله غیر احسن فعلی بین مسئولین، مصلحت سوز است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برخی سفرهای خارجی خود تاکید کرد: ما تراث بسیار خوبی برای جدال احسن با دنیا داریم مانند نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، دعای کمیل و ... پس باید این جدال مقدس و احسن ابتدا برای مردم و مسئولین تعریف و تبیین شود تا هر فرد چه در زندگی فردی و چه اجتماعی و مسئولیت های سیاسی بتواند عملکرد صحیح و موثری داشته باشد.

انتهای پیام / ک




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد