Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران:

مراسم سوگواری روزهای آخر ما صفر در حوزه علمیه کوثر ابرکوه برگزار شد + عکس


معاون فرهنگی حوزه علمیه کوثر ابرکوه از برگزاری مراسم عزاداری در روزهای پایانی ماه صفر در این مرکز علمی ویژه بانوان خبر داد.

به گزارش سرو ابرکوه، مهدیه عابدین پور معاونت فرهنگی مدرسه علمیه کوثر ابرکوه، از برگزاری مراسم سخنرانی و روضه خوانی به مناسبت رحلت پیامبر صلی الله علیه وآله و شهادت امام حسن و امام رضا علیهم السلام به مدت سه روز در مدرسه علمیه کوثر خبر داد.

عابدین پور ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری پایان ماه صفر گفت: این مراسم از 28 صفر شروع شد  و به مدت سه روز و با حضور بانوان ابرکوهی صورت گرفت.

وی افزود : در این مراسم که با سخنرانی و روضه خوانی  همراه بود، حجت السلام  و المسلمین حیدری از مبلغین توانمند حوزه، با محور قراردادن شاخصه های مکتب اسلام به سخنرانی پرداخته و اظهار کرد: دین یکی است و ما در قرآن دین داریم نه ادیان، صراط مستقیم یکی است اما راه کج زیاد است، در نتیجه شالوده دعوت تمام انبیا یکی است و هیچ پیامبری، پیامبر قبل خود را تخطئه نمی کند بلکه موید پیامبران سابق است.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: همچنین دین ما کامل است و نقشه کل هستی قرآن است، اما علاوه بر صحت نقشه، باید نقشه خوان چیره دستی باشد تا مارا به هدف برساند و علت گمراهی بشر این است که گفتند "حسبناکتاب الله"، یعنی کتاب قرآن مارا بس است.

سخنران این جلسات همچنین با اشاره به این نکته که جمع نمودن دنیا و آخرت هنر رسول خدا(ص) و ائمه(ع) است بیان کرد:  دنیا و آخرت را باید با هم جمع کنیم که این هنر اسلام و معصومین است، عمر بزرگترین سرمایه است اما دین از عمر ارزشمند تر است و به همین دلیل دین است که گاهی لازم می شود سر معصوم بربالای نیزه رود و جگر معصوم در تشت قرار گیرد.

این استاد حوزه در پایان اشاره کرد: دین اسلام، دین سهل گیری و گذشت و نباید هرگز از درگاه الهی نا امید بود، تا حدی که بعد از شرک بزرگترین گناه نا امیدی از رحمت خداست.

انتهای پیام / ک




رای شما
میانگین (3 آرا)
The average rating is 4.666666666666667 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد