Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

حوادث یزد؛

مرد 45 ساله در اثر برق گرفتگي در يزد درگذشت


فرد 45 ساله اي هنگام جوشکاري لوله آب گلخانه در شهر يزد به علت برق گرفتگي جان خود را از دست داد.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از پایگاه خبری پلیس، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان از کشف 162 دستگاه ماشين ظرفشويي قاچاق به ارزش چهار ميليارد و 320 ميليون ريال توسط ماموران پليس اين استان خبر داد.

سرهنگ «محمدرضامزيدي» گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران ايستگاه بازرسي شهيدمدني در بازرسي از يکدستگاه تريلي بنز «آکسور» که از جنوب کشور عازم «شهريار» بود 162 دستگاه ماشين ظرفشويي خارجي قاچاق را کشف و يک متهم را نيز دستگير کردند.


وي، ارزش اين محموله کشف شده را چهار ميليارد و 320 ميليون ريال بيان کرد و افزود: قاچاقچي دستگير شده، اين ماشين هاي ظرفشويي را بدون مجوزگمرکي بارگيري کرده بود که قبل از رسيدن به مقصد توسط ماموران پليس يزد دستگير و به مراجع قانوني معرفي شد.


سرهنگ مزيدي تصريح کرد: قاچاق کالا معضل پنهاني است که باعث از رونق افتادن اقتصاد و صنعت ملي کشور خواهد شد و پليس با عزمي راسخ با اين موضوع برخورد خواهد کرد.

شهروندان مراقب كلاهبرداران اينترنتي در پوشش تورهاي مسافرتي باشيد
رئيس پليس فتا استان گفت: يکي از ترفندهاي کلاهبرداران اينترنتي فروش تورهاي مسافرتي با قيمتي بسيار پايين است، از اين رو مراقب كلاهبرداران اينترنتي در ايام تابستان باشيد.


سرهنگ «حسين رضايي» افزود: با توجه به آغاز سفرهاي تابستانه هموطنان به دنبال برنامه ريزي براي سفر هستند و بازار خريد و فروش بليط و تورهاي مسافرتي داغ مي باشد در همين راستا شرکت هاي مختلف گردشگري در حال تبليغات وسيع و گسترده براي تورهاي مسافرتي خود هستند كه افراد سودجو نيز فرصت طلب بوده و از طريق مختلف اقدام به کلاهبرداري مي کنند.


رضايي گفت: يکي از ترفندهاي کلاهبرداران در اين زمينه فروش بليط از طريق سايت هاي اينترنتي تقلبي است و با توجه به اين موضوع که براي خريد بليط به صورت اينترنتي نياز است کاربران اطلاعات شخصي و مالي خود را وارد سيستم كنند از اين رو کلاهبرداران از اين فرصت سو استفاده كرده و به ربايش اطلاعات افراد دست مي زنند.


وي اضافه کرد: افراد براي در امان ماندن از اين گونه کلاهبرداري ها بايد شخصا آدرس صفحات را در قسمت URL (آدرس بار) وارد و به سايت هايي مراجعه كنند که از پروتکل https براي انتقال داده ها بهره مي برند.


سرهنگ رضايي افزود: يکي ديگر از ترفندهاي کلاهبرداران در اين زمينه فروش بسته ها و تورهاي مسافرتي با قيمتي بسيار پايين ولي با وعده خدمات با کيفيت از طريق تبليغات اينترنتي است که اين امر در عمل محقق نشده و صرفا براي خام کردن مشتري بوده است و در اين شرايط هنگامي كه هموطنان در شهرهاي مسافرتي براي دريافت خدمات مراجعه مي کنند متوجه مي شوند که اين تبليغات کذب بوده و دچار مشکلات عديده اي مي شوند.


اين مقام انتظامي گفت: اين موضوع راجع به تور هاي خارج از کشور بسيار شديد تر خواهد بود از همين رو به تمام افرداي که قصد عزيمت به شهرهاي توريستي در تعطيلات تابستان را دارند توصيه مي شود تمام تورها و خدمات آن ها را از مراکزي که مجوز هاي لازم در زمينه گردشگري دارند، تهيه كنند و حتما در اين مورد تحقيقات لازم را داشته و پس از اطمينان اقدام نمايند.


رئيس پليس فتا استان در پايان بيان داشت: مسافران بايد هنگام استفاده از اينترنت رايگان هتل ها و مراکز خدماتي و رفاهي مراقب هکر ها و کيلاگرها نيز باشند و در مورد خريد با دستگاههاي POS در ايام مسافرت توجهات لازم را داشته و هشدار هاي پليس فتا را جدي بگيرند.


سرهنگ حسين رضايي يادآور شد: مسافران در مورد کارت هاي بانکي توجه داشته باشند حتما سامانه پيامکي حساب خود را فعال نموده و در هنگام خريد با کارت بانکي دقت داشته باشند که حتکا خودشان کارت را کشيده و از صاحب مغازه بخواهند که اجازه دهند که خود مشتري رمز خود را وارد نمايند و در صورت ناموفق بودن فرايند خريد در ابتدا رسيد تراکنش ناموفق را دريافت و سپس با دستگاه ديگري کارت کشيده و خريد کنند.

مرگ مرد 45 ساله در اثر برق گرفتگي در يزد
فرد 45 ساله اي هنگام جوشکاري لوله آب گلخانه در شهر يزد به علت برق گرفتگي جان خود را از دست داد.


سرهنگ «منوچهرنصيري» فرمانده انتظامي شهرستان يزد با اعلام اين خبر گفت: در ساعت 10 صبح روز گذشته و در پي اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يک مورد برق گرفتگي در منطقه «محمدآباد» شهر يزد بلافاصله ماموران کلانتري 14 ابوذر به محل اعزام شدند.


وي افزود: در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد فرد 45 ساله اي هنگام جوشكاري لوله آب گلخانه بر اثر اتصال برق با لوله آب دچار برق گرفتگي شده و جان خود را از دست داده است.


نصيري با بيان اينکه جسد متوفي تحويل پزشكي قانوني شد خاطرنشان کرد: افراد قبل از شروع کارهاي فني، نكات ايمني را رعايت کنند.

سرباز وظيفه شناس کيف ميليوني را به صاحبش بازگرداند
سرباز وظيفه شناس کلانتري 11 چمران شهرستان يزد يک کيف دستي حاوي مبلغ 8 ميليون و 300 هزار ريال وجه نقد، چک، نيم سکه طلا و اسناد و مدارک را به صاحبش بازگرداند.


سرهنگ «محمداعتمادي نسب» رئيس بازرسي فرماندهي انتظامي استان يزد درباره اين خبر گفت: در ساعت 16 و 30 دقيقه روز گذشته سرباز وظيفه «محمدحسين دهقان شادکام» هنگام گشت زني در خيابان کاشاني شهر يزد يک عدد کيف دستي حاوي وجه نقد، مدارک و ... را پيدا مي کند.


وي ادامه داد: سرباز وظيفه شناس کلانتري 11 چمران در کمال صحت و درستي کيف را به اداره پليس منتقل و با همکاري عوامل کلانتري، مالباخته را شناسايي و کيف را به او تحويل مي دهند.


سرهنگ اعتمادي نسب تصريح کرد: اين کيف دستي حاوي 13 ميليون ريال وجه نقد، يک قطعه نيم سکه، هفت قطعه چک به مبلغ 70 ميليون ريال، دو دسته چک، اسناد و مدارک خودرويي و 6 عدد کارت بانکي بود که توسط اين مامور وظيفه شناس پليس به صاحبش بازگردانده شد.


رئيس بازرسي فرماندهي انتظامي استان يزد با بيان اينکه اين عمل مامور پليس يزد، خشنودي مالباخته و رضايت شهروندان از عملکرد پليس را در پي داشت افزود: صحت، پاکي و سلامت اداري ماموران انتظامي استان يزد از افتخارات اين مجموعه است.

موتورسيکلت «هوندا 1000» در پارکينگ پليس تفت
فرمانده انتظامي شهرستان تفت گفت: ماموران پاسگاه انتظامي نصرآباد اين شهرستان يکدستگاه موتورسنگين غيرمجاز را متوقف و روانه پارکينگ کردند.


سرهنگ «احمدغلام زاده» بيان¬کرد: در راستاي ارتقاء نظم و امنيت عمومي و برخورد با متخلفان و همچنين اعلام نارضايتي شهروندان در روستاي نصرآباد از تردد يکدستگاه موتورسيکلت غيرمجاز بررسي موضوع در دستور کار قرار گرفت
وي افزود: عوامل پاسگاه انتظامي نصرآباد در يک کار اطلاعاتي اين موتورسنگين قاچاق از نوع هوندا 1000 سي سي را شناسايي و متوقف کردند.
غلامزاده ضمن اشاره به دستگيري راکب موتورسيکلت و معرفي وي به مراجع قضائي افزود: ارزش اين موتورسيکلت غيرمجاز 200 ميليون ريال برآورد شده است.


سرهنگ غلامزاده در پايان گفت: راکب اين موتورسيکلت با تردد در ساعات پاياني شب باعث ايجاد جو رعب و وحشت و نگراني خانواده ها شده بود که با تلاش ماموران پليس متوقف و روانه پارکينگ شد.




رای شما
میانگین (2 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد