Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رابط انتقال خون استان در ابرکوه:

مردم ابركوه تشنه اهداء خون هستند اما امکانات آن مهیا نیست/ ضرورت راه اندازی پایگاه انتقال خون ابرکوه


رابط انتقال خون استان در ابرکوه گفت: مردم ابرکوه همیشه باید برای اهداء خون در صف انتظار پایگاه های سیار باشند، که بعضأ موفق به اهداء خون نمی شوند.

به گزارش سرو ابرکوه، همه می دانند که اهدای خون برای نیازمندان به خون، بسیار اهمیت دارد. سال هاست كه مردم ابركوه براي اهداء خون، بايد چشم انتظار بمانند تا هر سه يا چهار ماه يكبار پايگاه سيار برپا شود و يا اینکه مسافت 150 كيلومتري تا مركز استان يزد و يا 75 كيلومتري تا شهرستان آباده استان فارس را طی کنند.


ضرورت ايجاد پايگاه انتقال خون در شهرستان بدليل فراواني اهدا كنندگان و بعد طولانی مسافت از مراکز خونگیری در شهرهای همجوار، مسئولين شهر را بر آن داشت تا ساختماني را براي يك پايگاه دائم بنا كنند و نيروهايي را هم آموزش بدهند.


عليرغم پيگيري هايي كه صورت گرفته و اقدامات انجام شده، مع الوصف شاهد نارضايتي مردم و اهدا كنندگان خون هستيم. لذا علت را از طريق مسئولين ذی ربط در ابرکوه جويا شديم كه، چرا عليرغم تامين بسياري از زيرساخت ها تاكنون پايگاه راه اندازي نشده است؟


جهانگير اميدي رابط انتقال خون استان یزد در ابرکوه، در پاسخ به سوال فوق در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: تاكنون با همكاري سازمان انتقال خون استان مشكلات زيادي مرتفع شده است و اكنون ساختمان در سه طبقه اختصاصا در اختيار سازمان می باشد و در اين زمينه مشكلي وجود ندارد.


امیدی گفت: با توجه به اينكه نيروي خونگير در شهرستان به تعداد لازم نداشتيم با هماهنگي سازمان انتقال خون يزد و استان فارس، دوره هاي اوليه آموزشي براي 8 نفر از پرستاران ابركوهی در شهرستان آباده انجام شد.


وی با بیان این مطلب که در این زمینه خوشبختانه مشكل پزشك نداريم، افزود: اين نيروها آمادگي دارند تا هر زمان که دستگاه مربوطه در استان یزد اعلام نماید، براي گرفتن مجوز و كد خونگيري، دوره تكميلي را در آنجا طی کنند.

 


امیدی به عنوان مسئول پيگيري امور بهداشت و درمان در فرمانداري ابرکوه عنوان کرد: خريد تجهيزات اداري و پزشكي برای پايگاه انتقال خون یکی دیگر از مواردی است که باید مرتفع شود.


رابط انتقال خون استان یزد در ابرکوه تصریح کرد: مورد فوق نیز با قول مساعد دکتر سید محمدحسین میردهقان مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت، در بازدیدی که از بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه داشتند مبنی بر پرداخت يك ميليارد ريال هزینه، در حال پيگيري می باشد.


وی بیان کرد: با رسيدن اين تجهيزات كه ليست آن در اختيار مسئولين امر در وزارت خانه قرار گرفته است، بخش دیگری از مشكل براي شروع كار حل خواهد شد.


اميدي ضمن تقاضا از مسئولين ذی ربط استان، برای همکاری در راه اندازی هر چه زودتر مرکز خونگیری در ابرکوه که هفته اي يك يا دو روز فعال باشد، ابراز کرد: پايگاه های سيار در طول سال که به صورت فصلي يا در مناسبت های مختلف بر پا مي شود، مشكلاتی براي شهرستان و تيم اعزامي دارد. حتی بعضأ متاسفانه افراد موفق به اهداء خون نمي شوند.


رابط انتقال خون ابرکوه، ضمن تشكر از مديركل سازمان انتقال خون استان فارس و مسئول پايگاه آباده، گفت: این نهادها در جريان آموزش نهايت همكاري را با شهرستان ابرکوه مبذول داشتند و اكنون نيز براي استفاده از امكانات پايگاه انتقال خون آباده بدليل مسافت كم اعلام آمادگی کردند. چنانچه مسئولين سازمان يزد بر اين موضوع نظر مساعد داشته باشند مي توان به طور موقت از امكانات آنها استفاده نمود تا مشكل حل شود.


وی بیان کرد: مردم ابركوه تشنه اهداء خون هستند، اما براي اين كار خير،  فعلا مشقاتي را متحمل مي شوند. اميدواريم با همت مسئولين سازمان بزودي در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، این مشکلات برطرف شده و پايگاه انتقال خون شهرستان راه اندازي شود.


امیدی در پایان خاطر نشان کرد: این در حالی است که در برخي از شهر هاي استان كه با يزد فاصله چندانی ندارند، پایگاه های انتقال خون برقرار و فعال می باشند.


انتهای پیام/ ف




رای شما
میانگین (2 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد