Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

معضلی دیگر در بحث تاکسیرانی؛

مسافران بی سرپناه در ایستگاه تاکسی ابرکوه- یزد/گلایه رانندگان از مسافرکشی خودروهای شخصی


یکی از معضلاتی که رانندگان تاکسی شهرستان ابرکوه، از آن گلایه می کنند، مشکل نبود امکانات لازم و کافی در ایستگاه تاکسی خط ابرکوه – یزد می باشد.

به گزارش سرو ابرکوه، با توجه به اهمیت استفاده از وسایل نقلیه در راستای کاهش آلودگی هوا، یکی از این وسایل نقلیه پرکاربرد تاکسی ها می باشند، که هم در داخل شهر و هم بین شهرها وظیفه انتقال مسافرین را بر عهده دارند. اما قشر تاکسی رانان بین شهری با مشکلات بسیاری مواجه هستند که بعضا از دید مسئولین پنهان مانده است.


در هیمن راستا خبرنگار ما به سراغ چند تن از رانندگان تاکسی های خط ابرکوه -  یزد، رفته و در رابطه با مشکلاتشان با آنها گفتگو کرد.


یکی از رانندگان خط مذکور به نمایندگی از سایر همکارانش اظهار کرد: یکی از مشکلات بسیار بزرگ رانندگان تاکسی در این قسمت از شهر، بی توجهی مسئولین به وضعیت ایستگاه و فراهم نکردن امکانات مورد نیاز مسافرین و رانندگان است.


راننده تاکسی ابرکوهی تصریح کرد: این ایستگاه محل توقف مسافرین بسیاری در طول شبانه روز می باشد و وضعیت ظاهری آن اصلا در خور شأن شهرستان و مسافرین نمی باشد. از جمله امکاناتی که وجود آن در ایستگاه ملزم و ضروری است؛ وجود سرویس بهداشتی، مکانی مناسب جهت توقف مسافران در سرما و گرما و جهت اقامه نماز و حتی یک شیر آب جهت وضو گرفتن و رفع تشنگی می باشد.


وی خاطرنشان کرد: این ایستگاه تاکسی مکانی است که هر لحظه مسافران زیادی در آن توقف کرده و حتی رانندگان هم مجبور هستند جهت تکمیل ظرفیت تاکسی مدت زمانی اینجا توقف داشته باشند.


این راننده در ادامه با گلایه از افراد که با ماشین شخصی مسافرکشی می کنند، افزود: مسیر تاکسی های ما خارج از شهر یعنی از ابرکوه به طرف شهرهای مختلف استان می باشد و به همین اینکه مسیر طولانی است، به صرفه نیست که فقط یک یا دو مسافر سوار کنیم.


وی عنوان کرد: به همین دلیل گاهی ساعت ها برای تکیل شدن ظرفیت ماشین در این مکان، در سرما و گرما منتظر می مانیم، تا مسافری برسد. ولی متاسفانه بعضی مواقع خودروهای شخصی یا اتوبوس های بین راهی از راه می رسند و مسافران را سوار می کند و این همه انتظار بی فایده می ماند.


این آقای ابرکوهی همچنین با ابراز تاسف از وضعیت موجود، خاطرنشان کرد: راننده های این خط که هر کدام مسئولیت اداره یک زندگی را بر عهده دارند، این شغل تنها راه درآمدشان می باشد.


وی تاکید کرد: چرا هیچ قانونی وجود ندارد که حق ما رانندگان ضایع نشود؟ خوردوهای شخصی با چه مجوزی مسافران را سوار می کنند؟ اتوبوس ها زمانی که بلیط فروشی دارند، چرا بین راه توقف کرده و مسافر سوار می کنند؟


این راننده تاکسی در پایان گفت: زمانی هم که (مثل چند روز گذشته) اعتراض می کنیم؛ رانندگان خودروهای شخصی، با چاقو و لحن تند تهدیدمان می کنند. پس حق ما چه می شود که ساعت ها باید اینجا منتظر مسافر بمانیم و هیچ گونه تضمین و پشتوانه شغلی نداریم؟!


انتهای پیام/ م.ف




رای شما
میانگین (2 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد