Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

داستان زندگی پیرغلام اباعبدالله در ابرکوه؛

مستند «پله های یک منبر» به جشنواره فیلم رضوی راه یافت + تصاویر


فیلم مستند داستانی «پله های یک منبر» به نویسندگی و کارگردانی اصغر عباسی، به جشنواره ملی فیلم کوتاه، مستند و داستانی رضوی راه یافت.

به گزارش سروابرکوه، سید محمد رضا قائم محمدی مجری طرحِ مستند داستانی پله های یک منبر با اعلام این خبر اظهار کرد: این فیلم در طی 2 سال تلاش، با همکاری حوزه هنری یزد و برخی از افراد و سازمان های دیگر  تماما در شهرستان ابرکوه و اکثر صحنه های آن در بافت سنتی این شهرستان ضبط شده است.

قائم محمدی تاکید کرد: این فیلم نشان دهنده ممنوعیت روضه خوانی حضرت اباعبدالله(ع) در زمان پهلوی است و اینکه چگونه یک نوجوان در دامان پاکِ مادری با عشق اباعبدالله الحسین(ع) رشد کرده و نوکری ایشان را پیشه ی خود می سازد می باشد.

گفتنی است این فیلم با بازی سید نورالله حسینی دوست، ثریا شهبازیان، شهروز چقازردی، مسیح ریاحی، سید امیر محمد زارعی و سپیده سادات احمدزاده به عنوان بازیگران اصلی، در کنار شخصیت پیر غلام اباعبدالله الحسین (ع) حاج سید جلیل قائم محمدی نقش آفرینی کردند و نکته مهم در این فیلم این است که اغلب بازیگران آن بومی شهرستان می باشند.

اصغر عباسی کارگردان این اثر در مصاحبه تلفنی با خبرنگار سرو ابرکوه، ضمن ابراز خرسندی از رونمایی این فیلم با مضمونی امام حسینی(ع) در جشنواره ای منتسب به امام رضا(ع) گفت: متاسفانه با فضا سازی مسمومی که دشمنان ایران و انقلاب اسلامی در چند ماه اخیر داشته اند سعی در تطهیر خاندان فاسد پهلوی دارند که چیزی خلاف واقعیت است.

عباسی تاکید کرد: در بخشی از این فیلم به عناد خاندان پهلوی با اهل بیت(ع) و جرم و جنایاتی که در رابطه با ممنوعیت روضه خوانی رقم زده اند می پردازد، که همین نکته می‌تواند اثبات کند که قصه این فیلم با توجه به اینکه گذشته چند ده ساله را روایت می کند، ولی می تواند به عنوان درس عبرتی برای روزگار اکنون ما نیز باشد.

نویسنده و کارگردان پله های یک منبر، که در دهمین دوره این جشنواره با فیلم رویای صادقه بعنوان تنها نماینده استان یزد حضور داشت ابراز امیدواری کرد که همشهریان و عزاداران اباعبدالله(ع) از این فیلم که در جشنواره ملی رضوی حضور دارد استقبال چشمگیری انجام دهند و در روز اکران این فیلم در سالن سینما تک یزد حضور به هم رسانند.

قابل ذکر است سیزدهمین جشنواره ملی فیلم كوتاه و مستند رضوی از 27 لغایت 30 آبان در مجتمع سینما تک یزد برگزار می گردد.

انتهاى پيام/ ک

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد