Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر مرکز توانبخشی حرفه ای شکوفه های امید:

معلولان با «نمی توانم» فاصله گرفته اند/ هنرنمایی معلولان ذهنی بر روی دیوارهای شهر ابرکوه+تصویر


مدیر مرکز توانبخشی حرفه ای شکوفه های امید ابرکوه گفت: مطرح شدن هنرمندان معلول در ابرکوه موجب تقویت حس اعتماد و عزت نفس آنان شده و حس ارزشمندی برای جامعه را در وجودشان زنده کرده است.

در پی انجام فعالیت های هنری در سطح شهر از جمله نقاشی و کاشی کاری بر روی دیوار توسط معلولان ذهنی مرکز جامع توانبخشی حرفه ای شکوفه های امید خبرنگار سرو ابرکوه، گفتگویی با مرضیه زارع زاده مدیر مسئول این مرکز ترتیب داده است که در ادامه می خوانیم:

زارع زاده در رابطه با آغاز فعالیت معلولان، اظهار کرد: فعالیت های هنری و حرفه ای توانمندان معلول چند سالی است که به صورت تولیدات صنایع دستی در مرکز و بعضاً در قالب نمایشگاه های متعدد عیدانه،  بهاره، پاییزه، تابستانه، زمستانه و.... درسطح شهرستان، استان و حتی کشور عرضه شده و با آثار دیگر هنرمندان، به ویژه هنرمندان فاقد معلولیت به رقابت پرداخته است.

وی  ادامه داد: با مشاهده توانمندی های معلولان تصمیم گرفتیم که در راستای اطلاع رسانی به شهروندان فعالیت های هنرمندان معلول را در سطح شهر به نمایش بگذاریم. این طرح در سال 94 با اجرای معرق کاشی کاری بر روی دیوار با همکاری ۱۱نفر از معلولین کلید خورد.

مدیر مسئول مرکز شکوفه های امید اذعان کرد: در پی جلب اعتماد شهردار و مسئولین مربوطه و همچنین خوشحالی و علاقه این هنرمندان به کارکردن و درآمد زایی، ایده حضور مجدد آنان در شهر، قوت گرفت؛ در نتیجه پروژه نقاشی دیواری در راستای زیبا سازی شهر، توسط توانخواهان این مرکز در سال 95، به مرحله اجرا رسید.

زارع زاده تصریح کرد: تا کنون طرح های بهار معکوس، بامبو(ترکیب نقاشی و پتینه برجسته) و کویر، توسط معلولان بر روی دیوارهای ابرکوه نقش بسته است و طرح چهارم نیز از هفته آتی آغاز خواهد شد. ضمن اینکه این توانخواهان حق الزحمه خود را از طریق حساب بانکی که مرکز برای آنان افتتاح کرده است، دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه تمامی این اقدامات در قالب قراردادی فی ما بین مرکز جامع توانخبشی شکوفه های امید و شهرداری، انجام می شود، افزود: شهرداری با این اقدام خود به معلولان میدانی داد تا خود را مطرح کنند و حس ارزشمندی برای جامعه در وجودشان انگیزه ای شود برای انجام کارهای بهتر.

این مدیر مسئول در رابطه با انگیزه معلولان برای کار کردن، گفت: کارکردن و گرفتن مزد، روحیه اعتماد و عزت نفس را در هنرمندان معلول تقویت می کند و زمینه ای اینجاد کرده است تا از اصطلاح "نمی توانم" فاصله بگیرند. آنها امروز با شادی وصف ناشدنی که شاید درک آن برای انسان های عادی ناممکن باشد می گویند: «من هم میروم سر کار». خانواده های آنان نیز با دیدن احترام به حقوق برابر معلولین با افراد عادی جامعه، به آینده روشن فرزندانشان امیدوار می شوند.

زارع زاده در خاتمه با بیان اینکه منتظر دیدن عکس العمل مردم از این فعالیت هستیم، از مجموعه شهرداری تقدیر کرده و ابراز امیدواری کرد که این حرکت خیرخواهانه تداوم یابد.

انتهای پیام/م.ف

 




رای شما
میانگین (2 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد