Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خطیب جمعه ابرکوه مطرح کرد؛

نصب العین قرار دادن توصیه های رهبری تا توافق نهایی/اقامه نماز جمعه در 750 نقطه کشور نشانه قدرت


امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه شهرستان گفت: گرچه این توافق هنوز نهائی نشده اما دولت و ملت باید با همدلی توصیه مقام معظم رهبری را نصب العین قرار دهند و تنها به مصالح کشور و منافع ملی بیاندیشیم نه به مواضع جناحی.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه، در خطبه های نماز جمعه با اشاره به جریان توافق هسته ای اظهار داشت: سر انجام پس از سال ها تلاش آمریکا  و همپالگی های غربیش در محروم کردن ایران از حق هسته ای  خود  و مقاومت  بی نظیر ملت در برابر این خصومت ها، تفاهم اولیه در 23 تیر ماه بین ایران و گروه 1+5 صورت گرفت.

وی افزود: شورای امنیت هم  در دوشنبه  گذشته (29تیر) در فرصتی کمتر از یک هفته  از توافق، در اقدامی  تاریخی تمام قطعنامه های ظالمانه پیشین خود علیه ایران اسلامی را لغو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خروج ایران از منشور شورای امنیت را لطف الهی عنوان کرد و بیان داشت: شورای امنیت با شیطنت امریکا و اسرائیل، ایران را در ذیل فصل هفتم  منشور ملل متحد قرار داده بود که قاعده هیچ کشوری نمی تواند از این بن بست خصمانه  خارج  شود  مگر با جنگ  و یا سقوط! اما ایران اسلامی به لطف خدا با دست  پر از این منشور خطرناک خارج شد.

 

خطیب جمعه ابرکوه همدلی ملت و دولت تا توافق نهایی را وظیفه مهم دولت برشمرد و تصریح کرد: گرچه این توافق هنوز نهائی نشده اما دولت و ملت  باید با همدلی و همصدائی در این خصوص با درایت، توصیه مقام معظم رهبری  را نصب العین قرار دهند  و به گونه ای اظهار  عمل نمایند  که دو دستگی  در کشور به وجود  نیاید و تنها  به مصالح  کشور و منافع  ملی بیاندیشیم نه به مواضع جناحی.

 

وی افزود: تلاش های شایان تقدیر تیم مذاکره  کننده  را فراموش  نکنیم و چنانچه ذوق زدگی  و جشن و سرور هم هنوز  زود است اظهار نظرهای غیر منصفانه هم مانند آنچه گفته می شود که توافق بد صورت گرفته و آنچه اتفاق افتاده مورد تایید نیست این ها هم بی انصافی است.

امام جمعه ابرکوه به سالروز اقامه  اولین  نماز جمعه در تهران  در 5 مرداد سال  58 اشاره کرد و افزود: چند ماه پس از پیروزی  انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام(ره)، اولین نماز جمعه  به امامت مرحوم آیت ا... طالقانی در دانشگاه تهران اقامه شد اما کسی فکر نمیکرد کاشتن این نهال مقدس روزی را نوید  میدهد  که تبدیل  به شجره طیبه و نیرومند  شده  و شاخ  و برگش  کشور را  در بر  گرفته باشد.

وی به تاثیر نماز های جمعه بر جامعه اشاره کرد و گفت:  امروز به  لطف خدا  نهاد نماز جمعه  در 750 نقطه کشور  به عنوان کانونی پر قدرت  و اثر گذار  فعّالیت دارد و شبکه عظیم و تاثیر گذار نماز جمعه در سراسر  کشور در ردیف منابع قدرت فرهنگی  جایگاه  خاص خود را دارد.


حسینی در ادامه توصیه کرد: مردم عزیز  باید  همچنان  نماز جمعه ها را با شکوه  و عظمت   خاص خود بر گزار کنند زیرا هم پایگاه  معنویت  است و هم پایگاه مقاومت و هم پایگاه  عبادی سیاسی و آگاهی بخشی.

 

حجت لاسلام حسینی به واقعه تخریب حرم و بارگاه ائمه مظلو م بقیع(ع) در 92 سال قبل توسط گروه تکفیری وهابی با حمایت  رژیم آل سعود اشاره کرد و افزود: تخریب حرم در بقیع  بهانه ای برای  ایجاد تفرقه  بیشتر در جهان اسلام شد تا بتوانند اسلام  از بین ببرند و امروز وهابیت  در قالب القاعده و داعش به سمت این هدف حرکت می کند ولی بیش از همیشه چهره کریه و خشن خود رابر ملا کرده است.

وی تصریح کرد: دنیا می بیند که چطور  وهابیت  سر به آستان امریکا  و اسرائیل سائیده و هویت  و منافع  خودشان  را در خدمت  به یهود می دانند و علیه  امت اسلام  این  وارثان  ابی  سفیان  نقش خنجر را ایفا میکنند.

 

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگر از خطبه ها، واقعه خونین کشتار مردم مظلوم یمن در این روزها را یادآور شد و گفت: آل سعود، در یمن علیه ملت  مظلوم  این کشور  کوچک جنون و جنایت  را به  اوج رسانده اند.

 

وی عدم دستیابی آل سعود به اهداف خود در یمن را متذکر شده و تصریح کرد: در این  چند ماه  حملات  بی رحمانه  هوائی  علیه زن و بچه و مردم  غیر نظامی و ویران کردن  خانه ها بر سر  مردم در نیمه های شب  به هیچ یک  از اهداف  شوم  و شیطانی  خود نرسیدند باز هم دیوانه وار  همچنان شهرها و مردم مقاوم یمن را آماج  بمباران خود قرار داده اند.

 

امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: اما آل سعود یهود که مجری حقوق بشر آمریکائی در یمن هستند بدانند که به لطف خدا  یمن گورستان آنان  خواهد شد.
 

انتهای پیام/ ش ک




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد