Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

توسط مجمع نمایندگان استان؛

نماینده مردم ابرکوه عضو هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان شد


هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هر استان متشکل از سه نفر از نمایندگان آن استان توسط مجمع نمایندگان استان انتخاب شدند و صباغیان بعنوان عضو هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان یزد انتخاب شد.

بنا به گزارش سرو ابرکوه، ‌پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ برگزار می شود.

هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هر استان متشکل از سه نفر از نمایندگان آن استان است که توسط مجمع نمایندگان استان انتخاب می شوند و در استان یزد متشکل از محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان، محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهری، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد، و علی افخمی فتح آباد دبیر اجرایی هیات عالی بر نظارت انتخابات می باشد.

گفتنی است بر خلاف انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی که صلاحیت نهایی کاندیداها را شورای نگهبان مشخص می کند، بررسی صلاحیت کاندیدای شوراهای شهر و روستا بر عهده این نهاد نیست و رسیدگی به صلاحیت کاندیداها بر عهده هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها متشکل از پنج نفر و مسئولیت هیات نظارت هر استان هم بر عهده سه نفر است. هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هر استان متشکل از سه نفر از نمایندگان آن استان است که توسط مجمع نمایندگان استان انتخاب می شوند.

بر اساس آنچه که در ماده های ۵۳ تا ۶۶ متن قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آمده، در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، هیأت‌های نظارت باید نظارت کنند که در همه مراحل، انتخابات راه قانونی و درست خود را طی کند و چنانچه به تخلفی از قانون و ‌جریان نادرستی در امور پی ببرند، برای رفع و اصلاح آن تذکر داده و یا کارهای قانونی دیگر ‌انجام دهند. افراد نیز اگر از جریان انتخابات و وقوع تخلف در آن شکایت داشته باشند، می‌توانند به هیأت نظارت شکایت کرده و هیأت‌های نظارت نیز مکلف به رسیدگی به شکایات هستند و سرانجام باید درستی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به تأیید هیأت نظارت برسد.

به گزارش بافق پویا، بنابراین، برای اجرای نظارت درست و دقیق در مراحل شش‌گانه انتخابات (‌نام‌نویسی، بررسی صلاحیت، تبلیغات، برگزاری انتخابات، رأی‌گیری و تأیید درستی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا) بر عهده هیأت‌های نظارت است.

انتهای پیام / ک




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد