Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

گزارش میدانی/ضرورت بازخوانی واقعه غدیر از نگاه مردم ابرکوه؛

هدف بازسازی غدیرخم مبلغ کردن مردم برای پاسخگویی به شبهات/ بازخوانی واقعه غدیر یعنی نمی توان به ظاهر افراد اعتماد کرد


مردم ابرکوه در حاشیه مراسم بازسازی واقعه غدیرخم گفتند: تکرار این برنامه در سال های آینده، با هدف بصیرت افزایی مردم به ویژه نسل های بعدی، ضروری و موثر می باشد.

به گزارش سرو ابرکوه، در آستانه عید سعید غدیرخم، مراسم بازسازی این واقعه در شهرستان ابرکوه، با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.


در حاشیه این مراسم خبرنگار سرو ابرکوه نظر افراد را نسبت به اهمیت و ضرورت این برنامه جویا شد، که در این گزارش می خوانید.

 


محمد صادق برزگر کارمند مرکز رشد و فناوری، که برای اولین بار در این مراسم شرکت می کرد، گفت: با توجه به این مسئله که نوجوانان و جوانان زیادی امروز در اینجا حضور دارند، که ممکن است اطلاعاتشان نسبت به واقعه غدیرخم تنها در حد مطالعه تعدادی کتاب باشد که بعضأ جامع و کامل نیست؛ با دیدن این صحنه ها بهتر جزئیات آن را به ذهن می سپارند.

 


سید نبی رسولی فرماندار ابرکوه، ضمن تشکر از ناحیه مقاومت بسیج، مراکز فرهنگی و رسانه های خبری، اظهار کرد: واقعه غدیرخم که برای دومین سال به مناسبت دهه امامت و ولایت در شهرستان برگزار شد، الحمدالله مورد حمایت و استقبال عموم مردم قرار گرفت.


رسولی ادامه داد: امیدواریم با توجه به اینکه مردم ابرکوه، مردمی ولایتمدار و عاشق اهل بیت علیهم السلام هستند، این برنامه در سال های آینده هم اجرا شود.

 


محمد رضا اکبری کارگردان نمایش واقعه غدیرخم، خاطر نشان کرد: این برنامه سال گذشته برای اولین بار در شهرستان برگزار و مقام کشوری اجرای برتر را از آن خود کرد.


اکبری اضافه کرد: امسال این کار با مشارکت بیش از 150 نفر هنرور کلید خورد و برگزار شد، که با توجه به اعتقادات خاص موجود در شهرستان، مورد توجه عموم مردم قرار گرفت.


وی هدف از بازخوانی واقعه غدیرخم را، شناساندن ولایت به مردم و بیان این مطلب که اگر پیرو ولایت باشیم، با مشکلاتی که در جهان و کشورهای اطراف ما وجود دارد، روبرو نخواهیم شد، بیان کرد.

 


حسین حاتمی شهردار ابرکوه ضمن اشاره به استفاده بهینه ظرفیت های هنری و توانمندی های محلی، جهت به تصویرکشیدن واقعه تاریخی، گفت: اجرای موفقیت آمیز باعث می شود که این جریان مهم در ذهن تماشاگران نهادینه و در روح نونهالان و بچه های کوچکتر جاودانه شود.


حاتمی افزود: استفاده مطلوب از هنرهای تجسمی در راستای اهداف بلند و آرمان های دینی و اسلامی، همواره راهکاری مفید و موثر بوده است.


وی تصریح کرد: وقتی واقعه غدیرخم بازخوانی می شود، متوجه می شویم که جامعه ای که حتی به طور یکدست و صددرصد اسلامی است و همه اقرار به دین مبین اسلام دارند، هنوز رگه هایی از نفاق و شرک وجود دارد و نمی توان به ظاهر افراد اعتماد کرد.


شهردار تاکید کرد: همیشه بایستی برای حفظ تمامیت ارضی جامعه، مبارزه با نفاق، شایعه سازی و مسائلی که جامعه اسلامی را متفرق و با شکست روبرو می کند، آماده باشیم.

 


علیرضا مشتاقیان دبیر آموزش و پرورش عنوان کرد: بازسازی واقعه غدیرخم کاری جذاب است که تاریخ را به صورت زنده برای مردم تکرار می کند.


مشتاقیان افزود: برنامه امروز که برای اولین بار در آن شرکت می کنم، حتی برای من که جریان آن را در کتاب ها و روایات مختلف خوانده ام، جالب بود و انصافأ عوامل خیلی زحمت کشیدند.


وی ضمن بیان این مطلب که اینگونه برنامه ها نیاز به اطلاع رسانی بیشتر دارد، گفت: خانه کعبه، مکان غدیر و چگونگی برگزیده شدن حضرت علی (ع) به امامت و وقایع دیگر وقتی برای مردم تداعی می شود، چنان است که خود شخص در صحنه حضور داشته است.

 


علی فاتحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه در این خصوص اظهار کرد: بازسازی واقعه غدیر در دهه امامت و ولایت، در دستور کار بسیج قرار گرفته و ان شاءالله به صورت مردمی و با حمایت هیئات مذهبی و ادارات شهرستان، برای همیشه نهادینه می شود.


وی افزود: هدف و منظور از اجرای این برنامه؛ رساندن پیام غدیرخم و مبلغ کردن همه آحاد مردم برای پاسخگویی به شبهاتی است که در مورد این واقعه وجود دارد و همچنین بازخوانی واقعه غدیر خم بر اساس روایات و احادیث معتبر.


فاتحی خاطر نشان کرد: ان شاءالله در راستای این هدف و فرهنگ سازی جهت برگزاری مناسب جشن ها و استفاده بهتر همه مردم، رسالت خود را انجام داده باشیم.

 


فاطمه طاهری دانش آموز سوم دبیرستان و حافظ کل قرآن کریم نیز در این خصوص ابراز کرد: بزرگ ترین عید مسلمانان بعد از مبعث عید غدیرخم می باشد. غدیر یعنی معرفت کامل نسبت به جانشینان پیامبر، غدیر یعنی امامت.


وی ضمن اشاره به آیات ۳ و ۶۷ سوره مائده که به واقعه غیرخم اشاره دارد، گفت: بازسازی واقعه غدیرخم باعث افزایش آگاهی و بصیرت مردم می شود. چرا که پیامبر تاکید کردند حضرت علی (ع) انتخاب شخصی من نیست، بلکه ایشان انتخاب شده خداوند بوده و هرکس که ولایت من را قبول دارد، باید ولایت علی (ع) را هم قبول کند.


انتهای پیام/ ف




رای شما
میانگین (4 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد