Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

یادداشت/

پس از سرما


اگر نسل قبلی ساعت ها سرما را تحمل کردند و در میان گارد چند صد نفری ضد شورش مطالبه گری کردند اینک وقت تشخیص اقدام صحیح است. وقت حمایت از دستگاه قضا...

سرو ابرکوه؛
ما برای تجمع آن روز خود، به جرات می توان گفت دهها ساعت کار فکری محتوایی کرده بودیم، تقسیم کار بین مجموعه های دانشجویی تا نوع شعارها و بنرها همه بر اساس مبانی مطالبه ای آرمان خواهانه آماده شده بود و البته کتاب مظلوم و غریب قاموس عدالت مورد واکاوی جدی قرار گرفت و از دل همه این نشست و برخواست ها 13سوال بیرون آمد تا از دستگاه قضا مطالبه شود.

13موردی که تا ماه ها علم بر افراشته مطالبه گری شد. در روز تجمع همین روز سعید آقای مرتضوی اون موقع دادستان تهران بود وبگذریم که چه کرد و شد!

این تجمع دست آوردهای زیادی برای تشکل ها داشت، گرچه ساعت ها فکرکردن و ساعت ها روی پا، تو سرما ایستادن علی الظاهر نتیجه نداشت ولی بجث داغ فرار شهرام جزایری و پرونده موسویان راجع به هسته ای و البته زمین خواری را زنده نگه داشت.

اینک سال ها از آن روزها می گذرد و نه از مرتضوی خبری است که جوابی به ما بدهد نه از جزایری! اما بر تارک دستگاه مردی نشسته که رهبری در همین چند هفته قبل 7ویژگی را برای ایشان ذکر کردند: عالِمی فاضل، متدین، مجتهد، خوش فکر، انقلابی، آگاه به مسائل و شجاع.  

این تیم قضایی به خوبی توانست فتنه را طی کند، در فساد 3هزار میلیارد نه تنها بیت المال از دست رفته برگشت بلکه با کار سنگین وطاقت فرسا، عده ی زیادی مجازات شدند (اعدام، حبس، انفصال) در قضیه پرونده بیمه و ... نیز محکم وسط کار اقدام ایستاده است گرچه نواقصی هست و توقع بیش از این است.

همه اینها را گفتم و نوشتم که بگویم دستگاه قضا این روزها دست در یک پرونده قطور چند ده صفحه ای دارد که آرزوی همه ما روزی به صحنه آمدن آن بوده. پرونده ای که بار دیگر نعمت فتنه 88!! را برای ما گوشزد می کند که باید از ثمراتش غافل نشویم. 

پرونده ای که پس از سال ها و ماه ها بالاخره هرچند غیر علنی به جریان افتاده و قرار است گره ها و معماهای زیادی را باز کند. گره کرسنت و استات اویل، گره لجستیکی فتنه 88، گره اجرا نشدن مر قانون، گره ارتباط با بیگانه و ده ها گره دیگر.

و اما این چند نکته سربسته:

الف) رسالت سنگین بیداری دانشجویی در این مطالبه و حمایت قاطع از دستگاه قضا به خوبی مشهود است. اگر نسل قبلی ساعت ها سرما را تحمل کردند و در میان گارد چند صد نفری ضد شورش مطالبه گری کردند اینک وقت تشخیص اقدام صحیح است. وقت حمایت از دستگاه قضا.

ب) پادزهر این پرونده و بلای جان این دادگاه تشکیل شده سیاسی جلوه دادن آن است. اینکه جا بیندازند اتهامات نه اقتصادی است و نه امنیتی.

ج) نباید در خلال این پرونده شتابزده عمل کرد. نباید به کسی توهین و یا خدای نکرده تهمت زد. باید دید دادگاه چه می کند و چه می گوید. نباید به متهمین و یا اطرافیان وی نسبتی ناروا داد. این، کار را از مسیر منحرف و برای مدت ها به کما می برد.

د)عزمی جزم برای دادگاه هایی مشابه این اتهامات نیاز است. بگذریم..

و)خیلی باید مواظب مباحث فرعی بود. هیچ اتفاقی و حرفی و تصمیمی نباید به این روال دادگاه ضربه ای وارد کند و نتیجه هرچه بود حکم دادگاه خواهد بود و برای همه قابل احترام.

بحث به درازا کشید و حرف زیاد است. کلید این پرونده قبل از آنکه در دستان قاضی باشد در دستان بیداری دانشجویی و تشکل هایی است که باید روشنگری کنند و حمایت و مطالبه. و برای اینکار باید کتاب مظلوم قاموس عدالت خوانده شود.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد