Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در ابرکوه؛

کمبود پول خرد، پای انواع شکلات را به داروخانه ها باز کرد


بازرس اصناف ابرکوه گفت: دادن هر نوع جنس اعم از شکلات، آدامس، چسب زخم و.. به جای پول خرد به مشتری نوعی معامله اجباری و تخلف است.

به گزارش سروابرکوه، بارها برای خیلی از ما پیش آمده که هنگام خرید از یک سوپر مارکت، فروشنده گفته باشد که باقیمانده پول را بصورت خرد ندارد. در چنین مواقعی معمولا فروشنده به جای باقیمانده پول شکلات یا آدامس ۱۰۰ تومانی یا ۲۰۰ تومانی می دهد تا بتواند حساب خود را با خربدار تسویه کند.

این مسئله در مورد داروخانه ها هم پیش آمده است و داروخانه‌ها مشاهده شده که در لحظه خرید و نبود پول خرد نزد فروشندگان بنابر حوزه کاری خود چسب زخم، آدامس یا شکلات به خریدار می‌دهند.

این شکلات و آدامس های ناخواسته اگر چه در نگاه اول ضرر مالی چندانی به خریدار وارد نمی کنند اما تکرار این امر آزار دهنده می شود و بسیاری ترجیح می دهند تا به نوعی همان باقیمانده پول خود را دریافت کنند.

از این رو برآن شدیم که تا در این زمینه موضوع را با مراجعه به مسئولین ذی ربط، پیگری کنیم.

این روال در حالیست که اگر خریدار پول خرد نداشته باشد و بخواهد به جای پول به فروشنده چسب‌زخم، آدامس و شکلات دهد، فروشنده از او قبول نخواهد کرد.

در این زمینه حسین دهقان بازرس اصناف ابرکوه می‌گوید: این نوع داد‌و‌ستد، یک نوع معامله اجباری به حساب می‌آید و اگر خریدار نخواهد می‌تواند آن را قبول نکند و باید فروشنده به جای آن پول در اختیار خریدار قرار دهد.

بازرس اصناف شهرستان بیان داشت: مسئول داروخانه یا سوپرمارکت، موظف است مشکل پول خرد خود را حل کند، از طرفی وظیفه مشتری است که همان مقدار که کالا خریداری می کند به همان میزان پول بپردازد.

دهقان افزود: مهمتر اینکه فروش شکلات در داروخانه نیز تخلف محسوب می شود و به نوعی فروشنده کاسبی جدیدی به راه انداخته و از نظر بازرسین این نوعی تخلف آشکار است و اگر هم قرص به جای پول خرد بدهد از نظر بازرسین وزارت بهداشت و درمان تخلف است.

وی تصریح کرد: اما ما می بینیم که خریداران در مقابل این نوع معامله، واکنشی نشان نداده و بعضا نسبت به این مساله بی تفاوت هستند، چنانچه شهروندان نسبت به این موضوع شکایتی داشته باشند می توانند از طریق تلفن 124 و یا شماره 6829894 به بازرسین اداره اصناف اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری شود.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد