Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه:

کمک 26 میلیارد ریالی بلاعوض دولت به سامانه آبیاری تحت فشار ابرکوه


مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: امسال 400 هکتار از باغات و اراضی کشاورزی این شهرستان با 26 میلیارد ریال کمکهای بلاعوض دولت به سامانه های آبیاری تحت فشار تجهیز شد.

به گزارش سرو ابرکوه، مهدی غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار در این شهرستان با توجه به شرایط بحرانی آب و افت آبهای زیر زمینی ضروری است.


وی از کشاورزان شهرستان ابرکوه خواست با اجرای این سامانه ها در مزارع و باغ های خود از هدر رفتن آب جلوگیری کنند.


این مسوول بابیان اینکه برای هر هکتار آبیاری تحت فشار 130 میلیون ریال هزینه می شود اظهار کرد: دولت علاوه بر پرداخت 50 درصد کمک بلاعوض برای هرهکتار، به کشاورزان خرده مالک هم که طرح آبیاری نوین در مزارع خود اجرا کنند تسهیلات می دهد.


مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با بیان اینکه سالانه 120 میلیون مترمکعب آب از 648 حلقه چاه کشاورزی و 13 رشته قنات دراین شهرستان برداشت می شود تصریح کرد: ضرورت دارد کشاورزان در استفاده بهینه و برداشت آب مدیریت کنند.


غیب الهی ادامه داد: تاکنون برای استفاده بهینه از آب بخش کشاورزی باحمایت ها و کمکهای بلاعوض دولت بیش از دوهزارو 500 هکتار از باغات و اراضی این شهرستان درسالهای گذشته به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شده است و این رقم درسال زراعی جاری به چهار هزار هکتار افزایش می یابد.


این مسوول اضافه کرد: جلوگیری از برداشت بی رویه آب و پرت آن و افزایش راندمان در بخش کشاورزی از مزایای اجرای این طرح است.


وی بابیان اینکه بخش کشاورزی ابرکوه، بیش از 35 درصد اشتغال را به خود اختصاص داده خاطر نشان کرد:ابرکوه در تولید برخی محصولات کشاوری مقام نخست و یا دوم را دراستان یزد دارد.


در این شهرستان سالانه بیش از 190 هزار تن محصول زراعی ، باغی و دامی تولید می شود.


انتهای پیام/ ف




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد