Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مسئول امور عشایر جهاد کشاورزی ابرکوه:

گرانی نهاده‌های دامی و قیمت ارزان دام مهم‌ترین مشکل عشایر ابرکوه


مسئول امور عشایر در جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: فقر مراتع، گرانی نهاده‌های دامی و ارزان‌قیمت بودن دام‌های عشایر معضلی است که شرایط زندگی را برای آنها سخت‌تر کرده است.

به گزارش سرو ابرکوه، در آستانه دهه فجر جشنواره عشایری، المپیاد ورزشی و نمایشگاه دست‌ساخته‌های دانش آموزان دبستان عشایری شهید زمانی هارونی از روستاهای توابع بخش بهمن ابرکوه، در آخرین روز هفته گذشته برگزار شد.

جواد شمس مسئول امور دام و عشایر جهاد کشاورزی ابرکوه، در گفتگو با سرو ابرکوه، اظهار کرد: برنامه‌های و قسمت‌های مختلف این جشنواره حاکی از آن بود که دانش آموزان و مسئولان دبستان تلاش زیادی جهت برپایی آن انجام دادند.

مسئول امور عشایر ابرکوه با اشاره به حضور 450 خانوار عشایر در شهرستان ادامه داد: این جشنواره فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های موجود در اقوام عشایر و برخی آداب‌ورسومی بود که در حال فراموشی است.

شمس بابیان برخی مسائل و سختی‌های زندگی اقوام مختلف عشایر در ابرکوه، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی امروز جامعه که بر زندگی و معیشت همه افراد تأثیرگذار است، قشر عشایر نیز از این مورد مستثنا نیستند. 

وی تصریح کرد: اگر این مشکل عشایر حل شود، مابقی مشکلاتشان قابل‌حل است. چون زندگی آنها متکی به دامپروری و ییلاقی و قشلاقی است که قطعاً این نحوه زندگی مستلزم هزینه‌ها و مخارج بیشتری است.

مسئول امور عشایر ابرکوه، عنوان کرد: فقر مراتع، گرانی نهاده‌های دامی و ارزان‌قیمت بودن دام‌های عشایر معضلی است که با توجه به کاهش بارندگی و خشک‌سالی‌های اخیر در شهرستان، شرایط زندگی را برای آنها سخت‌تر کرده است.

شمس با اشاره به اینکه عشایر بخش بزرگی از تولید گوشت قرمز در کشور محسوب می‌شوند، تأکید کرد: می‌طلبد که آنها مورد توجه و حمایت بیشتری قرار بگیرند و با پرداخت تسهیلات بیشتر و اختصاص دادن رایانه به دام‌های عشایر، اقتصادشان را رونق بخشید.

وی با توجه به دست‌ساخته‌های دانش آموزان در این جشنواره و گفته مدیر دبستان شهید زمانی، اذعان کرد: فرزندان عشایر استعدادهای بالقوه‌ای دارند که در نوع خود بی‌نظیر است و از مسئولین انتظار می‌رود آنها را حمایت کنند تا زمینه رشد و محرومیت‌زدایی فراهم شود.

تصاویر جشنواره مذکور را در اینجا ببینید.

انتهای پیام/ ف




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد