Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا


گفت وگوی دیشب رئیس‌جمهور و چند نکته


یکی از مشخصه‌های بارز رئیس‌جمهور محترم در سخنرانی‌های مختلف این بوده است که همواره از کارهایی که باید انجام شد و اقداماتی که دولت انجام خواهد داد، سخن گفته است.

سرو ابرکوه؛

در رابطه با گفت گوی تلوزیونی شب گذشته رئیس‌جمهور محترم، چند نکته قابل توجه است:

1- سخنان دیشب آقای روحانی در گفت وگوی ویژه خبری به گونه‌ای بود که انگار کشور مشکل آنچنانی ندارد و همه چیز خوب است. این در حالی است که در جریان انتخابات سال 92 شاهد شدیدترین هجمه و سیاه‌نمایی از سوی وی و حامیانش به دولت بودیم.

2-رئیس‌جمهور از حضور کمرنگ خود در صدا و سیما سخن گفت و اینکه ان‌شاالله سعی خواهد کرد این حضور کم را جبران کند. موضوعی که به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به انتخابات می‌تواند برای دولت حکم تبلغات انتخاباتی هم داشته باشد.

3-هرچند به نوعی دست رئیس‌جمهور در دفاع از عملکرد دولتش خالی بود، اما تلاش برای ارائه تصویری غیرواقعی از اوضاع کشور توسط وی، نشان می‌دهد آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی سال آینده نیز آنچنان هم دست بسته نباشد و رقبای احتمالی وی کار ساده‌ای پیش رو نخواهند داشت.

4-یکی از مشخصه‌های بارز رئیس‌جمهور محترم در سخنرانی‌های مختلف این بوده است که همواره از کارهایی که باید انجام شد و اقداماتی که دولت انجام خواهد داد، سخن گفته است. شب گذشته باز هم شاهد استفاده از همین تاکتیک توسط وی بودیم و در حالی که کمتر از شش ماه تا پایان دولت یازدهم باقیمانده است بازهم آقای روحانی از اقدامات که قرار است انجام شود سخن گفت.

5-در حالی که قبلا، حوزه سیاست خارجی و مذاکرات هسته‌ای و برجام نقطه کانونی سخنان رئیس‌جمهور بود و وی در تقریبا همه سخنرانی‌های خود گریزی هم به برجام و دستاوردهای آن می‌زد؛ شب گذشته هرچند بازهم از برجام و دستاوردهای آن(!) سخن به میان آمد اما تلاش رئیس‌جمهور این بود تا مسائل داخلی را پررنگ کند و از مسائلی چون آزادی و عدم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی سخن گفت. استراتژی که به احتمال زیاد در انتخابات پیش رو مورد نظر آقای روحانی و حامیان وی خواهد بود.

6-خردادماه سال 92 و دقیقا ده روز قبل از انتخابات، رهبر انقلاب در حرم مطهر امام خمینی(ره) فرمودند: «من به نامزدهای گوناگون عرض میکنم جوری حرف بزنید که اگر در خرداد سال آینده نوار امروز شما را جلوی خودتان گذاشتند یا پخش کردند، شرمنده نشوید؛ جوری وعده بدهید که اگر چنانچه آن وعده را بعداً به رخ شما کشیدند، مجبور نباشید تقصیر را گردن این و آن بگذارید که نگذاشتند، نشد. کاری را که میتوانید انجام دهید، وعده بدهید.» سخنانی که اگر آن زمان آقای روحانی به آن توجه کرده بود، امروز با مشکلات کمتری مواجه بود.

یزدرسا

حمیدرضا زارع




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد