Skip to Content

کتابخوان برتر اردکانی:

از مطالعه کتاب دا و دختر شینا بسیار لذت بردم/در سطح شهر اردکان کتابفروشی و مرکز تهیه کتاب خوب و جامعی وجود ندارد


این روزها که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی؛کتاب نقل محافل است به سراغ کتابخوان برتر کتابخانه آیت الله حایری شهر اردکان رفتیم.

به گزارش یزدبانو به نقل از اردکان گویا؛ به این روزها که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی؛ کتاب نقل محافل است به سراغ کتابخوان برتر کتابخانه آیت الله حایری شهر اردکان رفتیم.

سرکار خانم صحرایی،از طرف کتابخانه به عنوان برترین کتابخوان معرفی شده اند.

از ایشان خواستیم که معرفی کوتاهی از خود داشته باشند:
راضیه صحرایی هستم متاهل و دارای دو فرزند و دارای مدرک کارشناسی در رشته ریاضی و اکنون خانه دار هستم.

نحوه آشنایی خودتان را با کتاب و کتابخانه بیان کنید:
در خانواده ای بزرگ شدم که پدر و مادرم بی سواد بودند ولی همه خواهرها و برادرها به مطالعه علاقه داشتیم و کتابهای خانه مان را چند دور خوانده بودم. از دوران دبیرستان عضو کتابخانه شدم و تا به حال این عضویت ادامه دارد.

بیشتر چه کتابهایی را مطالعه می کنید؟
علاقه من بیشتر به کتابهای رمان و داستان و دفاع مقدس است و تمامی کتابهای کتابخانه را در این زمینه مطالعه کرده ام ولی واقعا جای تاسف دارد که اصلا تعداد کتابها با این موضوع  رضایت بخش نیست.

بهترین کتابی که مطالعه کردید چه بوده است؟
من از مطالعه کتاب دا و دختر شینا بسیار لذت بردم و به همه خانمها هم پیشنهاد می کنم که این دو کتاب را حتما مطالعه کنند. خود من در زمان مطالعه این دو کتاب آنقدر جذب شده بودم که قسمت هایی از آن را برای خانواده ام بلند بلند می خواندم.

مطالعه روزانه شما چقدر است؟
من قبلا تقریبا روزانه سه الی چهار ساعت مطالعه داشتم ولی الان با وجود مشغله کاری و بچه داری برایم سخت شده و روزی یک ساعت را سعی می کنم حتما مطالعه کنم.

تاثیر کتابخوانی در زندگی شما چه بوده است؟
به نظر خودم کتابخوانی مخصوصا در زمینه شهدا و دفاع مقدس در بالا بردن  روحیه امید و تلاش در انسان بسیار موثر است و هم چنین کتاب خواندن مانع از تاثیر پذیریسریع از محیط اطراف می شود و انسان را مستقل و با اندیشه می کند.

به عنوان یک فرد کتابخوان وضعیت کتاب و کتابخوانی را در شهرستان چطور می بینید؟
به نظرم سطح و تعداد کتب موجود در کتابخانه ها اصلا راضی کننده نیست و در سطح شهر نیز اصلا کتابفروشی و مرکز تهیه کتاب خوب و جامعی وجود ندارد و وضعیت بدتر در نمایشگاههای کتاب دیده می شود که کتابهای سطح پایینی را با قیمت های کاذب به فروش می رسانند. 

حرف پایانی شما چیست؟ 
امیدوارم با تلاش مسولین و اهمیت دادن به موضوع کتابخوانی، وضعیت کتابخانه ها بهبود پیدا کند و مردم با کتاب از موبایل فاصله بگیرند.




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری