Skip to Content

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد تشریح کرد

استفاده از روش‌های جایگزین آموزشی برای دانش‌آموزان فاقد گوشی هوشمند


مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: بسیاری از دانش‌آموزان فاقد گوشی هوشمند مربوط به مناطقی هستند که جمعیت دانش‌آموزی آن‌ها کم است.

به گزارش یزدبانو، عباسعلی دانافر مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: به طور کلی در دنیا 50 درصد دانش‌آموزان گوشی هوشمند ندارند و در اروپا نیز 20 درصد دانش‌آموزان فاقد گوشی هوشمند هستند؛ در کشور ما نیز نزدیک به 4 میلیون دانش‌آموز گوشی هوشمند ندارند و در استان یزد 14 هزار دانش‌آموز از 270 هزار دانش‌آموز فاقد گوشی هوشمند هستند.

وی با اشاره به استفاده از روش‌های جایگزین آموزش برای دانش‌آموزانی که در استان یزد از گوشی هوشمند بی‌بهره‌اند، اظهار داشت: بسیاری از این افراد مربوط به مناطقی هستند که جمعیت دانش‌آموزی آن‌ها کمتر از 100 نفر یا 50 نفر و یا حتی کمتر از 10 نفر است و این امکان وجود دارد که این دانش‌آموزان بصورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: مثلا در یک منطقه روستایی که تعداد کل دانش‌آموزان آن 16 نفر است، می‌توان به راحتی کلاس‌های 6-7 نفره تشکیل بدهند و بصورت حضوری آموزش ببینند و نیازی به گوشی هوشمند نیست.

دانافر اضافه کرد: اما بخشی از این 14 هزار نفری که فاقد گوشی هوشمند هستند، در مدارسی تحصیل می‌کنند که در روستاها نیستند و در مناطقی هستند که تعداد دانش‌آموزان زیاد است و امکان این وجود ندارد که همه دانش‌آموزان از آموزش حضوری بهره‌مند شوند لذا شیوه‌های جایگزین مطرح است.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین شیوه جایگزین شبکه آموزش سیما که روزانه 12-13 ساعت به طور منظم در مقاطع و پایه‌های مختلف آموزش می‌دهند و دانش‌آموز می‌توانند استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد یادآور شد: شکل دیگر آموزش برای دانش‌آموزانی که امکان آموزش حضوری ندارند، استفاده از بسته‌های آموزشی است که این بسته‌ها را گروه‌های و راهبران آموزشی آماده کرده‌اند و به یک شکلی مدیر مدرسه به دانش‌آموزان و والدین منتقل می‌کند.

دانافر خاطرنشان کرد: البته این روش‌ها صددرصدی رضایت‌بخش نیست، چرا که آموزش در شرایط بحران است، اما مدارس تعطیل نیست و آموزش‌های حضوری حتی‌الامکان و تا جایی که بتوانیم دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم برقرار است اما در کنار آن و جایی که جمعیت دانش‌آموزان زیاد است از شیوه‌های جایگزین استفاده می‌شود.

وی تأکید کرد: مدیر مدرسه مکلف است به هر شکل ممکن متناسب با اقتضائات خانوادگی دانش‌آموز و ویژگی خود دانش‌آموز به هر شکلی آموزش دانش‌آموز را ساماندهی کند و مدیران مدارس ما با دلسوزی هرچه تمام‌تر دارند این کار را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری