Skip to Content

گزارش مشروح/ امام جمعه بخش مرکزی یزد:

استواری فرهنگ تشیع بر پایه های اعتقادی فاطمیه/ فصل الخطاب بودن فرمان ولایت باعث استواری نظام اسلامی است


امام جمعه بخش مرکزی یزد در مراسم ویژه روز شهادت حضرت زهراء (س) گفت : بسترفرهنگ تشیع بر پایه های اعتقادی فرهنگ فاطمیه استواراست و ما باید درگسترش این فرهنگ بکوشیم .

به گزارش خبرنگاریزدبانو، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی درمراسم روز شهادت حضرت زهرا (س) با تشکرازمردم قدرشناس ایران و نیز مردم دارالعباده  یزد دراقامه عزا برای حضرت زهراء  (س) اظهار کرد : کسانی که تاریخ پیدایش تشییع را زمان امام باقر و امام صادق علیهم السلام عنوان می کنند یا درایران آن را به زمان صفویه منتسب کرده و برخی هم فکرمی کنند شیعه بعد ازرحلت پیامبرایجاد شده است دچار بی معرفتی دراین زمینه هستند.

* تشیع چیزی غیر ازاسلام ناب نیست
مدرسی شیعه را ازاسلام دانست وخاطرنشان کرد: تشیع یعنی همان اسلام ناب؛ زیرا طبق فرموده قرآن در مورد رسول اکرم (ص)« وما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی» کسی نباید بر فرمان ایشان جتهادی از خود داشته باشد زیرا کلام حضرت فصل الخطاب است.

وی افزود : ازهمان زمان حیات رسول اکرم(ص)  برخی نظر و برداشت شخصی خود را برنظر پیامبر ترجیح می دادند و به عنوان نمونه دربرخی فرمانهای جنگی که داده می شد آنان صلاح خود را انجام می دادند و ازحضور درخط مقدم پرهیزمی کردند.


امام جمعه بخش مرکزی با اشاره به برخی مصادیق این تخلفات تصریح کرد : وقتی امیرمؤمنان با این افراد درمخالفتهایشان با دستورپیامبر عتاب می کرد می گفتند او جوان است و هنوزبحث جانشینی نیست وازهمان زمان برخی متعبد فرمان رسول اکرم و به عنوان شیعه  مشهور شدند و برخی دیگر به عنوان کسانی که خود اجتهاد می کردند درمقابل قرار گرفتند!

* تبعیت ازفرامین نائب امام زمان و اجتهاد شخصی دو راهی حساس انقلاب


وی با اذعان به این نکته که امروز هم انقلاب ما برسر این دوراهی حساس قرار گرفته است افزود : باید مراقب باشیم که برخی در برابر فرامین رهبری انقلاب که نائب عام امام زمان و حجت خدا برمردم درزمان غیبت معصوم است دست به اجتهاد می زنند!

* استواری پایه های اعتقادی تشیع بر بستر فرهنگ فاطمیه


مدرسی با اشاره به غلبه بعد اعتقادی فاطمیه برجنبه عاطفی آن به عنوان ویژگی بارزایام فاطمیه خاطرنشان کرد : بسترفرهنگ تشیع برفاطمیه استواراست و ما باید درگسترش این فرهنگ بکوشیم .

* فصل الخطاب بودن فرمان نائب امام زمان موجب استحکام نظام اسلامی

وی افزود : بدانیم فصل الخطاب بودن حرف مراجع  و خاصه ولی فقیه درزمان غیبت مثل فصل الخطاب بودن معصوم هنگام حضورش است  و موجب استحکام این فرهنگ است و عده ای با اجتهاد شخصی خود می خواهند دراین وحدت واستحکام تزلزل ایجاد کنند.

دراین مراشم شودانگیز فاطمی که درجوارهشت شهید گمنام دفاع مقدس  و با حضور عزاداران فاطمی برگزار شد؛ مداحان اهل بیت به روضه خوانی درمصیبت بانوی دو عالم پرداختند و درپایان مراسم ضمن اقامه نماز ظهر و عصرازعزاداران پذیرایی شد.

انتهای پیام/
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری