Skip to Content

ملاوردی:

افزایش تعداد زنان متخصص تناسب لازم با حضور آنها در مناصب قدرت ندارد


معاون رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به موانع حضور زنان در مشارکتهای سیاسی و اجتماعی گفت: افزایش زنان متخصص با حضور آنها در مناصب قدرت و تصمیم گیری در جامعه تناسب ندارد.

به گزارش یزدبانو به نقل از شبستان، شهین دخت ملاوردی، معاون رییس جمهور در امور بانوان در اولین نشست هم اندیشی زنان فعال و نخبه سیاسی که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: برگزاری این گونه نشست ها و هم اندیشی ها باعث می شود تا مشارکت زنان در کشور افزایش پیدا کند که این همان شعار رییس جمهور در زمان انتخابات است.

ملاوردی با اشاره به موانع حضور زنان در مشارکت های سیاسی و اجتماعی گفت: افزایش تعداد زنان متخصص هنوز تناسب لازم با حضور آنها در مناصب قدرت و تصمیم گیری ندارد. در حالیکه امروز ثروت فیزیکی شاخص توسعه نیست و تنها ثروت انسانی به عنوان شاخص توسعه محسوب می شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان در مورد رتبه مشارکت سیاسی زنان در ایران گفت: مشارکت سیاسی ما در میان 144 کشور 137 است و این رتبه مطلوب نیست.

وی در مورد نقش زنان در برنامه های توسعه و چشم انداز گفت: بدون مشارکت زنان تحقق اهداف سیاسی و آرمانهای سند چشم انداز به طور کامل نخواهد بود و یا این اهداف به سختی حاصل خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از موانع عدم تمایل زنان به فعالیتهای سیاسی هزینه زمان و نقش مادری است که به نظر می رسد باید در این زمینه تدابیر مناسب برای برداشته شدن موانع در نظر گرفته شود و هنوز دستگاههای مختلف نتوانسته اند بین کار و زندگی زنان توازن مطلوب ایجاد کنند.

وی با اشاره به این موضوع که الزامات برگزاری چنین هم اندیشی چست بیان داشت: زنان ایرانی مانند تمامی زنان دنیا در بحث تصمیم گیری با موانعی رو به رو هستند و متاسفانه هنوز صدایشان شنیده نمی شود البته در 2 دهه اخیر پیشرفت هایی صورت گرفته است.

ملاوردی اظهار داشت: حضور مناسب زنان در تصمیم گیری های کشور باعث می شود تا در برابر برخی تبعیضات و نابرابری ها مقابله کرد که باعث می شود تا اعتماد به نفس آنها بالا می رود .

وی گفت: پیشرفت هایی که امروزه در بحث مشارکت زنان در جوامع مختلف به وجود آمده به یکباره شکل نگرفته بلکه بار برنامه ریزی دراز مدت بوده که ما نیز باید همین برنامه ریزی را انجام دهیم. متاسفانه در کشور الگوهای سنتی ساختارهای کشور نتوانسته توازن میان نقش میان بانوان در جامعه و خانواده را برقرار کند.

معاون رییس جمهور در امور بانوان تصریح کرد: اولین لازمه برای بیشتر شدن نقش بانوان در جامعه توجه به تاکیدهای امام راحل (ره)است که فرمودند که زنان باید در تمام سطوح کشور حضور داشته باشند و حتی در زمان حیات ایشان نمونه هایی از به کار گیری بانوان در فعالیت های کشور وجود دارد که نمونه بارز آن مرحومه خانم دباغ بود که همراه با هیتی برای ابلاغ پیام امام به شوروی رفت.

وی اظهار داشت: بدون مشارکت زنان در کشور و در سیاست های کلی موفقیت کامل در این سیاست ها به وجود نمی آید.

ملاوردی تصریح کرد: افزایش تعداد زنان متخصص و تحصیل کرده اصل بعدی در کشور است که نیاز به توجه بیشتر دارد و مشارکت زنان باعث موجب تعمیق توسعه سیاسی می شود که باعث پیشرفت زنان می شود که این یک رابطه دو سویه است.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل کم رنگ بودن نقش احزاب در کشور نقش بانوانی که در این احزاب حضور دارند کم رنگ است و نتوانسته اند نقش خود را به درستی ایفا کنند البته در بحث حضور  در انتخابات لایحه در دولت در حال بررسی است که سعی داریم تا نقش و حضور بانوان در آن را افزایش دهیم.

پایان پیام/ش




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری