Skip to Content


اهدای جهیزیه به ۲۴ هزار نوعروس نیازمند یزدی


مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: این نهاد از سال ۷۰ تاکنون نسبت به فراهم‌سازی زمینه ازدواج ۲۴ هزار و ۶۰۰ نوعروس تحت حمایت، ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار و نوعروسان نیازمند غیر تحت حمایت اقدام کرده است.

به گزارش یزدبانو به نقل از کمیته امداد، محسن علیزاده، مدیرکل کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه کمک به تأمین جهیزیه و هزینه ازدواج مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند ازجمله اقدامات حمایتی این نهاد برای تحکیم بنیان خانواده است اظهار کرد: کمیته امداد استان یزد از سال ۱۳۷۰ تاکنون نسبت به فراهم‌سازی زمینه ازدواج ۲۴ هزار و ۶۰۰ نوعروس تحت حمایت، ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار و نوعروسان نیازمند غیر تحت حمایت اقدام کرده است.
مدیرکل کمیته امداد استان یزد ادامه داد: بیش از ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از سال ۷۰ تاکنون توسط این نهاد برای کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند هزینه شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های بخش فرهنگی این نهاد اشاره کرد و گفت: رسیدگی به امور فرهنگی مددجویان تحت حمایت ازجمله محورهای اساسی فعالیت‌های کمیته امداد را تشکیل می‌دهد و رسالت مهمی است که این نهاد در کنار سایر خدمات به نیازمندان ارائه می‌کند.
علیزاده افزود: فراهم‌سازی تسهیلات و امکانات لازم برای تحصیل دانش آموزان، دانشجویان و طلاب تحت حمایت، رسیدگی به مسائل آموزشی و تربیتی جامعه هدف تحت حمایت، برگزاری اردوهای زیارتی، تربیتی و آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان و سالمندان، برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف رشد و اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی برای مددجویان از جمله اقدامات ارزشمند این نهاد در بخش فرهنگی است.
وی بیان کرد: هم‌اکنون سه هزار و ۴۳۳ دانش‌آموز و ۶۷۸ دانشجو و طلبه از خدمات مختلف این نهاد در بخش فرهنگی استفاده می‌کنند و طی ۴۰ سال گذشته بیش از ۲۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای ارائه خدمات فرهنگی به جامعه تحت حمایت در سرفصل‌های مختلف هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: اعطای وام‌های قرض‌الحسنه به مددجویان تحت حمایت از دیگر فعالیت‌های مؤثر این نهاد برای گشایش مشکلات و گره‌های زندگی آنان است، طی ۴۰ سال گذشته ۵۶ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه کارگشایی به ۷۵ هزار و ۱۳۶ خانوار نیازمند و تحت حمایت در استان یزد پرداخت‌ شده است.
وی یادآور شد: هم‌اکنون حدود ۲۰ هزار خانوار با ۳۶ هزار جمعیت از خدمات مختلف حمایتی کمیته امداد در استان یزد استفاده می‌کند که ۱۲ هزار نفر از آنان سالمندان معیشت بگیر هستند. بیش از ۱۴ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد با جمعیت ۲۳ هزار نفر مشمول دریافت کمک‌معیشت هستند.

انتهای پیام




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری