Skip to Content

وکیل پایه یک دادگستری؛

بانوان در وهله اول به خانواده خود رسیدگی کنند/ وکالت را دوست دارم


فاطمه صولتی وکیل پایه یک دادگستری گفت: وکالت شغل صرفا مردانه نیست و مثل شغل های دیگر خانم ها هم می‌توانند در این زمینه موفق باشند؛ البته در وهله اول باید به خانواده خود رسیدگی کنند و در مراحل بعد وظایف شغلی را بخوبی انجام دهند.

به گزارش یزدبانو؛ به بهانه روز قوه قضاییه به سراغ یکی از بانوان وکیل و یزدی رفتیم. فاطمه صولتی وکیل پایه یک دادگستری است. وی از سال 88 وارد حیطه وکالت شده است و در کنار این شغل به تدریس در دانشگاه ها و رشته های مختلف می پردازد. تدریس در مدارس از سن بیست سالگی نیز در کارنامه این بانوی وکیل خودنمایی می کند. گفتگوی یزدبانو با فاطمه صولتی را در زیر مشاهده می فرمایید:

یزدبانو؛ لطفا خودتان را معرفی بفرمایید.
فاطمه صولتی وکیل پایه یک دادگستری هستم.

یزدبانو؛ در رابطه با اهمیت شغل وکالت توضیح بفرمایید.
حضرت علی(ع) می فرمایند:«حق گرفتنی است نه دادنی». مردم باید از حقوق خود آگاه باشند اما متاسفانه در جامعه، مردم به هردلیلی از حق و حقوق خود آگاهی ندارند و وخیلی وقت ها مورد اجحاف قرار می گیرند. برای همین وقتی فردی که از حقوق افراد و قوانین آگاهی دارد، در کنارشان باشد، می توانند حق و حقوق خود را بگیرند. یک وکیل خوب می تواند به افراد که در زمینه های حقوقی شخصی، اداری، ملک و املاک و ... مشکل دارند، کمک کند.

یزدبانو؛شغلتان را دوست دارید؟ برایتان سخت نیست؟
وکالت هم مثله همه شغل‌ها سختی خود را دارد. اما من شغلم را خیلی دوست دارم و چون وکالت کار مشکلی است، تدریس را در کنار وکالت انجام می دهد تا روحیه ام حفظ شود.

یزدبانو؛ برای زن ها وکالت چطور شغلی است؟ آیا روی کیفیت زندگی آن ها تاثیر نمی گذارد؟
وکالت شغل صرفا مردانه نیست و مثل شغل های دیگر خانم ها هم می‌توانند در این زمینه موفق باشند؛ البته در وهله اول باید به خانواده خود رسیدگی کنند و در مراحل بعد وظایف شغلی را بخوبی انجام دهند.

یزدبانو؛ شغلتان خللی در مدیریت خانواده شما وارد نکرده است؟
فکر می کنم که تا حدی موفق بوده ام. در حد عالی نبوده است؛ اما تا جاییکه توانسته ام تلاش کردم تا در مدیریت خانواده موفق باشم.
و همیشه این دغدغه را داشته ام که همسر، مادر و وکیل خوبی باشم.

یزدبانو؛بدترین و بهترین پرونده که مسئولیت آن را داشته اید؛ چه بوده است؟
از لحاظ موضوعی بدترین پرونده ای که در دست داشته ام، یک پرونده قتل بود که آقایی خانم خود را کشته بود و من مجبور شدم که مسئولیت آن را قبول کنم؛ چرا که دادگاه این پرونده را من داده بود. اصلا خوشحال نبودم که باید از یک قاتل دفاع می کردم و آن هم قاتلی که حق با او نبود و ظالمانه همسرش را کشته بود.
و بهترین پرونده هم یک پرونده ملکی بود که 4سال از صدور حکم تخریب آن می گذشت و موفق شدم بعد از سه سال این رای را شکسته و جلوی تخریب را بگیرم و در نهایت ملک را به صاحبش برگردانم؛ هر چند که خیلی سخت بود.

یزدبانو؛خاطره ای از وکالت خود بفرمایید.
در دادگاه همه پرونده ها خاطره است؛ اگر در پرونده ای رای بگیریم بهترین خاطره است و اگر به هر دلیل برنده نشویم، بدترین خاطره ما می باشد. رای گرفتن‌ها خیلی شیرین است. البته در پرونده ای که می دانم حق با او نیست و دارم از او دفاع می کنم، وقتی رای به حق صادر شود، راضی هستم که حق  به حقدار رسیده است.

از اینکه وقتتان را در اختیار یزدبانو قرار دادید سپاسگزارم.

 




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


سیما
بسیار عالی بود
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۴/۰۴/۷ ۱۴:۲۲.

ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری