Skip to Content

فجر93/ گزارش میدانی یزدبانو

بانوان یزدی از انگیزه خود برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن می گویند


برخی از بانوان یزدی در گفت گو با خبرنگار یزدبانو با اعلام آمادگی برای شرکت در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن گفتند : حضور مردم به ویژه زنان در راهپیمایی 22 بهمن نشانه زنده بودن و تداوم انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، باز بهار فجر آمد و حال و هوای کویر را دگرگون کرد.نهال انقلاب اسلامی از خون هزاران شهید جوانه زد و اکنون به درخت تنومندی تبدیل شده است که ریشه در اعتقادات اسلام ناب محمدی مردم ولایتمدار دارد و هیچ تندبادی را یارای از پای درآوردن آن نیست زیرا باغبانانی دارد که به خوبی از آن پاسداری می کنند.
به گزارش خبرنگار یزدبانو، همه برای رسیدن یوم الله 22 بهمن لحظه شماری می کنند و خبرنگار یزدبانو  با چند تن از بانوان در مورد راهپیمایی 22 بهمن گفتگوهایی را انجام داده است :

 

*راهپیمایی 22 بهمن به من انرژی می دهد
عصمت طالبی یکی از زنان یزدی است که 50 سال سن دارد و خاطرات قبل از انقلاب را نیز به یاد دارد. او می گوید از وقتی که به خاطر دارد هر سال سعی کرده است در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کند.
از او می پرسم با چه انگیزیه ای شرکت می کند و او پاسخ می دهد : با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن احساس خوبی پیدا می کنم و اینکه هنوز انقلاب زنده است و مردم در صحنه هستند انرژی می گیرم. امیدوارم این حضور ما باعث  سرکوبی دشمن شود چون انقلاب به  گردن ما خیلی حق دارد .


*انقلاب از مساجد شروع شد
شیما عزیزی مسئول امور بانوان کانون مساجد استان یزد درباره اهمیت راهپیمایی 22 بهمن می گوید : با توجه به اینکه انقلاب ما از مساجد شروع شده است  و دشمنان ما مرعوب مساجد هستند حفظ این سنگرمهم است. و بانوان عضو کانون مساجد آمادگی خود را برای شرکت در راهپیمایی اعلام کرده اند.

مینا امید بخش یکی از بانوانی به شمار می رود که چند سالی است در یزد اقامت دارد. او درباره 22 بهمن می گوید : اوایل انقلاب در خوزستان بودیم و در راهپیمایی شرکت می کردیم.جنگ را هم دیده ام و می دانم این انقلاب با چه سختی هایی به اینجا رسیده است .با انگیزه  پاسداری از اسلام  و انقلاب به راهپیمایی 22 بهمن می آیم تا راه امام و  رهبر و این انقلاب زنده بماند.

*به پشتیبانی از رهبر و دین اسلام به صحنه می آییم

خانم امیدبخش ادامه می دهد : همگام  با همه مردم و همزمان با سراسر کشور با  فریاد مرگ برآمریکا و مرگ براسرائیل  به پشتیبانی از رهبرعزیزمان و دین اسلام و رسول الله در راهپیمایی شرکت می کنیم.


*زنان یزدی از قبل از انقلاب در صحنه هستند

صغری فخرالدینی نیز یکی دیگر از بانوان میانسال یزدی است  که آمادگی خود را برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن اعلام کرد و گفت :   مردم خوشحال و شادند چون ایمان دارند که هر قدم آنان در انقلاب باعث زنده ماندن و تداوم آن است  و دعا می کنیم خدا به رهبرمان عمر با عزت عطا نماید و امیدواریم جوانان ببینند که مردم خیلی برای این انقلاب زحمت کشیده اند.
وی ادامه می دهد : یادم هست رنان یزدی قبل از پیروزی انقلاب هم در میدان بودند و در راهپیمایی های ضد رژیم شرکت می کردند. وقتی مجسمه شاه را در میدان شهید بهشتی فعلی پایین می کشیدند خانم ها هم بودند .حاج آقا صدوقی دستور داد که کامیون آوردند و مجسمه را پایین کشیدند. مجسمه پدر شاه یعنی رضاخان در میدان بعثت بود که آن را هم پایین کشیدند.

*برپایی ایستگاههای امدادی هلال احمر به همت بانوان در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن استان یزد

لیلا انتظام  زاده رئیس اداره برنامه ریزی و آموزش های تخصصی و مشاور امور بانوان هلال احمر هم با تبریک سالروز 22 بهمن گفت : از ابتدای دهه فجر بانوان عضو جمعیت هلال احمر فعالیت های گسترده ای را داشته اند که از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری کارگاه آموزشی دختران و ازدواج آسان، اردوی گردشگری جنوب، دیدار با جانبازان، دیدار با خانواده های شهدای امدادگر هشت سال دفاع مقدس و... اشاره کرد .

انتظام زاده افزود : در مسیر راهپیمایی شهر یزد سه ایستگاه چادر سلامت داریم که بیش از 50 نفر از بانوان عضو جمعیت هلال احمر حضور خواهند یافت و به انجام تست فشارخون، تست قند و آموزش کمکهای اولیه  به علاقه مندان می پردازند و در مرکز هر شهرستان هم این چادرها برپا خواهد بود.


*انقلاب به ما امنیت و آرامش داده است
خانم سراستاد کارمند آموزش و پرورش هم با تبریک فرارسیدن 22 بهمن گفت :  جشن می گیریم که دور هم جمع  شویم و خوشحالیم امنیت و آرامش داریم و یکی ار برکات جمهوری اسلامی وجود صدا و سیمای  سالم است  و همین اندازه که فرزندم از برنامه های سالم تلوزیون استفاده می کند خیالم راحت است.


*22 بهمن باعث تداوم انقلاب می شود

منصوره حسن رضاییان کارمند اداره پست هم با تبریک 22 بهمن می گوید : راهپمایی 22 بهمن باعث تداوم انقلاب می شود و حضور مردم به دشمنان می فهماند که مردم سالروز پیروزی انقلاب را هنوز بعد از گذشت 36 سال جشن می گیرند.

*کودکان را به راهپیمایی 22 بهمن ببریم
بی بی شمسی  حسینی هم یکی از بانوان فعال روستای نصرت آباد شاهدیه یزد است و مسئولیت مؤسسه فرهنگی قرآنی و عترت ام الحسنین کوثر و مؤسسه خیریه حضرت زینب(س) و کانون فرهنگی هنری ام ابیهای این روستا را دارد که می گوید : مردم همیشه در راهپیمایی 22 بهمن سنگ تمام می گذارند و ما باید حتما کودکان و نوجوانان را برای شرکت در راهپمایی تشویق کنیم تا پیام انقلاب را دریافت کنند.
وی می گوید : هر سال برای حضور کودکان در راهپیمایی اقلام فرهنگی مثل پرچم و ... تهیه می کند و به کودکان هدیه می دهد.


انتهای پیام/ص
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری