Skip to Content

گزارش اوقات فراغت تابستانه و زنان

بانوان یزدی 90 درصد شرکت کنندگان در طرح حافظان قرآن کریم/حضور پرنشاط بانوان در طرح نشاط معنوی تابستان


در این گزارش حضور 90 درصدی و پررنگ بانوان یزدی در طرح حافظان قرآن کریم و حضور پرنشاط بانوان در طرح تابستانه نشاط معنوی تشریح شده است.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، يكي از فوايد دين و باور ديني و ايمان به قرآن و معاد اين است كه انسان خدا باورهيچ ‌گاه احساس تنهايي نمی ‌كند چرا که انسان خداباور، باور دارد خدا  با اوست واز رگ گردن به او نزديكتر است: « و ما از شاهرگ [او] به او نزديك‌ تريم. »(ق، 16)

بنابراين بهترين همنشين تنهايي انسان، خداوند و آيات شفابخش کتابش است چرا که انس با کتابش موجب رهايي انسان از تنهايي است.

حفظ قرآن نیز به‌ عنوان یکی از راه ‌های انس با قرآن همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و ایشان علاوه بر ضرورت توجه به مفاهیم  و قرائت صحیح و پسندیده به حفظ قرآن نیز تأکید کرده ‌اند.

حضور فعال بانوان یزدی از طرح تربیت حافظان قران کریم

با توجه به پیشینه معنوی و مذهبی استان یزد فعالیت قرآنی از استقبال خوبی برخوردار بوده به طوری که طرح تربیت حافظان قران کریم در استان یزد مورد استقبال خوب مردم بویژه بانوان قرار گرفته است.

 

***

*شرکت 8000نفر در طرح تربیت حافظان قرآن در یزد

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار یزدبانو، گفت: از ابتدای اجرای طرح تربیت حافظان قرآن در استان تاکنون ،افزون بر هشت هزار نفر در این طرح شرکت کرده اند که  90 درصد آن را بانوان تشکیل می دهند.

حجت الاسلام محمود میرجلیلی افزود: بانوان یزدی در طرح نشاط معنوی در تابستان امسال نیز حضور فعالی داشتند به نحوی که افزون بر 60 تا 70 درصد شرکت کنندگان، بانوان هستند.

وی با اشاره به اینکه اکثر حافظان قرآن در استان، بانوان هستند، اظهار داشت: این امر باعث می شود در تربیت فرزند، همسرداری، نوع نگرش در مسائل دینی نیز تأثیرگذار باشد.

***

گفتگو با مربی قرآن

تلاوت قرآن باعث افزایش ایمان و توکل به خداوند می ‌شود

مربی کلاس آموزش حفظ قرآن در شهر شاهدیه گفت: تلاوت قرآن ایمان را افزایش می دهد و باعث توکل به خداوند و صفای قلب می ‌شود.

بی بی فاطمه میرجلیلی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار یزدبانو، افزود: کودکان باید از همان ابتدا با قرآن آشنا شوند و با آن انس بگیرند.

وی ادامه داد: حفظ قرآن کریم علاوه بر اینکه حافظه را قوی می کند باعث می شود با فکر بازتر به درس مشغول شوند و اعتماد به نفس را در آنها بالا می برد.

 

آشنایی با این فعال قرآنی

وی ادامه داد: بنده دارای مدرک کارشناسی ادبیات عرب هستم  و در همان ابتدا آموزش حفظ پنج جزء قرآن کریم را با حضور تعداد زیادی از دختران شاهدیه آغاز کردم .

میرجلیلی گفت: چند سالی به علت مشکلات خانوادگی کلاسی برگزار نشد و دو سالی است که  مجدد آموزش حفظ قرآن را شروع کردم.

این بانوی فعال قرآنی گفت:  افزون بر 20 نفر از خواهران در رده سنی زیر ده سال در کلاس حفظ قرآن تابستان امسال شرکت کردند که توانستند جزء 30 را حفظ  کنند.

وی ادامه داد: این کلاس زیر نظر مؤسسه طلایه داران وحی برگزار شد و آموزش حفظ نیم جزء 30 و جزء 30 را برای نوآموزان برگزار کردیم.

یک خاطره

وی در خصوص خاطره ای در مدت فعالیتش، گفت:  از آنجایی که می توانم در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی فعالیت کنم، خداوند را شاکرم در بهترین خاطره اینجانب خوشحالی نوآموزان در هنگام یادگیری هر کلمه جدید است.

این بانوی فعال قرآنی افزود: دیگر اینکه در حد وسع و توانایی همواره در راستای کمک به اقشار کم بضاعت تلاش داشتم که در این زمینه چند نفر از قرآن آموزان توانایی پرداخت هزینه کلاس را نداشتند که بعد از مراجعه به بنده، هزینه ای از آنها گرفته نشد.

میرجلیلی گفت: کلاس ها در واحد فرهنگی مسجد مهدیه شاهدیه برگزار شد و سال گذشته در ماه رمضان به دلیل رفت و آمدهای آقایان در مسجد، مجبور شدیم امسال یک ماه مبارک رمضان، کلاس را در منزل یکی از همسایه های مسجد برگزار کنیم.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری