Skip to Content

رئیس بسیج جامعه زنان کشور:

باید نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب برای نسل جوان تبیین شود


رئیس بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به نقش زنان در پیروزی و تدام انقلاب اسلامی گفت: بایستی برای انتقال و تبیین این مهم به نسل جوان با استفاده از ابزارهای متنوع تلاش کنیم.

به گزارش یزدبانو؛ مینو اصلانی اظهار داشت: باید هر ساله در دهه مبارکه فجر پدیده‌های مختلفی اعم از حضور زنان در صحنه‌های انقلاب اسلامی که در انقلاب تجلی پیدا کردند را برای نسل جوان بازگو و تبیین کنیم.

وی حضور زنان را یکی از ارکان مهم پیروزی انقلاب اسلامی دانست و بیان‌داشت: زن به دلیل "زن بودن" در رژیم ستم‌شاهی بسیار تحقیر می‌شد، در این رژیم منحوس، الگوی زن غربی جلوه‌گر و تعالی زن را در غربی شدن وی نشان می‌داد.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور تصریح‌کرد: از آنجایی که جایگاهی برای ظهور و بروز استعدادهای اجتماعی زنان در رژیم ستمشاهی وجود نداشت، خیل عظیم زنان متدین ظهور و بروز اجتماعی پیدا نمی‌کردند و در صورت حضور نیز باید شکل غربی به خود می‌گرفتند.

اصلانی در ادامه اضافه‌کرد: وقتی انقلاب اسلامی با پیام روح بخش "آزادی زنان و عفت مداری جامعه" شکل گرفت، شاید زنان نخستین گروهی بودند که پیام انقلاب اسلامی را با تمام وجود پذیرفتند و به پای آن خون دادند، چون احساس کردند که پیروزی انقلاب، زمینه را برای ظهور و بروز استعدادهای خدادای آنان و عفت‌مداری جامعه را که همه نگران آن بودند فراهم کرد و پس از آن شاخص‌های اجتماعی بر مبنای عفت‌مداری شکل گرفت.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه دختران ما باید دائما به دنبال جوشش و تلاش باشند، تصریح‌کرد: این جوشش به رشد نشاط اجتماعی جامعه کمک می‌کند و هرچه این نشاط بیش‌تر باشد و ناامیدی و سستی در کارها کمتر شود، جایگاه دختر انقلابی مسلمان ما نیز بیش از پیش حفظ می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه و ترویج الگوی غربی در دوران شاهنشاهی، هویت زنان را زیر سوال برده بود، بیان‌داشت: در جوامع غربی نیز ظلم مضاعفی به زنان شده و هویت زنان نادیده گرفته شده و حس زیبای مادری و زن بودن به عنوان آرامش خانواده نیز از وی سلب شده است.

اصلانی تصریح‌کرد: نقطه ثقل حضور زنان اینجاست که حضرت امام خمینی(ره) هویت زنانه را کاملا به رسمیت شناخت و از حضور زنان همراه با فرزندان و خانواده در صحنه‌های انقلاب تشکر کرد و این حرکت امام(ره) یک رویارویی بسیار عمیق با فرهنگ منحط غربی که تحقیرکننده هویت زنانه بود محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حضور زنان در صحنه انقلاب سبب برانگیخته شدن غیرت جامعه شد، گفت: انقلاب اسلامی با حضور لایه‌های مختلف جامعه اعم از زن و مرد، کوچک و بزرگ و پیر و جوان به نتیجه رسید.

 

رئیس بسیج جامعه زنان کشور همچنین تاکید کرد: حضور زنان در صحنه‌های انقلاب به هیچ وجه صوری و ظاهری نیست، بلکه کاملا جدی، تاثیرگذار و عامل مهمی برای پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می‌آید و نسل سوم و چهارم انقلاب باید شجاعت و دلاوری‌های زنان در دوران پیروزی انقلاب و مبارزه با رژیم سرتا پا مسلح پهلوی را درک کنند.

وی تصریح‌کرد: رژیم پهلوی دیکتاتوری تمام عیاری را در کشور اسلامی ایران حاکم کرده بود اما زنان همچنان با شجاعت ایستادند و دوشادوش مردان در صحنه مبارزه با رژیم شاهنشاهی مبارزه کردند، این وظیفه ماست تا اهداف قیام مردم و ارزش‌های انقلاب را برای آنان بازگو کنیم.

اصلانی در پایان از بانو دباغ به عنوان یار همیشگی امام راحل، انقلاب و بانویی ولایتمدار یادکرد و ابراز داشت: استواری و مقاومت این بانو در زیر شکنجه‌های رژیم پهلوی کمر طاغوت را شکست.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور همچنین گفت: بانوان دیگری همچون حاتمی که 5 سال زیر شکنجه‌های رژیم پهلوی دوام آورد و امروز به‌عنوان بانویی فعال در عرصه نویسندگی در شورای شهر فعالیت می‌کند، همچنین شهیده طیبه واعظی و فاطمه جعفریان نیز از دیگر بانوانی بودند که نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند. 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری