Skip to Content

گزارش/ فرماندار یزد

برای آموزش و راهنمایی نسل آینده تلاش کنیم


فرماندار یزد گفت: آینده کشور به دست نوجوانان و کودکان امروز است که به عنوان آینده سازان این کشور فعالیت خواهند داشت و لذا باید تمام تلاش خود را برای راهنمایی و آموزش هر چه بهتر آینده سازان بکار گیریم.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، محمود شاکری شمسی روزگذشته در نشستی در جمع برترین های کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد، افزود: کودکان و نوجوانان با سرمشق قرار دادن زندگی ائمه اطهار و بزرگان باید راه کمال و رستگاری را طی کنند و هنگامی که در این مسیر قرار گرفتیم سعادتمند خواهیم بود.
وی ادامه داد: اعمال نیک و خوب ماست که می ماند و هر کسی که کار خوبی را انجام دهد ماندگار خواهد بود
فرماندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه نیازمند هدف گذاری و رسیدن به مقصود ، فقط برنامه ریزی است، گفت: اگر در زندگی برنامه اصولی براساس توانمندی هر شخص انجام شود قطعا شاهد موفقیت های چشمگیری خواهیم بود.
شاکری شمسی اظهار داشت: خدمت به مردم تنها چیزی است که می ماند و اگر ثروت جمع شود و یا دنبال پست ومقام باشیم درنهایت از بین خواهد رفت اما اگر در هر رده و جایگاهی که هستیم خدمت به مخلوق را در جهت رضای خداوند متعال سرلوحه کارهای خود قرار دادیم آن موقع در قلب مردم و یادها ماندگار خواهیم شد.
وی ضمن تاکید کودکان و نوجوانان بر احترام به والدین و مربیان گفت: در صورتی که زندگی بزرگان را مطالعه کنید خواهید دید تنها رمز موفقیت و سربلندی آنها احترام به والدینشان بوده است  و دعای پدر ومادر در حق فرزند خود ، بسیاری از مشکلات را رفع خواهد کرد.
فرماندار یزد با تاکید بر اینکه امنیت و آرامشی که اکنون در جامعه ماست مرهون فداکاری شهدا است، گفت: بهترین فرزندان این مرز و بوم جان خود را در راه امنیت و آسایش من و شما فدا کردند و اکنون ما وظیفه داریم ادامه دهنده راه این بزرگواران باشیم و در راه شکوفایی و موفقیت هرچه بیشتر جمهوری اسلامی ایران حرکت کنیم.
شاکری شمسی در ادامه و در پاسخ به سوالات کودکان و نوجوانان در مورد نحوه  تحصیل خود، گفت: بنده در منطقه روستایی شمسی و در مدرسه روستایی تحصیل کردم و به علت فقر مالی مجبور شدم رشته اقتصاد اجتماعی را ادامه دهم و در سال چهارم به جبهه رفتم و پس از آن در مدرسه رزمندگان ادامه تحصیل دادم و تاکنون در دانشگاه علامه طباطبایی تا مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کردم.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه در زمان کنونی تبلت و کامپیوتر تحرک را از نسل جوان و نوجوان گرفته اظهار داشت: هر چند امکانات در زمان کنونی بسیار بیشتر است اما تحرک و بالندگی از نسل کنونی گرفته شده و متاسفانه بیماری هایی همچون چاقی و عدم نشاط دامنگیر برخی از کودکان و نوجوانان شده است.
فرماندار یزد با اشاره به اینکه در هر سمتی که فعالیت داشتم مشارکت همه افراد در کارها را در اولویت فعالیت های خود قرار دادم، گفت: اگر در تصمیم گیری ها همه با هم همراه شده و شرکت کنند ثمرات کارها بسیار اثرگذارتر و پربارتر خواهد بود بویژه در فعالیت های کودکان که حتما باید از مشارکت خودشان نیز استفاده شود.
شاکری شمسی در پاسخ به اینکه آیا کارتان را به درستی انجام داده اید یا خیر، گفت: اگر هر مدیری از کار خود ارزیابی نداشته باشد دچار روزمرگی می شود و فعالیت او بی اثر خواهد بود ولذا بنده از زمان معارفه در سمت فرمانداری به صورت هفتگی و ماهیانه جلساتی داشته و بررسی کردیم اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ترسیم شده چقدر اجرایی شده است.
وی ادامه داد: برای شهرستان یزد موضوع آب در اولویت است چراکه اگر امسال نیز خشکسالی های پیاپی ادامه یابد به بحران تبدیل خواهد شد و لذا بیشترین تمرکز فعالیت های ما در این موضوع است و همچنین اولویت بعدی بافت تاریخی شهرستان یزد است.
فرماندار یزد با تاکید بر اینکه شما کودکان و نوجوانان آینده سازان کشور هستنید و آینده کشور دست شماست، گفت: افرادی با استفاده از واژ ه های عقب افتاده و امل سعی دارند به عنوان دوستان ناباب ما را از راه راست بیرون برند و لذا باید همواره مواظب باشید و ضمن احترام به پدر و مادر و معلمان با همکلاسی های خود نیز مهربان بوده و با مردم خوب رفتار کنید در این صورت ضرر نخواهید نکرد و در جامعه سربلد خواهید بود.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد نیز در این نشست گفت: تاکنون این گونه نشست دوستانه ای با مسئولان و کودکان برگزار نشده و خرسندیم که یک مسئول با بیانات صادقانه از نحوه تحصیل و فعالیت خود امکانات الان را گوشزد نموده است.
محمدرضا آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آلودگی هوا مشکل عمده ای برای استان و کودکان و نوجوانان است، افزود: متاسفانه استان یزد با هجوم کارخانه ها و آلایندگی های مختلف مواجه شده و اگر به عنوان مثال به ورودی شهر یزد نگاه کنیم تعداد زیادی از کارخانه ها در دنیای کودکی و نسل جدید اثر مخرب خواهد داشت.
وی ادامه داد: نکته غیر محسوس دیگری که مشاهده می شود چهره عبوس ، صنعتی و کارخانه ای شهر یزد است و متاسفانه کمتر به منظر شهری توجه شده است و چیدمان درستی در ویترین شهری صورت نگرفته است.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: قبولی در دانشگاه به هر قیمت نیز مسیر درسی را منحرف کرده و لذا علی رغم قبولی زیادی که در کنکور داریم اما آمار مطالعه آزاد در استان یزد جزو استان های انتهای جدول قرار گرفته است و برنامه های تحمیلی تحصیلی فضای نشاط کودکانه را گرفته است به همین دلیل فعالیت های کانون باعث می شود توانمندی های نسل کودک و نوجوان رشد و نمو پیدا کند
آخوندی با اشاره به اینکه محرومیت های بچه های دیروز مشخص بود اما الان این گونه نیست، گفت: در جامعه کنونی کامپیوتر و فضای مجازی کودکان و نوجوانان و نسل جوان را مصادره کرده است و باید برای آن فکری برداشته شود و قبلا آسایش نداشتیم اما آرامش داشتیم ولی اکنون رفاه زدگی باعث شده آسایش داشته باشیم ولی آرامش نداریم و عدم اعتماد به نفس و خودباوری از دیگر مشکلات نسل کنونی از کودک تا جوان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کانون پرورش فکری در برخی شهرستان ها از یک تا دو مرکز دارد و برای مناطق روستایی نیز مینی بوس های سیار آماده کرده ایم که در حال خدمت رسانی هستند.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: برای شکوفا شدن توانمندی و پتانسیل های کودکان و نوجوانان استان یزد در حد وسع و امکانات خودمان حداقل برای مطالعه در تمام نقاط استان از شهری و روستایی تلاش کرده ایم.
سید محسن سالاری معاون فرماندار یزد نیز در این نشست گفت: کودکان و نوجوانان باید علاوه بر تحصیل مهارت های زندگی را یاد بگیرند و متاسفانه برخی از نسل کنونی فقط تحصیل را اولویت قرار داده و از دیگر آموزه های زندگی غافل شده اند که در آینده با مشکل مواجه خواهند شد.
افسانه شهابی پور معاون اداری و مالی فرمانداری یزد نیز در این نشست گفت: فعالیت در هر زمینه ای بر اساس علاقه و ذوق باعث می شود در آن رشته موفق و پیروز باشیم لذا مسئولان و دست اندرکاران فعالیت های کودک و نوجوان بر اساس علاقه و ذوق هر فرد بر ای او برنامه ریزی نمایند و امکانات  مورد نیاز باید در همه نقاط استان به صورت مساوی تقسیم شود تا همه از آن بهره مند شوند.
در پایان این نشست قیصری مسئول کانون شماره یک واقع در خیابان مهدی و رقیه دوست فاطمیها کارشناس مسئول و مسئول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد نیز در این نشست مواردی را بیان کرده و از حائزین رتبه های برتر کشوری با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری