Skip to Content

چکیده خطبه های نماز جمعه شهرستانهای استان یزد:

برای پیروزی در جنگ اقتصادی، توصیه های رهبری را جدی بگیرید


موضوع بحران آب در یزد، انتقاد از برگزاری جشن های میلیاردی در یزد، واکنش به سخنان اخیر رییس جمهور و سو استفاده دشمن از مشکلات اقتصادی محور سخنان خطبای جمعه استان یزد در نماز جمعه این هفته بود.

به گزارش یزدبانو به نقل از یزدرسا، موضوع بحران آب در یزد، انتقاد از برگزاری جشن های میلیاردی در یزد، واکنش به سخنان اخیر رییس جمهور و سو استفاده دشمن از مشکلات اقتصادی محور سخنان خطبای جمعه استان یزد در نماز جمعه این هفته بود.

خطیب نماز جمعه هرات اظهار داشت: آمریکا با بهانه برجام تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کرده است که هدف اصلی این تحریم فشارهای اقتصادی بر مردم ایران و ایجاد نارضایتی مردمی است.

وی به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته اشاره و افزود: درچندین دهه که از انقلاب میگذرد ایران در زمینه های علمی،فناوری هسته ای و ساخت موشک به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کرده است که این برای دشمن قابل هجم نیست و درصدد ضربه زدن به نظام و انقلاب است.

امام جمعه هرات یکی از راه های مقابله با توطئه های دشمن را ایستادگی و مقاومت عنوان و خاطر نشان کرد: مسئولین باید در زمینه اقتصادی راهبرهای اقتصاد مقاومتی رهبری را به کار بگیرند و با ایجاد تعادل در بازار برای مردم آسودگی خاطر به وجود آورند.

جعفری گفت: باید برای حل مشکلات اقتصادی کشور برجام داخلی بین مردم و مسئولین منعقد و با استفاده از توان داخلی در جهت رفع مشکلات جامعه قدم برداریم.

امام جمعه ابرکوه: باید اتاق فرماندهی اقتصادی فعال شود

طیب جمعه ابرکوه اذعان کرد: ایران وارد مرحله سخت تشدید جنگ اقتصادی با آمریکا شده است که در آن دشمن نقاط ضعف اقتصادی را نشانه رفته است که در پی آن سران سه قوه باید تصمیم قاطع، انقلابی و سریع بگیرند. موضِع خوبِ امروز رئیس‌جمهور و حرکت جدی که مسئولین و سیاست‌گذاران اقتصادی را از خواب بیدار کرده است، می‌بایست پیش از این مشکلات شکل می‌گرفت.

حسینی ضمن ابراز امیدواری برای شکستن حباب‌های کاذب نرخ شوک‌آور ارز، سکه، ماشین و مایحتاج مردم، عنوان کرد: ملت امیدوار هستند که شما مسئولین کشور، کارآمدی از خود نشان دهید وگرنه باید خودتان هم برای نجات کشور از بحران اقتصادی به خواست قانون تن دهید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه به جنایت‌های آمریکا علیه مردم ایران در تیرماه اشاره کرد و گفت: آمریکا پس از همه ناکامی در حرکت‌های کور ترور نظامی، دسیسه‌های سیاسی و تهاجم فرهنگی، چشم امید به ایجاد ناآرامی اقتصادی در کشور باهدف بهره‌بردار امنیتی دارد.

وی تأکید کرد: برخلاف آنچه که بعضی فکر می‌کردند ترامپ دیوانه و بی‌برنامه است، مردم و مسئولین باید بدانند سیاست‌های شیطان بزرگ در نحوه براندازی نظام در ایران بسیار پیچیده لایه‌بندی شده و مرموزانه و حساب شده است. حتی خروج ترامپ از برجام هم برنامه‌ریزی شده است.

امام‌جمعه بخش بهمن:نسبت به وضعیت اقتصادی گله داریم، اما اجازه سودجویی به دشمن نمی‌دهیم

خطیب جمعه بخش بهمن عنوان کرد: عده‌ای سودجو قصد داشتند در ماجرای کازرون، کامیون داران و تعطیلی بازار تهران در امنیت و آرامش کشور اخلال ایجاد کنند. لذا دولتمردان باید با تلاش جهادی و شنیدن صدای مردم جلوی سودجوییِ عمله‌های دشمن را گرفته و قوه قضائیه هم با اخلالگران به‌شدت برخورد کند نه اینکه با یک برگ سند آن‌ها را آزاد کند.

وی تصریح کرد: دشمن می‌خواهد قوه قضائیه را ناکارآمد و بی‌عدالت جلوه داده و اعتماد مردم را از آن دستگاه سلب کند که باید در مقابل این توطئه اعتمادسازی کرد. راهکار این اعتمادسازی نیز مبارزه قاطع و سریع دستگاه قضا با مفاسد اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی است که هنجارشکنانه و دهن‌کجی به دین بوده و نیازی به شاکی خصوصی هم ندارد.

این مقام مسئول تأکید کرد: اینکه شخص معلوم‌الحالی با تبلیغات وسیع در فضای مجازی تحت عنوان خواننده، به مراسمی دعوت شود پسندیده نیست و قوه قضائیه نباید در برابر آن کوتاه بیاید، بلکه باید به‌شدت برخورد کند.

امام‌جمعه بخش بهمن گفت: در روزهای گذشته شاهد تجمعاتی در بازار تهران در اعتراض به نوسانات قیمت ارز بودیم که در این میان عده‌ای افراد فرصت‌طلب و اجیر شده به تخریب اموال عمومی و طرح شعارهای ساختار شکنانه پرداختند که با زیرکی مردم به نتیجه نرسید.

راه سربلندی دولت و ملت داشتن مدیریت جهادی و روحیه انقلابی است

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های نمازجمعه این هفته مهریز به جنایت های آمریکا و حامیان او علیه انقلاب در 40 سال گذشته اشاره کرد و افزود: تاریخ به خوبی توطئه های آمریکا و دشمنان علیه کشور ما را نشان می دهد بنابراین نمی توان با استکبار دست دوستی داد.
وی ادامه داد: راه سربلندی دولت و ملت ایران وحدت کلمه ، مقاومت ، تکیه به ظرفیت هاب داخلی ، دوری از جدایی ، عمل به دین و داشتن مدیریت جهادی و روحیه انقلابی است .
امام جمعه مهریز گفت: دشمنان برای شکست دادن ملت و کشور ما بعد از توطئه های نظامی و فرهنگی هم اکنون وارد فاز اقتصادی شده و می خواهد مردم را تنگنا قرار دهند که باید با وحدت و صرفه جویی در برابر آنها ایستادگی کرد.

برای پیروزی در جنگ اقتصادی، توصیه های مقام معظم رهبری را جدی بگیرید
امام جمعه موقت اردکان گفت: برای پیروزی در جنگ اقتصادی، توصیه های مقام معظم رهبری را جدی بگیرید.
به گزارش ایرنا سید کاظم حسینی در خطبه های نماز جمعه امروز اردکان افزود: در زمان جنگ ، صدام با چراغ سبزی که از آمریکا می گرفت ضایعات و جنایات بسیاری از جمله ترورشهید صدوقی و بمباران شیمیایی سردشت به بار آورد .
وی اضافه کرد: ترور نا فرجام مقام معظم رهبری در ششم تیرماه که به کوری چشم دشمنان و کمک خدای متعال این ذخیره الهی را برای کشور و مملکت ما نگه داشت از دیگر توطئه هایشان بود .
خطیب نمازجمعه اظهار کرد: به فاجعه هفتم تیر و از جمله حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری کشور ما و به خاک و خون کشیده شدن نزدیک به 300 نفر از مرد ، زن و بچه در سال 67 می توان اشاره کرد .
حسینی گفت: اوایل تیرماه را به نام حقوق بشر آمریکایی نام گذاری کرده اند یعنی حقوق بشری که امریکا از ان دم می زند، این رفتار امریکا از ابتدای انقلاب تا به امروز با کشور ما بوده و انسان نمی داند چه بگوید.

برای اخلالگران بازار درقانون حتی اعدام هم پیش بینی شده است
امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به نوسانات ارز در روزهای اخیر و تجمعات در بازار تهران گفت: اعتراض اصناف بازار و کسبه زحمت کش به نوسانات بازار قیمت ارز، مطالباتی است که باید مسئولان به آن رسیدگی کنند.
حجت الاسلام محمودکارگر تصریح کرد:البته دراین میان عناصر فرصت طلب هم ازفضای موجود استفاده و به آشوب دربازار دامن زدند .
خطیب جمعه میبد با بیان اینکه مقامات امریکایی صریحا به ایران اسلامی اعلام جنگ اقتصادی کردند گفت: امریکایی ها کسانی هستند که رسانه های آنها جمعیتهای عظیم راهپیمایی قدس،22 بهمن و عید فطر را نمی بینند اما جمعیت چند ده نفری را بزرگنمایی و تبلیغ می کنند .
وی با تاکید بر اینکه باید دشمن را بشناسیم افزود:درشناخت دشمن باید بابصیرت عمل کنیم .
امام جمعه موقت میبد با اشاره به تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی براینکه برای اخلالگران بازار درقانون حتی اعدام هم پیش بینی شده است افزود:ملت بزرگ ایران منتظر قول های که مسئولان در رابطه با مجازات مفسدان و اخلالگران اقتصادی دادند هستند تا با پشتیبانی ملت و قانون ،با آشوبگران اقتصادی کشور برخورد شود.

شهید بهشتی شخصیتی بود که با توحید و قرآن زندگی کرد
امام جمعه بهاباد به هفتم تیر سالروز شهادت شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت : شهید آیت الله دکتر بهشتی شخصیتی بود که با توحید و قرآن زندگی کرد.
حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های این هفته نماز به هفتم تیر ماه سالروز شهادت شهید مظلوم حضرت آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش اشاره کرد و اظهار داشت : به یقین اندیشه های چنین شخصیت بزرگی باید امروز در جامعه تبیین شود.
وی با اشاره به اینکه منافقین بدترین دشمنان اسلام و انقلاب هستند گفت: آنها با چندین چهره ظاهر می شوند و به دین اسلام و ارزش ها ضربه می زنند.
بشکانی به هفته قوه قضائیه اشاره کرد و با بیان اینکه امروز دستگاه قضا تابلوی اجرای عدالت اسلامی است افزود : شهید بهشتی برای اجرای قانون و عدالت تلاش کرد و همه هم و غم این شهید والامقام تقویت دین بود. 

انتهای پیام/س*




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری