Skip to Content

گزارش/فرماندار یزد

برخورد ضربتی با آلاینده های کوره های آجرپزی نداریم/کمبود آب یزد جدی است


فرماندار یزد در جمع مردم یکی از محلهه ای شهر یزد گفت: کوره های آجرپزی که بخش قابل توجهی از صنعت یزد هستند نیز تصمیمات زیادی در دست اجرا ست ولی مردم باید متوجه باشند که با آلایندگی کوره‌های آجرپزی نمی‌توان بصورت ضربتی برخورد کرد.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، محمود شاکری شمسی در جمع مردم محله بلوار موسی بن جعفر(ع) و کوچه زیبای سابق که در دیدار محله به محله جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس در مسجد این محله گرد هم آمده بودندگفت: کاهش آلودگی و آلاینده‌های سطح شهر یزد از اولویت های کاری در فرمانداری است و به شکل جدی در حال پیگیری هستیم .
شاکری شمسی ، افزود: به عنوان مثال تجمیع نمودن کودهای گوسفندی در بلوار بهمن که چهره زشتی به شهر داده و یکی از مراکز آلودگی بود  که چندین سال مردم از آن اذیت می‌شدند و مورد گلایه بود با جدیت پیگیری و آلودگی رفع شد.
وی ادامه داد: این مورد را ما پیگیری کردیم و توانستیم جلوی آن را بگیریم  و در ادامه در مورد گاراژهایی که به ذبح دام می‌پردازند در حال پیگیری هستیم.
فرماندار یزد گفت: در مورد کوره های آجرپزی که بخش قابل توجهی از صنعت یزد هستند نیز تصمیمات زیادی در دست اجرا ست ولی مردم باید متوجه باشند که با آلایندگی کوره‌های آجرپزی نمی‌توان بصورت  ضربتی برخورد کرد.
  شاکری شمسی ‌افزود: هفته گذشته به مدت سه ساعت از کوره‌های سطح شهر یزد بازدید داشتیم و برخورد با این آلاینده ها که مطالبه مردم نیز هست با عزم جدی مسؤولین  همراه است و با جدیت پیگیر هستیم  آلودگی آنها کاهش پیدا کند.
 وی اظهار داشت: این در دستور کار هم شهرستان و هم استان است که در حال پیگیری است و به مرور زمان انجام می‌شود و مردم نباید انتظار کار ضربتی داشته باشند چرا که اولا این کوره‌ها بخشی از صنعت ما را تشکیل می‌دهند و از سوی دیگر این کوره‌ها حجم قابل توجهی از اشتغال را دارند و  نمی‌توان به صورت ضربتی آنها را تغییر داد.
فرماندار یزد تصریح کرد: با انتخاب محل برای انتقال  کوره ها و با برنامه‌ریزی های انجام شده  این کوره‌ها منتقل می شوند.
شاکری شمسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از برکات جمهوری اسلامی ایران این است که مسئولین نظام با مردم نشست و برخاست دارند و در جمع مردم هستند و به مشکلات آنها توجه می‌کنند و سعی بر رفع آن داشته و دارند.
وی افزود: یکی از فعالیت‌های بسیار خوب محله‌ها، آذین بندی اعیاد مختلف است که مسجد این محله در این زمینه زبانزد خاص و عام است  که به وسیله هیئت امنا و اهالی محل و نمازگزاران مسجد انجام می‌شود.
*مردم بحث کمبود آب را جدی بگیرند
وی در مورد گلایه مردم از طعم بد آب و کمبود فشار آب شرب ، اظهار داشت: مردم بحث آب را در شهرستان یزد جدی بگیرند، امسال دو مورد قطعی آب در یزد داشتیم و با توجه به آمار و ارقام، بارش باران نسبت به سنوات قبل بسیار پایین‌تر بوده است.
فرماندار یزد ادامه داد: موضوع دوم هم این است که نسبت به سال‌های قبل، تابستان امسال بسیار گرم‌تر است و به طور قطع یقین با مشکل آب برخورد می‌کنیم و از مردم درخواست داریم حتما در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشند و هر چند به دنبال پیگیری این موضوع هستیم و با تشکیل ستاد مدیریت بحران این موضوع را پیگیری می‌کنیم.
شاکری شمسی افزود: آبی که الان در منازل مردم است آب انتقالی به استان است و از کیفیت خوبی برخوردار است و البته اگر به مشکل برخورد کنیم، مجبور هستیم آب‌های دیگری وارد شبکه کنیم.



Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری