Skip to Content

مسئول گروه جهادی دانشگاه حضرت رقیه (س) خبر داد؛

برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در روستای خویدک یزد


مسئول گروه های جهادی دانشگاه حضرت رقیه(س) از برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب روستای خویدک خبر داد و گفت: این نمایشگاه با غرفه های سازمان بندی شده بحث های بصیرتی را در موضوعاتی چون، معضلات اجتماعی جدید، تهاجم فرهنگی و فرهنگ خانواده را برای بازدید کنندگان شرح می دهد.

به گزارش یزدبانو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی استان یزد؛ مسئول گروه جهادی دانشگاه حضرت رقیه (س) از آغاز فعالیت این گروه جهادی 16 نفره در روستای خویدک یزد خبرداد و گفت: مراسم افتتاحیه گروه جهادی دانشگاه حضرت رقیه (س) روز گذشته با حضور مسئولان و اهالی روستای خویدک برگزار شد که ضمن معرفی، اهداف و برنامه های این گروه نیز توسط قانع، مجری صدا و سیمای یزد به اطلاع اهالی رسید.

ملیحه ارشادی نسب با اشاره به تخصص فنی دانشجویان حاضر در این اردوی جهادی، برگزاری کلاس های آموزشی فنی را از عمده برنامه های در دستور کار برشمرد و اظهار داشت: کلاس های آموزش خیاطی را با مربیگری دانشجویان جهادگر آغاز کردیم که بعد از انجام بررسی ها و هماهنگی های لازم، کلاس های نقاشی و طراحی دوخت را در رده های سنی کودکان و بزرگسالان، برگزار خواهیم کرد.

برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در خویدک

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در مسجد چهارمیل روستای خویدک خبر داد و افزود: این نمایشگاه با غرفه های سازمان بندی شده بحث های بصیرتی را در موضوعاتی چون تهاجم فرهنگی، فرهنگ خانواده، معرفی کتاب و با حضور مشاوران برجسته مطرح کرده که ضمن توصیح، به سوالات بازدید کنندگان نیز پاسخ داده خواهد شد.

معرفی محصولات داخلی با نماد ایرانی اسلامی

ارشادی نسب گفت: در این نمایشگاه محصولات اداری و لوازم تحریر که همگی ساخت داخل بوده و به نقش های ایرانی اسلامی مزین شده اند، با هدف معرفی محصولات داخلی و حمایت از تولید ملی، در اختیار بازدید کنندگان قرار خواهد گرفت.

مسئول گروه های جهادی حضرت رقیه(س) ادامه داد: در این نمایشگاه و نیز سایر برنامه های گروه به ویژه برنامه های درون گروهی از حضور طلبه های خواهر و حجت الاسلام متوسل از اساتید برجسته دانشگاه و مشاور استان بهره جسته ایم تا ضمن ارائه بهترین محتوای غرهنگی به مردم، فرصتی مناسب در راستای تعالی روح و خود سازی را در اختیار جهادگران قرار دهیم.

آشنایی اهالی خویدک با معضلات و تهدید های جامعه

ارشادی نسب تصریح کرد: برگزاری همایش های تخصصی مشاوره ازدواج، با هدف آشنایی خانواده ها با آسیب های زندگی زناشویی و نیز اهمیت ازدواج جوانان را برای مجردین و متآهلین روستا در دستور کار داریم، در تلاشیم تا با تأکید بر اجرای صحیح و پرمحتوای برنامه های فرهنگی گامی هرچند کوچک در رشد و سلامت فرهنگی منطقه برداشته باشیم.

وی خطرات اجتماعی چون اعتیاد و گرایش به ماهواره را یکی از جدی ترین تهدید ها علیه خانواده های روستایی برشمرد و اظهار داشت: همایش های ویژه مبازه با مواد مخدر و آشنایی از معضلات خانمان برانداز استفاده از ماهواره در بین خوانواده ها با حضور مشاور برجسه این عرصه، مرتضی جمالی، معاون دفتر نهاد رهبری دانشگاه فنی، از سوی این گروه جهادی در بین اهالی روستای خویدک برگزار خواهد شد.

سایر برنامه ها

گروه های جهادی حضرت رقیه(س) در ادامه برنامه هایی چون، حضور پزشک در روستای خویدک و ویزیت رایگان یک روزه اهالی، برگزاری همایش طب سنتی، مسابقه آشپزی غذاهای محلی، پیاده روی و بازدید از مکان های تاریخی روستا، برگزاری یادواره شهدا و زیارت و غبار روبی قبور شهدا را پاره ای دیگر از برنامه های در دستور کار قرار گرفته این اعزام جهادی برشمرد.

همکاری همجانبه، رمز موفقیت اندیشه جهادی

ارشادی نسب در آخر همکاری چند جانبه مسئولان، مردم و جهادگران را اصلی ترین لازمه تحقق اهداف اردوهای جهادی در منطقه و زدوده شدن غبار محرومیت از منطقه دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم ضمن اشاعه اندیشه جهادی در منطقه، مردم دیارمان را با معضلات جدید اجتماعی آشنا کنیم تا شاهد رشد این دست از معضلات در منطقه نباشیم.

انتهای پیام / ص




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری