Skip to Content

گفتگوی تفصیلی/ معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

تأسیس انجمن عکاسان بزودی/نمایش آثارعکاسان در یزد رایگان است


معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از رایگان بودن نمایش آثار عکاسان یزدی در گنجینه فرهنگ وهنر یزد خبر داد و گفت : بزودی انجمن عکاسان استان تأسیس می شود.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، هادی ورشویی در گفتگو با خبرنگار یزدبانو اظهار کرد : تعدادی ازعکاسان درحال تأسیس سازمان مردم نهاد باموضوع عکاسی هستند تا بزودی در انجمن عکاسان یزد ثبت شود.
ورشویی ادامه داد: پس از ثبت انجمن عکاسان استان وعضوگیری توسط انجمن مذکور بانک اطلاعات کاملی از این هنرمندان تهیه و در اختیارمردم قرارخواهد گرفت و یکی از برنامه های این انجمن جذب وهدایت علاقمندان به عکاسی است.
وی افزود: استان یزد می تواند به لحاظ داشتن عکاسان بسیار خوب که از پیشکسوتان و هم جوانانی که در جشنواره ها شرکت می کنند و صاحب رتبه می شوند در هنرعکاسی در بعد ملی حرفی برای گفتن داشته باشند.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت : این اداره مجری دو دوره برگزاری دو سالانه عکس ملی ایران، برگزار کننده چند دوره آموزشی با استفاده از جوانان عرصه عکاسی استان، برگزار کننده  دو دوره تور عکاسی کویر تا خلیج بوده است که در این تور  تعدادی از عکاسان یزد، کرمان، فارس، بوشهر و هرمزگان از یزد حرکت کردند و طول مسیر را تا هرمزگان و جزایر آن عکاسی کردند و به مناسبت روز ملی خلیج فارس آثار آنها به نمایش گذاشته شد.
ورشویی برگزاری جشنواره عکس لحظه های عاشورایی را نیز از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد و افزود : فراخوان  برای برگزاری یک سری تورهای عکاسی طراحی شده که هم جنبه آموزشی و هم خروجی عکس مناسب را در برمی گیرد .


*گنجینه فرهنگ و هنر یزد برای نمایش آثار هنرمندان رایگان است
وی  بابیان اینکه، اداره فرهنگ و ارشاداسلامی برای نمایش آثارعکاسان، گنجینه فرهنگ و هنر را بصورت رایگان در اختیار هنرمندان عکاس قرارمی دهد گفت:
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نداشتن یک جایگاه حقوقی که از نظر ساختار حقوقی تشکیلات منسجمی ندارند را از مشکلات عکاسان بیان کرد و افزود : قطعا با ثبت انجمن عکاسان این مشکل مرتفع می شود.

 

*بیمه عکاسان همانند سایر رشته های هنری
ورشویی در خصوص بیمه عکاسان گفت: عکاسان استان هم مانند سایر رشته های هنری می  توانند عضوصندوق و بیمه هنرمندان کشور شوند.
وی عکاسی را به عنوان یک هنر آشنا در بین مردم عنوان کرد و افزود: استقبال مردم از این هنر بسیارعالی است و همه به عکاسی علاقمند و طیف گسترده ای عکاسی را دوست دارند و توده مردم با عکاسی ارتباط خوبی برقرار می کنند.


*راهکارهای پیشرفت هنر عکاسی در استان
این کارشناس هنری، برگزاری تورهای عکاسی، کارگاههای آموزشی در زمینه ادوات و ابزار عکاسی و چه در زمینه عکاسی صِرف و  فراهم آورن شرایطی برای برگزاری نمایشگاه عکاسان استان در خارج استان و کشور که باعث می شود مخاطبان حرفه ای عکسها را مورد نقد جدی قراردهند از راهکارهای پیشرفت عکاسی در استان برشمرد.
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری