Skip to Content

گزارش/امام جمعه موقت یزد

تأمل درسیره وتاریخ امیرمؤمنان مؤثرترین راه حفظ نظام اسلامی است


عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد گفت: فهم سیره امیرمؤمنان علی (ع) بعد ازرحلت پیامبراکرم (ص) چراغ روشنی بخش درتمام ابعاد دربرخورد با دنیای کفر و نفاق و خانه نشین هاست.

به گزارش خبرنگاریزد بانو، آیت الله سید محمد رضا مدرسی ازفقهای شورای نگهبان درخطبه دوم نمازجمعه این هفته شهر یزد که در سومین جمعه ماه مبارک رمضان ومقارن لیالی قدردر مسجد ملااسماعیل با حضور دشمن شکن نمازگزاران برگزار شده بود جایگاه فهم تاریخ وسیره امیرمؤمنان بعد ازرحلت پیامبر گرامی اسلام رادرشناخت توطئه های امروز جبهه کفر ونفاق وخنثی سازی آن اساسی دانست.
وی افزود: اگر مردم آن زمان تجربه نداشتند ولی امروز تجربه آنان برابرچشم ماست واگر نسبت به آن فهم، مطالعه، تدبر، درس وعمل گیری نداشته باشیم گناه ما بالاتر است گرچه آنان نیزدریاری نکردن اسلام مقصر بودند وباید پاسخگو باشند زیرا علی (ع) بارها هشدار داده بودند وآنان که گوش نکردند مجبور شدند حجاج ها را تحمل کنند.
آیت الله مدرسی با تأکید براین مطلب که حضرت علی (ع) مقتدای ما هستند واعمال وگفتارشان بر ما حجت است اظهارداشت: مخالفان سیره امیرمی گویند شما حق ندارید در مورد سیره حضرت حرف بزنید؛ خصوصا به توده های مردم شما حق ندارید قضایا ی جمل ونهروان وصفین را بگویید حتی می گویند از برخورد معاویه وعلی (ع) هم نگویید اینها کسانی هستند که از بینایی مردم وحشت دارند ومایل به آگاهی مردم به سیره علوی نیستند.
امام جمعه موقت یزد به خطبه غراء امام متقین در اخطار وهشدار نسبت به جبهه نفاق اشاره کرد و گفت: امیرمؤمنان در این خطبه ضمن فرمان به تقوا هشدار می دهد به آنها که درظاهر نقاب حق بر چهره دارند ولی در دل چیز دیگری دارند "آی مسلمانها بیدار باشید دشمنی که در ظاهر نقاب حق دارد ولی در باطن باطل است برای هر حقی باطلی شبیه سازی کرده است تا حق و باطل مشتبه شود و برای هر درستی کجی جایگزین کرده وبرای هر زنده ای قاتلی تعیین کرده (ترورشخصیت در صورت ناکامی در ترور فیزیکی) وبرای هر دری کلیدی وبرای هر تاریکی چراغی.
وی با زنده خواندن طنین این هشداردرهرزمانه ای واختصاص این خطبه به تحلیل مسائل اجتماعی تأکید کرد: حواستان را جمع کنید که جریان این طوری است! ببینید جنایات درندگان خونخوارصهیونیسم درغزه مقبره جد پیامبرمحمدبن عبدالله، جلوی چشم همه سفاکی می کنند وصدا جز از عده معدودی بلند نمی شود چرا عبرت نیست؟ چرا وضع مسلمانان با این جمعیت وعظمت چنین است؟ مثل برگ خزان زن ومرد وکودک وپیر وجوان را بر زمین می ریزند؟!!! ورسما اوباما با بی شرمی حمایت می کند با این اسم که اسرائیل حق دفاع دارد! چگونه است که مردم سوریه، عراق، لبنان ، فلسطین وایران حق دفاع ندارند !
عضو جامعه مدرسین قم غفلت مسلمانان واعتماد به وعده ووعید های غرب وآمریکا را دلیل قدرت یافتن اسرائیل دانست وهشدار داد: توحش را دفاع می نامند! اعتماد نکنید اینها رحم ندارند ومنطق نمی فهمند و تا قوی تر نشویم بر ما مسلطند حرف زدن ومانورخوب است ولی این را هم بدانید که با چه کسی طرف هستید.
وی به مصیبت دیگرکشورهای اسلامی سوریه وعراق پرداخت واظهار داشت: با توطئه استکبارجهانی ومزدوران دولت های عربی وهابی ومتمایل به وهابیت گروه داعش را به جان مردم مسلمان وخصوصا شیعیان مظلوم عراق انداخته اند .
مدرسی باردیگربه چهره نفاق اشاره کرد وافزود: برای هرضربه راهی دارند یک جا با دست یهود ویک جا با دست وهابی وتکفیری به اسم توحید؛ برخی یک جا محکوم می کنند اما جای دیگر مزدورانه با سلاح، تبلیغ وپول به دشمن کمک می کنند.
وی با بیان این مطلب که فهم جریان تکفیری از جریان یهود سخت تراست اظهار داشت: ما درمعرفی این جریان به کارفرهنگی نیازداریم که گاهی به دست مدعی تشیع وبه اسم دفاع از تشیع فریاد وتبلیغ وانتقاد به نفع دشمن بلند می شود ازجریانی که درعراق شکل گرفته ودنباله درایران یافته ودر استان یزد ما هم هست .
مدرس حوزه علمیه قم ادامه داد: حالا که فتوای رسمی مرجعیت بر جهاد دفاعی بلند شده است این افراد کجایند؟ حالا دیگر دفاع معنا ندارد یا لازم نیست؟! این برخلاف اجماع قطعی فقها وقرآن وروایات است. بله این حرفها از کسانی که پایگاهشان در لندن وانگلیس است بعید نیست و وقتی اجازه حرف به آنها ندهند دیگر سکوت می کنند ودر میدان دفاع نمی آیند اگر واقعا خود را شیعه وبرترمی دانی قرآن می گوید" لا یستوی القاعدون من المؤمنین غیراولی الضرر والمجاهدون فی سبیل الله باموالهم وانفسهم فضل الله المجاهدین باموالهم وانهفسهم علی القاعدین درجة.." اجر عظیم وبرتری برای مجاهد است با ترازوی درست وزن کنید"وزنوا بالقسطاس المستقیم".
وی به سالگرد تأسیس شورای نگهبان اشاره وآن را از برکا ت برقرای نظام به رهبری امام خمینی (ره) دانست واظهار داشت: نهادی که برای حفظ جمهوریت واسلامیت نظام بوسیله امام ومردم وخبرگان بوجود آمد که حفظ نظام تاکنون بعد از رهبریهای امام ورهبری به برکت همین شورای نگهبان بوده است.
مدرسی معاندان با شورای نگهبان را مشکل داران با نظام خواند وگفت: چه مشکلی دارند با فقیه وحقوق دانی که نظارت براسلامیت قوانین داشته ومطابق قانون اساسی عمل می کند ونظارت انتخابات را بدون چشم داشت مادی وتنها برای خدا برعهده دارند وباز عده ای خلاف می گویند.
امام جمعه موقت یزد در پایان، فرمایش امام در مورد وظیفه شورای نگهبان را درعمل دقیق به وظیفه شرعی وملی بدون ملاحظه هیچ قدرتی قرائت نمود وتأکید کرد که به عنوان فقیه شورای نگهبان به حول وقوة الهی هیچ ملاحظه وکوتاهی در اجرای وظایف شرعی والهی نکنم ودیگران نیز چنین کنند وخدا همه را مشمول الطاف ورحمتهای خود قرار دهد.
امام جمعه موقت یزد در خطبه اول ضمن سفارش به تقوای الهی؛ صحت، یاد آخرت ، روشن بینی و تثیبت اخلاص را از جمله فلسفه های روزه برشمرد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری