Skip to Content

گفتگوی تفصیلی/مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد

تشکیل اتاق فکر حجاب و عفاف از اهم برنامه های دفتر امور زنان یزد است


مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استان یزد از خروج این دفتر در مقوله پیگیری سند عفاف و حجاب استان و ارجاع آن به دفتر امور اجتماعی استان خبر داد و تنها برنامه اختصاص یافته به این دفتر را تشکیل اتاق فکر صاحبنظران مقوله عفاف و حجاب با هدف هم اندیشی بیان کرد .

به گزارش خبرنگار یزدبانو، دکتر فخرالسادات خامسی در گفتگو با خبرنگار یزدبانو اظهار کرد : چند ماهی است که این دفتر اقدام به تشکیل اتاق فکر عفاف و حجاب با هدف هم اندیشی نموده است.
وی تصریح کرد : اعضای این اتاق فکر را اساتید دانشگاه، اصناف، شرکت های خصوصی، نمایندگان ادارات، تشکل های غیر دولتی و افراد صاحب نظر در زمینه عفاف و حجاب تشکیل می دهند که تا کنون سه نشست برگزار شده است و ماحصل یکی از نشست ها برگزاری همایش پزوهشی یزدشناسی با موضوع عفاف و حجاب بود که در تابستان امسال برگزار شد.
وی از برگزاری یک نشست اعضای اتاق فکر با مسؤولان ناجا خبر داد و افزود : در این نشست راهکارهای عملی و علمی روش برخورد ناجا با بدحجابان گفته شد و هدف ما تغذیه فکری و هم اندیشی در این زمینه است.


*سند عفاف و حجاب به دفتر امور اجتماعی استانداری ارسال شد
مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد در پاسخ به این سؤال که سند عفاف و حجاب استان یزد که برگزفته از سند ملی توسعه عفاف و حجاب است در چه مرحله ای قرار دارد اظهار کرد : سند عفاف و حجاب از حوزه کاری ما خارج شده است و از سوی دفتر بانوان برای پیگیری موضوع به دفتر امور اجتماعی استانداری ارسال شده است و موضوع عفا و حجاب استان یزد را دفتر امور اجتماعی در قالب ستاد صیانت پیگیری می کند.


*سند عفاف و حجاب نقطه ضعف هایی دارد
دکتر خامسی در پاسخ به این سؤال که آیا سند عفاف و حجاب را مطالعه کرده اید؟ اذعان کرد : کامل خوانده ام و نقطه ضعف هایی دیده می شود و برخی موارد آن آرمانی است که شاید در مرحله اجرا قابلیت اجرا شدن را ندارد و در جلسه ای که با کارشناس دفتر امور اجتماعی داشتیم سند ارائه شد و در زمینه عملی و کاربردی از عهده ما خارج شده است و تنها از نظر درون سازمانی، تغذیه فکری و ارتباطات درون سازمانی  و تعاملات بین بخشی را انجام می دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که ایا در جریان برخی موارد بدحجابی و مرتبط با این موضوع از جمله : « شویزنده  لباس قاجار در یکی از هتلهای سنتی یزد همزمان با شب عید غدیر» و یا « برگزاری شوی زنده لباس و گریم عروس در ماه محرم در یکی از تالارهای یزد» و یا « طومارهای مردمی به مسؤولان استان برای گسترش عفاف و حجاب» بوده اید ؟ اظهار کرد : از نزدیک در جریان این مسائل نبوده ام و تنها خبر آن را در یزدبانو و برخی سایت ها دریافت کرده ام و چون از حوزه کاری ما خارج است نمی توانستیم اظهار نظری کنیم.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری