Skip to Content

معاون بررسی های راهبردی معاونت امور زنان کشور خبرداد:

توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در انتظار بودجه است/ اشتغال پایدار زنان در مسیرشورای عالی اشتغال


معاون بررسی های راهبردی معاونت امور زنان کشور گفت: طرح نهایی توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار برای رسیدن به مرحله اجرا در انتظار بودجه است و استان هایی که سن میانگین زنان سرپرست خانوار آنها در سن فعالیت اقتصادی باشد در اولویت قرار می گیرند.

دکتر سوسن باستانی معاون بررسی های راهبری امور زنان ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار یزدبانو در خصوص توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و ارتقای وضعیت آنان اظهار کرد: ابتدا با بررسی و آسیب شناسی برنامه ها و طرح های موفق دوره های قبل این موضوع در چند حوزه در دستور کارمعاونت قرار گرفت.


وی تصریح کرد: یک طرح جامع توانمند سازی زنان سرپرست خانوار به صورت پایلوت ابتدا با هدف هم افزایی بین دستگاهی در شهر ری آغاز شد و تمام دستگاههایی که به نوعی درگیر برنامه های زنان سرپرست خانوارد بودند تجربه های خود را تجمیع کردند.


وی افزود: پس از پیشرفت گام به گام، طرح نهایی توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار تهیه شده و درخواست بودجه شده است و در  استان هایی که سن میانگین زنان سرپرست خانوار آنها در سن فعالیت اقتصادی باشد در اولویت قرار می گیرند.


*دختران فارغ التحصیل دانشگاهی در اولویت بسته سیاستی اجرایی اشتغال پایدار

معاون بررسی های راهبردی معاونت امور زنان کشور در پاسخ به این سئوال که چه اقداماتی در خصوص اشتغال پایدار بانوان انجام شده است؟» بیان کرد: یکی دیگر از مأموریت های معاونت امور زنان بوده و بسته سیاستی اجرایی اشتغال پایدار تهیه شده است  که برای شورای عالی اشتغال ارسال شد و در آن بسته اولویت با دو گروه دختران فارغ التحصیل دانشگاهی و زنان سرپرست خانوار هست.


*طرح های پیشنهادی اشتغال زنان در مسیر شورای عالی اشتغال


دکتر باستانی ادامه داد: طرح های پیشنهادی تشکیل شرکت های تک نفره دانش بنیان و بحث مشاغل خانگی و نیز  اشتغال پاره وقت و شناور زنان مورد توجه قرار گرفت و امیدواریم در دستور کار شورای عالی اشتغال قرار بگیرد و دستاورد مناسبی برای بهبود وضعیت اشتغال زنان باشد.


وی در خصوص جایگاه خانه داری زنان هم ابراز کرد: ارزش گذاری کار خانگی یکی از مسائل دو سال گذشته معاونت امور زنان ریاست جمهوری  بود و طرحی تهیه و در حال محاسبه است که زنان بتوانند بر مبنای آن از امکانات بیمه در برنامه ها اقدامات انجام دهیم.

انتهای پیام / ص




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری