Skip to Content

مشاور ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس گروه برنامه ریزی بانوان :

جامعه همانند رودخانه ای خروشان است، به فرزندانمان دانش شنا بیاموزیم


مشاور ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس گروه برنامه ریزی بانوان گفت: زندگی آگاهانه و اشراف بر احساسات،‌ شناخت فردی، اجتماعی و اشراف داشتن به ارزش‌ها، اعتقادات و اصول زندگی سالم ما را در حل بسیاری از معضلات یاری خواهد بخشید.

به گزارش یزدبانو؛ مشاور ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس گروه برنامه ریزی در گفت و گو با طنین یاس؛ در خصوص شناخت هر چه بیشتر ارزش و جایگاه زن و تأثیر آن در جهت دهی به رفتار بانوان تأکید کرد: خداوند انسان را خلیفه الله نامید و جایگاه بسیار ارزشمندی را برای او تعیین کرد.

وی ادامه داد: چنانچه  انسان جایگاه خود را بشناسد و در وجود الهی خود ورود پیدا کند همه عملکرد او تحت اشعاع قرار گرفته و رنگ و بوبی الهی به خود می‌گیرد .

نیکوبرش خاطرنشان کرد: در حکومت اسلامی عزت نفس افراد خصوصاً خانم‌ها از مهمترین موارد مورد توجه است و از مشخصه‌های اصلی در نظام اسلامی محسوب می‌شود .

وی ادامه داد: از شاخصه‌های حکومت اسلامی حفظ عزت نفس و ارزش‌ها است که در کنار حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و .. قابلیت خود را نشان می‌دهد .

مشاور ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس گروه برنامه ریزی گفت: در خصوص اقتصاد، سیاست و .. همه  عملکردهایی که اتخاذ و اعمال می‌شود در جهت بالابردن عزت نفس و حس ارزشمندی برای تک تک افراد جامعه است .

وی تصریح کرد: بر این اساس هر فردی که خود را بشناسد بر اساس شناخت خود به عنوان یک فرد ارزشمند رفتار نماید بسیاری از مسائل و معضلات اجتماعی حل خواهد گشت.

نیکو برش گفت: با نگاه اجتماعی و حکومتی و جایگاه ملی و فرهنگی بسیاری از ارزش‌ها خود را نمایان کرده با اینکه همین علل و معلول‌های حکومتی بسیاری از موارد را مشخص می‌کند اما آنچه دراین میان مهم به نظر می‌رسد عزت نفس برخواسته از گروه‌های مختلف اجتماعی است که خود را نمایان می‌کند .

این مسئول ادامه داد: کارکرد خانواده در این موضوع بسیار مهم و ارزنده به چشم می خورد چرا که با تضعیف این پایگاه اجتماعی بسیاری از اختلالات ایجاد خواهد شد .

وی ادامه داد: متاسفانه امروزه با تضعیف جایگاه خانواده با مشکلات فراوانی روبه رو هستیم چرا که هیچ نهادی جایگاه بنیادین خانواده در تربیت نسل نمی‌تواند داشته باشد .

نیکوبرش خاطر نشان کرد: مادر و پدر به عنوان شهروندان اجتماع وظیفه آماده سازی فرزندان برای رویارویی با جامعه و مسائل پیش روی جوانان را برعهده دارند و در کنار آن نهادها و ارگان‌ها می‌بایست به یاری این نهاد بشتابند .

مشاور ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس گروه برنامه ریزی گفت: با ایجاد الگوهای مثبت آموزشی و آگاهی بخشی به نوجوانان و جوارنان در محیطی که احساس امنیت روحی آنان تعیین شود و توجه به نقش بنیادین خانواده و مدرسه از جمله اقداماتی است که می تواند زنان و دختران را در شناخت جایگاه حقیقی خود یاری بخشد .

وی ادامه داد: چنانچه جامعه را همانند رودخانه ای بدانیم چنانچه آموزش شنا وجود داشته باشد و تلاش برای غرق نشدن داشته باشیم دیگر مشکلات موجود در جامعه را این طور لاینحل نمی‌بینیم و حل آن را تنها بر عهده مسئولان نخواهیم گذاشت.

مشاور ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس گروه برنامه ریزی در پایان گفت: زندگی آگاهانه و اشراف بر احساسات،‌ شناخت فردی، اجتماعی و اشراف داشتن به ارزش‌ها، اعتقادات و اصول زندگی سالم ما را در حل بسیاری از معضلات یاری خواهد بخشید.

انتهای پیام /ش




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری