Skip to Content

بانوی کارآفرین بافقی:

جوانان دنبال«کار» باشند


بانوی کارآفرین بافقی خطاب به جوانان گفت: با اعتماد به نفس کامل واقعا به دنبال کار باشند. زمان را مدیریت کنند و به طور جد از اتلاف آن جلوگیری کنند.

یزدبانو؛ زنان به عنوان نیمی از جامعه نقش مهمی در همه عرصه‌های اجتماعی دارند. زهرا رنجبر از جمله بانوانی است که در زمینه تحقق فرهنگ «اقتصاد مقاومتی» نقش فعالی داشته است. خبرنگار یزدبانو مصاحبه ای با این بانوی بافقی داشته است که در ادامه  می خوانید:
خودتان را معرفی بفرمایید.
زهرا رنجبر هستم  از شهرستان بافق. دارای مدرک تحصیلی دیپلم. متاهل هستم و دو فرزند دارم.
درباره فعالیتتان در زمینه حصیر بافی بگویید.
باتوجه به تاکید و فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تحقق «فرهنگ اقتصاد مقاومتی» سال گذشته تصمیم به فعالیت در این زمینه گرفتم و برای یادگیری این مهارت به شرکت صنایع دستی بافق رفته و به مدت یکماه آموزش دیدم. پس از آن به عنوان مربی مشغول به کار شدم و به دیگر بانوان بافقی آموزش می دهم.

تاکنون به چند نفر آموزش داده اید؟

با همکاری بسیج در پایگاه ها دوره های مختلفی برگزار کرده ام و تقریبا در هر دوره حدود 20 نفر آموزش دیده و هم اکنون مشغول فعالیت هستند.
خدا را شکر تعداد بانوان داوطلب برای یادگیری این مهارت در هر دوره بیشتر می شود.

تمام افرادی که آموزش دیده اند الان به تولید مشغولند؟
فکر می کنم بله

چه میزان سرمایه مورد نیاز است؟
حصیر بافی نیاز به سرمایه زیادی ندارد. بانوانی که این مهارت را فرا گرفته اند در منزل خود مشغولند. مواد اولیه محصولات تولیدی لیف خرما است که خوشبختانه در بافق به وفور وجود دارد.

بازار فروش دارید؟
بله. هر اندازه که تولید داشته باشیم به همت بسیج و شرکت صنایع دستی به فروش می رسد. حتی تولیدات حصیر بانوان بافقی به استان ها و کشور های دیگر هم هم صادر شده است.


چرا حصیر بافی؟
مواد اولیه حصیر بافی در بافق تقریبا به صورت همیشگی وجود دارد و همچنین بازار فروش گسترده باعث شد تا این رشته را انتخاب کنم.

حضور زنان بافقی در عرصه اقتصادی را چگونه ارزیابی می کنید؟

زنان بافقی از دیرباز به هنر حصیر بافی می پرداخته اند. بانوان فعال بافقی همواره در پی آنند که به بهترین نحو از وقت خود استفاده کنند.

چه توصیه ای  به جوانان جویای کار دارید؟

با اعتماد به نفس کامل واقعا به دنبال کار باشند. زمان را مدیریت کنند و به طور جد از اتلاف آن جلوگیری کنند.
برخی جوانان یاد گرفته اند در موسسه ها برای استخدامی و یافتن شغل ثبت نام و به انتظار شغل بنشینند در حالی که می توانند خود به کارآفرینی پرداخته و اشتغال زایی کنند؛ هر چند کاری کوچک و خرد.

از اینکه وقت خود را در اختیار یزدبانو دادید، سپاسگزارم.

 

انتهای پیام/ش

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری