Skip to Content

مدیرکل انتقال خون استان یزد:

حضور زنان در اهدای خون کمرنگ است/ معاینه کامل بانوان قبل از اهدای خون


مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: سال گذشته تنها ۳.۴ درصد از اهدا کنندگان خون در استان یزد را بانوان تشکیل می دادند.

به گزارش یزدبانو به نقل از مهر،نقی تقوایی با بیان اینکه بانوان قبل از اهدای خون معاینه کامل می شوند، اذعان داشت: بعد از خونگیری به بانوان قرص رایگان آهن داده می شود و هیچ مشکلی برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.

وی از افزایش ۴.۶ درصدی اهدا کنندگان خون در سال گذشته در استان یزد در مقایسه با سال ۹۲ خبر داد و تصریح کرد: در سال ۹۳ بیش از ۵۰ هزار نفر برای اهدای خون به پایگاه های اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۳۹ هزار و ۶۶۴ نفر موفق به اهدای خون شدند که در مقایسه با سال قبل ۶.۴ افزایش داشته است.


تقوایی با اشاره به اینکه از میان اهدا کنندگان خون در سال گذشته، ۹۶.۶ درصد مرد و بقیه زن بوده اند، بیان کرد: همچنین ۵۶.۶ درصد اهدا کننده مستمر و ۲۶.۹ درصد اهدا کننده با سابقه و ۱۶ درصد اهدا کننده بار اولی بوده اند.


وی، اهدا کنندگان مستمر را اشخاصی که سال حداقل دو مرتبه خون اهدا کنند عنوان کرد و گفت: آمار استان یزد در زمینه اهدا کنندگان مسمتر خون بالا تر از میانگین کشوری است.


این مقام مسئول ادامه داد: میانگین کشوری اهدا کنندگان مستمر ۵۰ درصد است که این شاخص در استان یزد ۵۷ درصد است ضمن اینکه در استان یزد دو نفر اهدا کننده مسمتر با بیش از ۱۰۰ بار اهدای خون وجود دارد.


وی با اشاره به کاهش میزان ضایعات خون و فرآورده های خونی در استان یزد گفت: با مدیریت مصرف خون در این استان و همکاری بیمارستان ها در اجرای سیستم مراقبت از خون (هموویژلانس)، توانسته ایم میزان ضایعات خون و فرآورده های خونی را از هفت درصد در سال ۹۲ به ۶.۸ درصد در سال ۹۳ کاهش دهیم.


تقوایی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار حمایت بیشتر خیران و مسئولان یزدی از این مرکز انتقال خون شد و اظهار امیدواری کرد: با حمایت خیرین نیک اندیش شاهد ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات و مکان های خونگیری در استان یزد باشیم.
انتهای پیام/
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری