Skip to Content

گزارش یزدبانو/آیت‌الله ناصری در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران استان

حوزویان باید الگوی دیگر اقشار جامعه باشند


نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران استان گفت: دانشجویان مدارس اسلامی باید الگوی دیگر اقشار جامعه باشند و با رعایت اصول سبک زندگی اسلامی دیگران را راهنمایی نمایند.

به گزارش خبرنگار یزد بانو،آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران استان یزد که پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزدبرگزار شد اظهار داشت: دانش آموختگان مدارس اسلامی بویژه طلاب و حوزویان باید سبک زندگی خود را مطابق با دستورات اسلام انجام  داده و آن را به دیگران با عمل خود ارائه نمایند.

وی ادامه داد: اگر طلبه شدیم چه خواهر چه برادر چون سرباز امام زمان هستیم باید ببینیم ایشان چه می خواهند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد افزود: در مسیر پیاده سازی دستورات اسلام نیاز به ابزارهایی است که این ابزار مادی نیست چون ما با روح مردم سر و کار داریم و اکنون که در سلک انبیا قرار گرفتیم باید اول تحول روحی و درونی داشته باشیم و سپس خودمان سبک زندگی خود را بفهمیم و هدف از زندگی که نزدیک شدن به خدا و حرکت به سوی کمال الهی است را درک کنیم.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تحصیل در علوم دینی توفیق بزرگی است که نصیب هرکس نمی شود، گفت: باید با سرلوحه قراردادن زندگی ائمه اطهار و بزرگان دین مردم را راهنمایی کنید و اگر خودمان الگو باشیم و از همه بدی ها مبرا گردیم آن موقع حرفهای ما نیز اثرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: دانشجویان علوم دینی و طلاب باید اهل اندیشه و تدبیر، برنامه و نظم باشند و هدفشان از تحصیل نیز فقط خدا باشد و در صورتی که برای فخرفروشی به تحصیل بپردازیم ذره ای ارزش ندارد.

آیت الله ناصری افزود: انسان با تحصیل یا انجام اعمال مستحب باید خالی از تکبر و غرور شود و اگر هدف یک عالم خدا نباشد بسیار خسران خواهد نمود چرا که یک گناه عالم باعث خراب شدن عالمی می شود اما یک گناه افراد عادی باعث گمراهی خودش می شود.

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری