Skip to Content

خانواده هاى یزدی بر حذر باشند؛

خانواده؛ خاکریز اول در برابر گرایش فرزندان به اعتیاد است


دبیر کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با تا کید بر ضرورت آگاهی والدین از آسیب‌های موجود در جامعه و روش برخورد با آنها گفت: خانواده جبهه و خاکریز اول برای محافظت از اعضای آن در برابر گرایش فرزندان به اعتیاد است.

یزدبانو؛ محبوبه وفاییان با بیان اینکه خانواده جبهه و خاکریز اول برای محافظت از اعضای آن در برابر آسیب اعتیاد می باشد، گفت: برخلاف اینکه ما تصور داریم که اعتیاد به سراغ جوانان می رود؛ بنابراین کسانی که در دانشگاه‌ها درس می‌دهند باید اطلاعات و شناخت لازم را داشته باشند تا بتوانند آنها را از گرایش به مواد مخدر بازدارند؛ خانواده در وهله اول باید نقش اساسی خود را در این زمینه ایفا کند.

وی ادامه داد: حتی در کشورهایی که بنیاد خانوده در آنها مستحکم نیستد به این باور رسیده اند که اگر قرار است افراد در برابر آسیب مصون شوند باید تربیت خانواده را در مقابل این موضوع مقاوم سازند تا در نهایت مقابل آسیب‌ها واکسینه شوند.

وفاییان با بیان اینکه خانواده می‌تواند افرادی تربیت کند که در برابر آسیب‌های اجتماعی از خود محافظت کند، اذعان کرد: خانواده‌هایی که به دلائل مختلف خودشان بسترساز بروز بیماری‌های مختلف در فرزندانشان می‌شوند و یا خانواده‌هایی که حق اشتباه به فرزندشان نداده و احساس سرافکندگی را به فرزندانشان می‌دهند؛ اینگونه خانواده‌ها به طور طبیعی نمی‌توانند افرادی کارآمد را پرورش دهند و در نهایت این افراد نمی‌توانند خود را در برابر آسیب‌های مختلف از جمله اعتیاد محافظت کنند.

دبیر کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با تاکید بر ضرورت تقویت چارچوب‌های درست اخلاقی در خانواده، تصریح کرد: متأسفانه گاهی اوقات بعضی از رفتارها در خانواده، خود زمینه‌ساز گرایش به آسیب‌های مختلف از جمله اعتیاد می‌شود؛ افراد در این مواقع برای رسیدن به استقلال و هویت‌یابی خویش جذب گروه‌های مختلف می شوند که ممکن است برخی از این گروه‌ها فرزندان را در معرض آسیب قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه لازم است، در حوزه پیشگیری از اعتیاد خانواده‌ها پیش‌قدم شوند، اظهار کرد: اگر خانواده‌ها به عنوان محور اصلی در جامعه آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری از اعتیاد را ببینند و به آن عمل کنند، می‌توان گام‌های بعدی برای پیشگیری از اعتیاد را راحت‌تر برداشت.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری